Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 08:49   #781
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.762
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er vel ikke i kategorien i-landsgruff. Men jeg er skikkelig bekymra for krig. Sånn helt på ekte. For at de krigene som allerede pågår skal eskalere og ramme fler og at ballen begynner å rulle skikkelig. Også blir jeg både irritert og glad for at avisene ikke ser ut til å dele min bekymring. For enten er det helt utenkelig med en eskalering (bra!!!!) eller så lar de vær å skrive om det for å ikke skremme folk!
Avisene i dette tilfellet er nrk, mulig jeg kan finne mer dystopiske nyheter andre steder.

Jeg synes det gjentas igjen og igjen i mediene at sikkerhetssituasjonen er mer alvorlig nå enn den har vært på veldig lenge. Kanskje siden den kalde krigen var på sitt heteste. Men samtidig opplever jeg ikke situasjonen som så truende at jeg ligger våken om natta av frykt for min egen sikkerhet. Det er imidlertid usikre tider, ingen tvil om det.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 09:11   #782
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.996
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg går med en måler for å registrere hjerterytme, den skal være på i tre døgn. Den er ganske liten og lar seg skjule av høyhalset genser, men liket klør så fælt!

Liket ?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 09:21   #783
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23.134
Blogginnlegg: 216
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Limet.
Men ja, kroppen føles halvdød.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 09:55   #784
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.329
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er vel ikke i kategorien i-landsgruff. Men jeg er skikkelig bekymra for krig. Sånn helt på ekte. For at de krigene som allerede pågår skal eskalere og ramme fler og at ballen begynner å rulle skikkelig. Også blir jeg både irritert og glad for at avisene ikke ser ut til å dele min bekymring. For enten er det helt utenkelig med en eskalering (bra!!!!) eller så lar de vær å skrive om det for å ikke skremme folk!
Avisene i dette tilfellet er nrk, mulig jeg kan finne mer dystopiske nyheter andre steder.

Jeg synes det er vanskelig å ta innover meg situasjonen, selv om jeg vet at det er farlig, fordi det på sett og vis "alltid" har vært slik. Jostein Kroksleiven rapporterte om det på 70-tallet, og Tre Små Kinesere sang om det på 90-tallet. Det er vanskelig å se for seg at det skal påvirke oss veldig mye mer nå enn det har gjort før, selv om Espen Barth Eide er bekymret. Det er jobben hans å være bekymret. Avisene har alltid vært fylt av "Bomberegn i Beirut", så lenge jeg kan huske. Så hvis situasjonen er mer alvorlig nå en noengang tidligere, så vet jeg ikke hvordan avisene skal greie å formidle det, bortsett fra å skrive at situasjonen er mer alvorlig enn noengang, og det har de jo alltid skrevet. Jeg synes det som skjer i Midtøsten nå er helt forferdelig, og en stor humanitær katastrofe, men jeg greier ikke å gå rundt å være mer redd for min egen situasjon nå, enn da Hamas angrep Israel, da Israel angrep den iranske ambassaden i Syria, Houtiene angrep skip i Rødehavet, da Russland gikk inn i Ukraina, eller for den saks skyld, da Irak i sin tid gikk inn i Kuwait. Nyhetene kan i grunnen kort oppsummeres med nøyaktig samme ord som i Flåklypa Grand prix: "Situasjonen er fortsatt meget spent i Midtøsten". Folk blir rett og slett litt immune, og avisene må skrive om noe annet for å selge.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 11:04   #785
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.563
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Jeg tenker at bekymring på et nivå som gjør at man har vanlig, fornuftig beredskap, er fint, men alt utover det er jo bortkastet. (Altså, for oss som ikke har det som jobb å være bekymret). Da jeg fikk kreft, så var det ikke sånn at jeg tenkte «å, så dumt at jeg aldri har bekymret meg over brystkreft! Hadde jeg gjort det, så hadde jeg jo vært mye bedre forberedt!». Jeg har bekymret meg akkurat nok til at jeg alltid har undersøkt puppene jevnlig, gått til mammografi og gikk til legen da klumpen kom. Redsel ut over det, er bortkastet energi.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:04   #786
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.374
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Jeg var på CT med kontrast av hjertet i forgårs og de krevde lav puls. Jeg måtte ligge på den greia i 70 minutter og masse medisiner i bar overkropp med bare et tørkle over hele tiden! Det var iskaldt!! Når jeg engelig var ferdig, men de måtte se på bildene for å se om de ble bra nok ba jeg om et pledd! Og i går fikk jeg brev om åreforkalkninger og mer kolesterolsenkende! Aner ikke om jeg skal til lege, og min EKG langtidsmåling er ikke før uti november. Men neste uke skal jeg måle spyttsekresjon hos tannlegen og uken etter er det mammografi! Jepp, jeg blir 50 på mandag .... åpenbart ....

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no