|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#781 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016Vi er i rute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016
Anbefaler å kjøpe ferdiggrøt. Altså ikke hurtigpose, men helt ferdig grøt som bare varmes opp. Jeg synes virkelig den er like god som den jeg koker selv (i alle fall coop sin, den er skikkelig god). Vil du være helt sikker på ikke å svi den kan du varme den i vannbad. Jeg bruker å varme den langsomt rett i kasserollen, og tilsette litt ekstra fløte eller litt seterrømme til slutt.
![]() |
#783 |
Semiaktiv
![]() Sv: Juletråden 2016Bare siste rest som gjenstår her også nå. Kjøpe inn litt mer stearinlys og noen blomster, handle inn det siste av mat (det meste av julemat er kjøpt, så vi må bare fylle på med ferskvarer, som melk, fløte, frukt, grønnsaker etc), stryke de to juledukene jeg har, bake to brød (har lagt korn i bløt, blander deig i dag, som kaldhever i kjøleskap og stekes i morgen) og pynte. Mesteparten av dette gjøres i morgen. Svigerforeldrene mine kommer i kveld, og jeg kjenner at det er utrolig deilig å være så ferdig som vi er, selv om jeg vet at svigermor mer enn gjerne hjelper til. Hun kan jo få stryke de to juledukene hvis hun vil.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-12-16 kl 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Tittel og tittel....
|
Jeg har kjøpt inn grøten jeg skal bruke, så det får gå som det går.
![]() |
#785 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Juletråden 2016Siden vi skal være hjemme hos oss selv, bare vi fire så tar vi livet med ro. Ikke har vi pyntet juletre, ikke har vi ryddet og vasket noe, ikke har vi gjort ferdig alt. Men jeg stresser ikke i det hele tatt. Fremdeles så er jeg mest lettet over at vi går inn i denne julen med at mannen har jobb. Alt annet er uten betydning på en måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#786 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg har allerede kokt en del grøt i desember.
![]() |
![]() |
#787 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2016Her er det bare ett grøtmåltid i desember og det er i morgen. Grøt er rett og slett litt uinteressant synes jeg så da blir det slik, men det hører med på lille julaften.
![]() |
#789 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg har ordnet meg fri imorgen mot heller å jobbe i romjula for å komme imål.
![]() |
#790 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vet jeg ikke, vi har bare vanlig keramisk topp..
![]() |
#791 |
Semiaktiv
Jeg synes Coop er bedre enn Fjordland.
![]() |
#792 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2016Det nærmer seg nå. Ferdig med gulvvask og det ene badet, mangler bare det andre badet og skifte på sengene (tror jeg venter med det til senere så kan mannen være med). Nå spiser jeg lunsj før jeg skal bake litt. Det lukter deilig nyvasket av stuegulvet og av siste påfyll av svibler.
![]() |
#793 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Juletråden 2016Har kjøpt meg knæsj rød neglelakk ok lakkert hender og tær. Planlegger å gå barbent pga ryggen min, og da er det jo fint med jule-tær. 😃 |
![]() |
![]() |
![]() |
#794 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2016Nå har vi hatt juleavslutning på "huset" og husorkesteret som er en eklektisk blanding av musikere (brass med en fiolinist blant annet), har spilt så fint. Vi har spist riskrem, hatt trekning i huslotteriet og vi har sunget Deilig er jorden, så nå kan det bare bli juleferie.
![]() |
#795 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Juletråden 2016Vi har alltid dynegrøt på lillejulaften og lager riskrem av restene. Men det forutsetter jo at man har tid til det da. Syns riskornene får en annen konsistens enn i ferdigkjøpt eller hurtigkokt risgrøt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Juletråden 2016Juletreet er pyntet og alt er klart.
![]() |
#797 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Juletråden 2016Grøten er kokt, gudene må vite om den ble svidd, men jeg rørte iallefall så det holdt, så er den svidd er det noen andre sin feil.
![]() |
#798 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Juletråden 2016Her har treet blitt pyntet, stua er juleklar og kjøkkenet er snart ferdigvasket. Tenkte mannen skulle få ta yttergangen mens jeg tar badet, også må vi handle. Kom på en julegave jeg mangler, men det blir bare konfekt eller lignende så det er lett å få tak i. Skal også kjøpe en juleblomst eller to, og noe snacks til hundene |
![]() |
![]() |
![]() |
#799 |
Eppur si muove.
![]() |
#800 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2016Alle julegaver i hus. Svelger en kamel og gir minsten penger. Syns ikke noe om det til jul, men jeg er helt blank.
![]() |
![]() |
|
|