|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#781 |
|
By the Sea
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Bakgrunnsinformasjon om terroristens ideologiske ståsted:
|
|
#782 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det blir bare verre og verre jo mer som kommer frem. Jeg har fortsatt vanskelig for å skjønne at noen kan være så gjennomført jævlige. |
|
|
|
|
#783 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Nå har han innrømmet de faktiske forhold, men nekter straffeskyld. |
|
|
|
|
#784 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Syns Stoltenberg har vist seg som en god og stødig statsleder i denne utrolig vanskelige tiden. Blir litt stolt av å være norsk når jeg ser måten vi møter en slik avsindig tragedie, både fra kongen og statsministeren.
|
|
#785 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg ble veldig rørt over den første talen kongen holdt. Øynene hans var fulle av tårer. |
|
|
|
|
#786 |
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Nå hR jeg sett bilde av kontorbygningen til venninna mi. Det er utrolig at hun kom ut derfra uten annet enn en liten blodutredelse i øyet. |
|
|
|
|
#787 |
|
Rockesøster
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg er imponert over gjerningsmannens forsvarer. Han svarte adekvat og empatisk og avhold seg fra å kommentere ting han måtte gjøre seg bedre kjent med. Han var helt tydelig preget av situasjonen og omfanget av katastrofen. Dette gir håp og tro for demokratiet vårt, uansett hvor ille det er det gjerningsmannen har gjort. |
|
|
|
|
#788 |
|
Einsam
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Han har en tung jobb foran seg. Han forsvarer jo ikke handlingene,men refererer bare til det han foreøpig kan bekrefte. |
|
|
|
|
#789 |
|
Rockesøster
|
Jepp. Man kan bare ane for en tung jobb dette må være, spesielt sett i lys av at gjerningsmannen innrømmer det han har gjort, men nekter straffeskyld. At vedkommende advokat tar jobben synes jeg vitner om ekte, god gammeldags arbeidsmoral og tro på demokratiet. |
|
|
|
|
#790 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Ja, advokaten framsto på en god måte. |
|
|
|
|
#791 |
|
nye muligheter
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Avsindig er ordet. Jeg befinner meg i utlandet, og fikk nyheten servert av slektninger som lurte på om mannen (som har sin arbeidsplass i området) var på ferie eller på jobb. En ufattelig tragedie, og fullstendig absurd. At et sykt sinn skal få prege en nasjon på denne måten setter meg i en tilstand av sorg og apati. Men en ting er jeg sikker på: vi skal overvinne dette!
|
|
#792 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Nå har jeg lest i manifestet i snart 2,5 time, og jeg er forferdet. For en syk, syk mann! Jeg kommer aldri til å åpne det igjen.
|
|
#793 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!For en smart, smart mann. Utrolig gjennomtenkt, planlagt og detaljert. Helt ned til å fortelle at han er homofil og at han vil utforske det videre og ønsker fred, som cover for isolasjonen/planleggingen.
|
|
#794 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Just. Og det skjer jo akkurat som han beskriver; rettsaken blir en talerstol. Nesten så man burde føre den for lukkede dører, siden det motsatte er det ønskede fra hans side.
|
|
#795 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Shute: du har et poeng angående lukkede dører. Det burde bli et folkekrav. |
|
|
|
|
#796 |
|
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Stemmer det at NRK ringte de som var på Utøya mens skytingen pågikk? |
|
|
|
|
#797 |
|
Drømmer
|
Det tok en time fra politiet fikk meldigen til de var der. |
|
|
|
|
#798 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!NRK var allerede i lufta med et helikopter, og trengte bare omdirigere det. Det går kjappere enn å kjøre fra Oslo/rekvirere helikopter og få det i lufta.
|
|
#799 |
|
ctrl+z
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Flere medier får pes for å ha ringt de som lå i skjul. NRK har beklaget.
|
|
#800 |
|
Epikur
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Han er jo åpenbart et brennende engasjert og svært målrettet menneske. Tenk om disse egenskapene kunne vært kanalisert positivt i stedet...
![]() |
|
|