|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråden #11
Hvis hun ligner meg, så er alt av aktivitet kvalmeutløsende, så da blir hun sikkert glad om du tilbyr deg, i hvert fall om du gjør det med det som utgangspunkt.
|
|
#3 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk, det var en lur tanke å legge i bakhodet mitt (har ikke vært gravid på 100 år). |
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Gruffetråden #11En kollega som alltid må komme med masse (dårlig) skjult skryt om hvor mye hen trener og hvor sunt hen spiser.
|
|
#5 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråden #11Migreneanfall i dag, med aura og hodepine 😕
|
|
#6 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
|
#7 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Gruffetråden #11Vigilo.
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Og ansatte får ikke varsel i det hele tatt! Vi har anbefalt å sette på alarm noen ganger i løpet av barnehagedagen for å sjekke om det har kommet noe fra foresatte ...
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Sv: Gruffetråden #11Jeg kommer rett inn med fingeravtrykk på mobilen. Har ikke kommet så mange meldinger enda her, men med det lille som har kommet ser det ut til å fungere helt greit (nettopp gått over til dette vi også).
|
|
#10 |
|
bits and pieces
|
Sv: Gruffetråden #11Ukeplanen her er flyttet fra Visma til onenote. Men jeg må jo inn på linken de har lagt i Visma for å komme inn. Hjelper ikke å bokmerke.
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Sv: Gruffetråden #11Er Visma og Vigilo det samme?
|
|
#13 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Gruffetråden #11Ukeplanene legges som vedlagt fil til meldingen kontaktlærerne sender hver fredag så det er ingen mulighet for å bokmerke. Jeg misliker Vigilo i seg selv, men synes det verste er at jeg ikke får beskjed når det kommer inn meldinger. Rett etter at Vigilo kom valgte to av tre kontaktlærere å bruke epost i stedet (noe jeg langt foretrekker) fordi de ikke syntes Vigilo fungerte bra nok, men nå har dessverre alle gått over til Vigilo (sikkert fordi de må).
|
|
#14 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Gruffetråden #11Men ansiktsgjenkjenning (iPhone), så går pålogging til Vigilo med et blikk. Men at det er et makkverk av en app? Ja! Får melding om at det er kommet en melding, logger meg inn, men da er ikke meldingen kommet enda, den tar gjerne et minutt. |
|
|
|
|
#15 |
|
nju nja njo
|
Sv: Gruffetråden #11Vigilo har jeg vel med-gruffet om tidligere. Vurderte nesten hjemmeskole fulltid.
|
|
#16 |
|
Klar
|
Utfordringen med piano er vel ikke prisen, men at hvis du vil ha det gratis så må du selv bære det ned fra 5. etasje i en blokk uten heis. |
|
|
|
|
#17 |
|
nju nja njo
|
Jeg tenker at også barn i 5. etasje eller som bor seks stykker i en treroms og har lite plass burde kunne lære piano så jeg ble ganske trassig av den mailen.
|
|
#18 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå kom jeg på at pappa måtte skjære ut en stor del av dørkarmen på verandadøra for å få inn (og senere ut) pianoet jeg kjøpte meg for egne penger. Når jeg tenker tilbake på det, så kan jeg ikke fatte at han gadd det?!
|
|
#19 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Gruffetråden #11Sykkelen som kostet 10 990,- ny, som jeg fikk for 5000,- på Finn, kjøpt 2017, brukt to sesonger. Først service og drivverk for 1590,-, så mye lyd når jeg tråkker, leverte inn, fikk den tilbake med nye klikkpedaler til 700,-. Like mye lyd, inn igjen og fikk den tilbake med nytt kulelager i går kveld til 1190,-. Syklet 20 km i dag tilslag, like mye lyd.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Jeg tenker det nok handler mer om vektede tangenter enn pedalene. Men klart at det burde være lavterskel og på den kulturskolen mine barn har gått har pianolæreren hatt undervisning i både piano og keyboard slik at dette lett hadde kunnet vært funnet en ordning på uten at det krevde at man selv kjøpte et dyrt instrument. |
|
|
![]() |
|
|