Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 21:52   #1
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Her er det stearinlys overalt og i dag kjøpte jeg nye gardiner til spisestua. Servietter er ikke noe must, men lys er forbruksvare.

Gammel 11-09-10, 21:57   #2
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, mannen min påstår at vi har høyere utgifter på stearinlys enn vi har på strøm, så der kunne vi nok spart litt
Her er massevis av lys over hele huset, pr. nå er det ikke mindre enn 5 bare på badet
Jeg kjøper også mye servietter, og ofte avskårne blomster.
Dette er en trivselsfaktor og hverdagsluksus jeg ikke føler for å gi avkall på.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:01   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Vi har diskutert dette litt i en økonomitråd. For meg er det nemlig et sparetips å ikkje kjøpe blomster til helga, ikkje bytte lys og serviettar (og sofaputer og gardiner ) til kvar sesong. For eg gjer det og likar det.

?

Dette sparetipset er i klasse med å ta med skjortene til skredderen for påsying av nye krager når de gamle er slitt.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:07   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Dette sparetipset er i klasse med å ta med skjortene til skredderen for påsying av nye krager når de gamle er slitt.

Men for nokon som likar slike ting, og som sveipe innom Lysbutikken på samme måte som innom Rema, så er jo det et sparepotensiale? Sjøl om en stort sett har grei økonomi til slike ting kan det vere perioder en må knipe inn på slikt. På samme måte som en innser at en ikkje MÅ kjøpe den Chill-tunikaen. Mulig det er provoserende for dei som virkelig,virkelig har dårlig råd, men en kan vel prøve spare litt likevel?

Gammel 11-09-10, 22:13   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenner sjeldent lys, men når jeg gjør det har jeg ei gedigen lysekrone med 16(?) lys - veldig bra, trenger ikke fyr på peisen en gang. Det blir hett. Har den alltid oppe til jul.

Og i fjor jul hadde jeg spandert på men noen grisedyre lys med et helt annet blandingsforhold enn tidligere. Tidligere het levende lys talgelys fordi de var laget av dyretalg, så het de stearinlys fordi de har mye stearin i seg. Men mine svindyre lys var da laget med masse voks i seg. Og de dryppet! Og de smurte gulvet - hele januar var det som å gå på skøyter innendørs, vi bare skled rundt omkring i huset.

Gammel 11-09-10, 23:38   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Og nei, jeg er ikke opptatt av sånt. Blomster er hyggelig det, og det kan vel hende jeg tenner et lys nå og da, men det er det.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:02   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Etter å ha lest litt i tråden tror jeg jeg skal konkluderer med at jeg aldri kommer til å bli interessert nok til at dette blir en stor utgiftspost. Det måtte være på blomster, i så fall.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 09:57   #8
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper stort sett hvite servietter på IKEA. Jeg har 2 store lysestaker som jeg kan bytte kubbelys i etter 'sesong' og har ett sett av hvite, røde og lysegrønne som går på rundgang mellom skuff og stake. De rekker knapt å minke når de er oppe fra skuffen. Blomster kjøpes uhyre sjelden, men skulle jeg investert mer i noe, måtte det ha blitt det.
Putene fulgte sofaen da vi kjøpte den, og gardinene tas ned for vask når det er tvingende nødvendig.

Så svaret er nok nei.

Gammel 11-09-10, 22:25   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tenner lys mye i vinterhalvåret, når vi har gjester, men også ellers. Men jeg har ikke matchende lys og servietter, og bytter ikke med sesong. Bruker litt det vi har, kjøper stort sett på Ikea.

Sofaputer og gardiner bytter jeg aldri.

Vi kjøper sjelden blomster til oss selv uten videre.

Jeg liker helgefølelsen i et ryddig og noenlunde rent hjem (i den grad det forekommer her særlig ofte...), men jeg trenger ikke nye lys og blomster og slikt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:29   #10
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Blomster? Det er nok ikke-eksisterende her i huset. Eller, jeg har en grønn plante som blomstrer innimellom, hva den heter aner jeg ikke. Husker så vidt å vanne den en gang i blandt. Ja, også kjøpte jeg mynte på butikken i dag for å blande i en drink. Talglys er jeg derimot veldig glad i og har en del, elsker å tenne lys om høsten/vinteren. Gardiner har jeg vel heller ikke akkurat for øyeblikket, er faktisk usikker på om jeg skal henge opp noen. Har persienner i alle vinduene. Bølla fikk et sett av gardinene jeg kjøpte sist til å ha på sitt rom, de passet faktisk godt der inne, men skal etterhvert få noen som det er litt mer barn over. Tror jeg. De er limegrønne og matcher godt leketeppet på gulvet hennes så foreløbig henger de godt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:33   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I teorien syns jeg det er flott med lys og blomster og denslags. I praksis blir det bare tull

