|
|
#781 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Serieanbefaling: SkamOg i dag: massere skuldrene til William.
|
|
#782 |
|
villende
|
Sv: Serieanbefaling: Skam
Jeg lo godt av den og den siste chatten. Vi må beholde Eskild! |
|
|
|
|
#783 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serieanbefaling: SkamDei to siste chattene er berre totalt humor. Digger den litt lette tonen no etter alt dramaet.
|
|
|
#784 |
|
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serieanbefaling: SkamEr det siste episode i morgen? De snakker jo om ting som skal skje på mandag? Føler på meg at her kommer vi ikke i mål med alle løse tråder.
|
|
#786 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Serieanbefaling: SkamSerr!? Om Noora ender opp med å ta eit lån hos sakfører Krogstad for å ordne opp bak ryggen til Helmer William nå, blir det for eksplisitt å dra fram den boka. Prøver dei å skrive om serien for bruk i norskfaget, nå?
|
|
|
#788 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Serieanbefaling: SkamNå er jeg kjempeforvirra. Har dere sett/hørt/lest noe ikke jeg har sett/hørt/lest?
|
|
|
#789 |
|
Librocubicularist
|
Siste klippet som heiter "Et dukkehjem"?
|
|
|
#792 |
|
|
Ja, men jeg har tydeligvis missa noe i det.
|
|
|
#793 |
|
villende
|
Neineinei. Noora er ikke Nora og William er ikke Thorvald (Wil)Helmer. Det er en grunn til at han fikk Noora til å lese Et dukkehjem for ham. William er en smart fyr. Dette ordner seg. Lover. (For oss som syns det er greit at William tilbringer noen uker i oransje overtrekksdress langs Rv4, that is.) |
|
|
|
|
#794 |
|
By the Sea
|
Sv: Serieanbefaling: SkamVi heier vel ikke på at at William skal slippe unna konsekvenser for å slå noen i hodet med flaske, gjør vi vel?
|
|
#795 |
|
Librocubicularist
|
Eg gjetter bare at Noora si vilje til å ordne opp skal overgå William sitt ønske om å få ting ordna opp for seg, og syntest at referansen til Ibsens Nora blei for overtydelig. Der har jo Nora lånt penger for å "redde" Thorvald. Så det med sakfører Krogstad var bare ei referanse til Ibsens Nora og ikkje til Noora med oo.
|
|
|
#796 |
|
Librocubicularist
|
Nei, vi gjer ikkje det.
|
|
|
#797 |
|
|
Sv: Serieanbefaling: SkamHåper du har rett, Gaia. William kan godt bo i ettroms på Ila en stund, det fortjener han for den voldsepisoden. Men etterpå når han kommer ut, da må han og Noora fortsette å være kjærester. Håper håper håper SKAM er laget mer over Olsenbanden enn Et dukkhjem da. |
|
|
|
|
#798 |
|
villende
|
Sv: Serieanbefaling: SkamJeg tror SKAM er laget over sin egen lest, jeg. Med en masse dybde og lag. William må selføgelig oppleve at en flaske i hue får konsekvenser. Men jeg håper han legger alle kortene på bordet, får tilståelsesdom og betinget fengsel eller samfunnsstraff. Det hadde vært fint signal å sende målgruppa - at innrømmelser også betyr strafferabatter. Dessuten syns jeg både William og Noora fortjener hverandre og en "lykkelig slutt", og det tror jeg serieskaperen også syns de fortjener. |
|
|
|
|
#800 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serieanbefaling: SkamÅ. Bare å. Hjerte hjerte hjerte |
|
|