Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-11, 12:49   #781
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pannekaker

Unger liker ofte Toro sin tomatsuppe mye bedre.

Tangerine er ikke aktiv  
Gammel 03-05-11, 12:50   #782
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Unger liker ofte Toro sin tomatsuppe mye bedre.

Brun liker hjemmelaget dersom jeg siler den

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 03-05-11, 13:01   #783
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Unger liker ofte Toro sin tomatsuppe mye bedre.

Det er å trekke strikken for langt!

Noen som har en barnevennlig hjemmelaget oppskift? Det er vel lurest å bruke mikseren så det moses mest mulig

Nip er ikke aktiv  
Gammel 03-05-11, 13:10   #784
suupaahgirl
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 26
suupaahgirl har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pannekaker






Digg in, og NYT det!!!!

suupaahgirl er ikke aktiv  
Gammel 03-05-11, 13:11   #785
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Jeg bruker økotomatpuré, hjemmelaget kraft eller kraft fra svineknoke el + en boks hermetiske kjøttboller. (Noen ss smør, noen ss hvetemel, tomatpure røres sammen, spe med kraft eller vann + buljong eller noe slikt) Før jeg har i kjøttbollene lurer jeg alle sammen og koker med noen gulrøtter, hermetiske tomater, løk og paprika eller hva jeg nå ha til det er mørt, og så stavmikser jeg det til riktig torosuppekonsistens. Å, så godt det blir!

Så koker jeg grov makaroni og har oppi, sammen med kjøttbollene og kokt egg. Jummi jummi!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 03-05-11, 13:15   #786
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Det er å trekke strikken for langt!

Noen som har en barnevennlig hjemmelaget oppskift? Det er vel lurest å bruke mikseren så det moses mest mulig

Frese grønnsaker i små biter i gryta (f.eks. løk, hvitløk, stangselleri, gulrot) til det blir blankt, oppi med hermetiske grovhakkede tomater, spe på med kraft eller buljong og la boble - og så en fløteskvett til slutt. Omtrent det går sikkert an å bruke tomatpure i steden for grovhakkede tomater. Eller friske tomater. Og det er sikkert snadder med urter - basilikum passer vel til tomat?

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv  
Gammel 03-05-11, 13:51   #787
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Det er å trekke strikken for langt!

Noen som har en barnevennlig hjemmelaget oppskift? Det er vel lurest å bruke mikseren så det moses mest mulig

Jeg jobber med saken, og kommer nærmere for hver gang. Mest mulig mosing, og minst mulig skarp smak, i alle fall. Og noe som er godt oppi, f.eks gode kjøttboller.

Tangerine er ikke aktiv  
Gammel 03-05-11, 14:30   #788
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Jeg lager ganske likt for Sure Eplet, og det blir stort sett spist av det fleste. Stavmikser er helt vesentlig, da, for her i huset spises ikke biter av kokte grønnsaker, må vite.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 03-05-11, 20:24   #789
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg jobber med saken, og kommer nærmere for hver gang. Mest mulig mosing, og minst mulig skarp smak, i alle fall. Og noe som er godt oppi, f.eks gode kjøttboller.



De ble 6 til middag

Pannekakene likte de alle sammen (ingen som merket hemp-protein, kokosmel, havre og litt diverse fortsatt sjokkert over hvor mye sukker som gikk på pannekakene, jeg så sto på kjøkkenet og stekte. En likte ikke tomatsuppen: "Jeg liker ikke hjemmelaget tomatsuppe" - men han spiste de svense kjøttbollene jeg hadde puttet i.

Det ble mange og jeg serverte dem godt med melon, appelsin, gulrøtter, nøtter, mini fiskekaker, eple, jordbær osv en stund før middag som gikk ned på høykant. Det var såpass mye at alle fant noe de likte.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 03-05-11, 20:59   #790
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.583
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekaker

Så flott!

millact er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 00:00   #791
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Gir du barna MARIHUANA?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 00:04   #792
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.204
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Gir du barna MARIHUANA?

Alt er bedre enn pannekaker av hvetemel og tomatsuppe fra toro

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 00:10   #793
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Nextlife, har du sett hvor fint avatarene våre passer sammen?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 00:11   #794
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.204
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nextlife, har du sett hvor fint avatarene våre passer sammen?

Nei, det har jeg ikke sett, men de var jo perfekt sammen

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 00:12   #795
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Gir du barna MARIHUANA?



Nip: Det er som sagt veldig vanlig at barn foretrekker Toro tomatsuppe fremfor hjemmelaget. Kjipt såklart. Min erfaring er at det går over med tid og alder. Og jeg er veldig imponert over all frukten og stæsjet du serverte på forhånd! (som om pannekakesteking ikke er nok, liksom!)

Men hvorfor så mye hemp og havre? Jeg skjønner det ikke.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 07:04   #796
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Gir du barna MARIHUANA?

Ja, de blir roligere da.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 07:07   #797
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.



Nip: Det er som sagt veldig vanlig at barn foretrekker Toro tomatsuppe fremfor hjemmelaget. Kjipt såklart. Min erfaring er at det går over med tid og alder. Og jeg er veldig imponert over all frukten og stæsjet du serverte på forhånd! (som om pannekakesteking ikke er nok, liksom!)

Men hvorfor så mye hemp og havre? Jeg skjønner det ikke.

Jeg vil ikke servere toro poser, vi har ikke poser. Jeg kjøpte svense kjøttboller i sverige sist, for å ha til fullkornsspagetti eller ligende når Vetle har besøk.

Alternativet for meg er å ikke servere pannekaker, eller å lage noe litt alternativt. Nå har jeg testet mange forskjellige oppskrtifter og disse falt jo i smak, så da er et jo ikke noe problem vel?
Jeg liker forsåvidt å teste forskjellige oppskrifter og ihvertfall å lage ting sunnere, når det kommer til mat jeg i utganskpunktet synes er usunn.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 07:09   #798
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Alt er bedre enn pannekaker av hvetemel og tomatsuppe fra toro

Takk for at du gjør tråden ukoselig. Nå har jeg jo "vært flink" å prøvd å servere barnemat, selvom jeg ikke serverer posesuppe, trenger vel ikke komme med spydige kommentarer da.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 08:24   #799
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pannekaker

Så flink du var som fikk laget et sunt alternativ som falt i smak også.

Tomatsuppen som ungene liker best er etter min mening den som lages av tomatpuré. Og det er jo ikke så skrekkelig mye bedre enn Toro sin da. Men om man lager av hermetiske tomater og buljong også har i litt sukker (jada, jeg vet ...) og litt melk også sørger for at det ikke er skyggen av en klump i den så går den ned den også. Hvis fargen ikke blir intens nok kan du ha i både tomatpuré og tomater.

 
Gammel 04-05-11, 08:27   #800
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Takk for at du gjør tråden ukoselig. Nå har jeg jo "vært flink" å prøvd å servere barnemat, selvom jeg ikke serverer posesuppe, trenger vel ikke komme med spydige kommentarer da.

Jeg oppfattet det som at hun prøvde å være morsom, ikke spydig.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no