Jeg tenner innimellom telys på kveldene nå som det er mørkt om kveldene, men langt fra hver kveld. Puter i sofaen har jeg ikke, de hadde blitt kastet på gulvet uansett. Blomster har jeg ikke, og jeg har vel muligens servietter, men det er ikke noe som brukes ofte. Gardiner henger oppe i en evighet, og når jeg flyttet inn her i juni så brukte jeg noen jeg hadde fra før, supplert av noen jeg fikk låne fra mamma som lignet de jeg hadde fra før. Jeg har kjøpt nye(vi snakker om stua), men har ikke fått hengt dem opp. Jeg har også julegardiner som kanskje henges opp i desember
Jeg kjøpte også nye kjøkkengardiner, men det var fordi jeg ikke hadde noen siden jeg de siste 5-6 årene har bodd på plasser uten kjøkkenvindu.

Gammel 11-09-10, 22:35   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Blomster er noe som blir kastet fortere ut av huset enn det kommer inn pga allergi. Vi har aldri blomster i hus. Ikke savner jeg det heller. Lys brenner jeg veldig lite av. Med tre barn som har armer og ben overalt så er det ikke trygt. Servietter har jeg som regel. Kjøper inn en del pakker når jeg finner på tilbud. Altså er dette ting jeg bruker svært lite penger på. Ikke bryr jeg meg veldig mye om det heller.

Gammel 11-09-10, 23:42   #13
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Tenner lys nesten hver kveld, telys og stearin. Det er ikke dyrt, det er mest enkle fra butikken. Det samme gjelder servietter, som jeg alltid har masse av... i hverdagen bruker vi selvsagt tørkerull, da det går mengder.

Blomster har jeg mye av, men det hender av og til jeg kjøper noen friske også. Eller plukker.

Gammel 11-09-10, 23:56   #14
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Vi bruker mye t-lys og hvite stearinlys høst/vinter, men de kjøpes inn stort på IKEA. Serviettene vi har er også hvite -fra IKEA, men vanligvis bruker vi tørkerull om det trengs tørking. Blomster har vi omtrent aldri.

Gammel 11-09-10, 23:55   #15
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker mye stearinlys, stort sett telys og kubbelys fra IKEA. Jeg hadde en liten tradisjon en stund med å kjøpe blomster på lørdagen, men det er visst lenge siden. Servietter brukes, men til hverdags blir det vel helst tørkerull. Putene i sofaen har jeg hatt lenge, ikke er de så pyntete heller. Og gardiner? Veeeel... Nei, de har ikke blitt byttet på en lang stund... Burde nok det snart, ja.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:25   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Og gardiner? Veeeel... Nei, de har ikke blitt byttet på en lang stund... Burde nok det snart, ja.

Hvorfor burde du det?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:53   #17
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvorfor burde du det?

Jeg mente egentlig at jeg burde vaske dem.

Når det er sagt, har jeg hatt ad hoc-gardiner på soverommet i over fire år som er alt for lyse og hengt opp litt sånn på snei. Da er det greit å bytte ut, synes jeg.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:59   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blomster forsøker jeg å kjøpe. Jeg har ambisjoner om å kjøpe blomster en gang i uken, men foreløpig blir det bare stående som en action item - jeg har ikke klart å nå målet ennå. Jeg må finne en rutine - f.eks. at jeg går forbi en blomsterforretning hver fredag eller noe.

Stearinlys kjenner jeg meg ikke igjen i. Dvs. jeg kjøpte en lysestake for kubbelys for et par år siden, så de siste to vintrene har jeg brent på det - men jeg har bare brukt et kubbelys hver vintersesong - så jeg klarer ikke å leve meg inn i 20 lys pr. kveld.

Servietter har jeg aldri kjøpt. Min mor driver og pusher sånt. Så de gangene vi er vertskap så er det bare å finne frem servietter fra pusheskuffen til moder'n.

Gammel 12-09-10, 00:01   #19
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blomster er fint, men ikke noe jeg kjøper mye av akkurat. Servietter er også fint, og vi bruker det hver dag. I stuen pynter jeg med lys. Jeg mååå ha fine lys. Men de kjøpes gjerne på Ikea og Nille, så det er ikke så veldig dyrt. Jeg kjøper flere i slengen, så jeg har alltid i skuffen. Jeg har ikke så mye dill i stuen, så lysene er det som liver opp med litt farger. Selvsagt i samme toner som resten av interiøret. Jeg tenner lys hver kveld når det er mørkt ute.

Gammel 12-09-10, 00:10   #20
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Serviettar kjøper eg tre-fire pakkar av i året. Max. Telys og kubbelys tenner vi ofte, men det er ingen stor utgiftspost. Gardiner har vi ikkje (anna enn på soveromma). Blomster kjøper eg til jul, påske og ev. til feiringar eller middagsselskap.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.