|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg satt hjemme i ammetåken og ventet på at samboer skulle komme hjem fra jobb for vi skulle på babysvømming. Hadde hverken hatt TV eller radio på den dagen og da mannen kom hjem og fortalte at noen hadde kræsjet inn i twin tower, og det hvite hus var evakuert, lo jeg og sa han hadde spilt for mye dataspill. Helt til han slo på Tv..
Say you don't want it This circus we're in But you don't you don't really mean it Sist redigert av Imma : 11-09-10 kl 19:39. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var fersk u-landsstudent på HiA, og i kantinen ble det senket ned lerret hvor vi så CCN og det andre flyet live. Det gjorde det vi leste og lærte om terrorbildet i verden mye virkeligere... |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Satt på jobb, innimellom telefoner sjekket jeg VG eller Nettavisen og så at noen hadde kræsjet med fly i det første tårnet. Tenkte at det fikk da "være måte på å fly feil, idiot". Rett etterpå kræsjet de i tårn to og det gikk opp for meg at dette bare ikke var en uheldig flyver
|
|
|
#65 |
|
Tøff
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg bodde på helsfyr sammen med en kamerat, og sto i stua og gjorde meg klar til å gå ut da jeg slo på tv. Jeg slo på akkurat da flyet braste inn i det andre tårnet. Jeg husker jeg ble svimmel og kvalm og begynte å gråte nesten med én gang. Da samboeren min kom ut i stua, litt vill i blikket siden jeg ikke hadde det med å gråte i hytt og vær, ble vi sittende og nistirre på tv i lange tider.
|
|
|
#66 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var på universitetet og der havnet både ansatte og studenter på instituttets ansattepauserom hvor tvn sto på hele dagen. Jeg kom rett før fly nummer to kræsja i tårnene og fikk med meg det på direkten. I kveldinga var jeg på seminar med en amerikansk professor - det var en underlig stemning under den seansen.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 11-09-10 kl 20:15. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg husker jeg var på Kiwi Grønland og de hadde på TV i inngangspartiet, skjønte ikke noe. Han jeg var sammen med da ringte meg samtidig og ba meg dra hjen mog se på nyhetene. Jeg hadde 3 kompiser der nede og vi var veldig nervøse kjente vi.
|
|
|
|
#68 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Da var jeg på IKEA og kjøpte seng til eldste som skulle bli 5 år og få seg "nytt rom". Hørte det på radioen i bilen på vei hjem.
|
|
|
#69 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var student og bodde med et par venninner. Husker at jeg kom tilbake fra skolen og at de satt med tv'n på og der ble vi sittende den kvelden.
|
|
|
#70 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Det er veldig rart, for vi hadde akkurat fått et prøve-abonnement på CNN og TV1000. Mannen min hadde først sett litt på en dårlig film på TV1000, og svitchet innom CNN. Da hadde det første flyet kræsja. Så så vi det andre flyet kræsje, på direkten. Eller, jeg husker faktisk ikke helt, jeg vet i alle fall at vi så at tårnene raste på direkten. Så var resten av dagen ganske uvirkelig, og jeg husker ikke noe mer av det. Det ble mye CNN i alle fall.
|
|
|
#71 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var utvekslingsstudent i USA. I midtvesten, så fysisk var det jo et stykke unna, men det ble allikevel en helt spesiell dag. Jeg har skrevet ned det som skjedde, men så vidt jeg husker det nå fikk vi vite om det rett i begynnelsen av andre time på skolen. Satt og så på tv i klasserommene hele dagen. Skolen ble låst så ingen fikk komme inn og ut, alle større offentlige steder i USA ble stengt. Vi skulle på konsert den kvelden, den ble selvfølgelig avlyst. Hadde ikke mulighet til å ringe hjem til mine foreldre mens jeg var på skolen, men fikk sendt SMS via en gratisside på nettet. Tror de satte stor pris på det, selv om de visste at jeg ikke var i nærheten av NY eller pentagon. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg satt høygravid i bilen uten for Jysk og hørte på radioen, og trodde det var et småfly som hadde kræsja. Kom hjem og ble sittende foran CNN og så bildene om og om igjen, og tenkte som så mange andre på den grusomme verden jeg snart ville bringe et barn inn i. Det var tøft. |
|
|
|
#73 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg bodde og jobbet i Sør Afrika, og satt på en internettkafe og chattet med venner i Norge. Plutselig roper en mann i kafeen "look at the TV, look at the airplane!" og før jeg egentlig skjønte hva som skjedde ropte en annen "There comes another one!". Jeg var veldig redd og veldig langt borte fra Norge akkurat da husker jeg. Jeg fikk ikke nok av nyheter, og så bildene om og om igjen på alle kanaler jeg kunne få inn. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var student/deltidsarbeidende da, og var hjemme etter formiddagsjobb. Surfet innom nettavisene og trodde ikke det jeg leste. Gikk og så en times tid på CNN i stua. Senere på kvelden deltok jeg på o-løp og jeg husker at alle snakket om det. Det gikk ikke så hardt inn på meg der og da. Mulig jeg fortsatt var ung og dum
|
|
|
#75 |
|
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var på jobb og planla kveldens foreldremøte. Skulle ha besøk av en familieterapeut fra bydelen. Mannen ringte meg og fortalt det og jeg så det på nett. Hun som skulle komme på foreldremøtet var opprinnelig amerikansk og avlyste.
|
|
|
#76 |
|
I mål
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var på jobb hos firmaet jeg var utleid til. Noen snakket om et flykrasj og vi som hadde egne kontorer løp ut i det åpne landskapet, der noen hadde nettet oppe. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var hjemme i permisjon med W.
|
|
|
#78 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var på jobb, på en ungdomsskole med masse muslimske elever. Det var en spesiell dag, vi gikk litt i ørska alle sammen, og hadde masse interessante og skremmende diskusjoner i dagene som fulgte.
|
|
|
#79 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var 17 år, og hadde akkurat kommet hjem fra skolen. Satt i kjellerstua og så på noen serier på TVNorge da mamma kom og skrek "Saaaaaaalt!!!". Husker jeg tenkte "Hva har jeg gjort nå?! |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Fornøyd
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg hadde vært og trent, og kom hjem svett og god og slo på tv-en før jeg skulle dusje. Ble sittende og se på til jeg ble kald, og lurte på om eksen var der.
|
![]() |
|
|