Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Vi overlevde vi!" Bla, bla, bla

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 14:50   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: "Vi overlevde vi!" Bla, bla, bla

Hvorfor bruker noen våtservietter i det hele tatt, egentlig?

Da mine var små fikk man kjøot papirkluter som var rett og slett av papir. En pakke sånne og en flaske vann og litt olje i stellebagen så var man good to go bestandig.

Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 15:05   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går an å si f.eks. "folk som gjør XX er mer forsiktige enn meg/ mer forsiktige enn jeg synes det er nødvendig å være", eller til og med "jeg synes ikke XX er helt nødvendig" i stedet for "folk som gjør XX er overhysteriske". :gratis fredagstips for folk som ikke har spesielt lyst til å starte en krangel:

Gammel 10-09-10, 15:11   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvorfor ikke? Jeg synes det er like greit å ikke bruke våtservietter som å bruke det innimellom. Jeg kunne godt latt være, men ser ikke poenget når jeg holder meg den en mild type som funker bra til formålet. Hadde jeg vært storforbruker skulle jeg heller revurdert, men så lenge jeg ikke ser grunn til å la være så fortsetter jeg å bruke det når det allikevel er så lite. Hva andre gjør er meg likegyldig. Flott at noen velger å bruke noe annet, og helt greit at noen bruker våtservietter.

Gammel 10-09-10, 15:12   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi de rett og slett er sinnsykt praktiske.
Vi har ikke vann i nærheten av stellebordet og som gravid er det å vaske kluter med bæsj på så fullstendig ute av bildet at det ikke lar seg gjennomføre ( selv de elskede tøybleiene måtte jeg legge bort :snufs

Men jeg kaller ikke de som styrrer unna våtservietter for hysteriske, ikke overhysteriske engang. Flinke synes jeg de er.
Og jeg har ikke engang sjekket hvordan våre servietter kommer ut i test (pampers sine) og sannsynligvis kommer guttene mine til å blir fedre til små ailians :snufs: fordi jeg brukte våtservietter på dem.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 15:42   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Verity, her.

Når man velger å bruke produkter som er kåret til best i test og er uten parfyme og andre skadelige saker, så velger jeg å bruke det i god tro. Om andre er skeptiske til det, så må de få lov til det, men da er det vel rimelig mye man bør gå rundt å være skeptiske til. Og akkurat det blir litt overhysterisk i mine øyne.
Hadde dette vært 70-tallet, så kanskje jeg hadde brukt våtservietter av den farligste typen (om de nå hadde hatt sånt på den tiden), men litt har jeg da fått med meg på veien, så jeg velger det beste alternativet.

Nei, våtservietter fantes neppe. Til gjengjeld hadde hadde du ganske sikkert "bare røykt mentolsigaretter, siden det er mye sunnere enn vanlige sigaretter".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 15:45   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, våtservietter fantes neppe. Til gjengjeld hadde hadde du ganske sikkert "bare røykt mentolsigaretter, siden det er mye sunnere enn vanlige sigaretter".

Hva!!!??!! er ikke mentolsigaretter sunnere enn andre sigaretter????

Gammel 10-09-10, 15:15   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker det på tur (som da vi var i Frankrike nå nylig) for enkelthetens skyld. Jeg bruker det ikke hjemme eller på besøk og sånn, da går det i papir og vann. Vi brukte den typen som heter nøytral.

Gammel 10-09-10, 22:50   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Da mine var små fikk man kjøot papirkluter som var rett og slett av papir. En pakke sånne og en flaske vann og litt olje i stellebagen så var man good to go bestandig.

Euroshopper sine er billige, myke og kjempegode.
Og, i følge Hilda og Inka, er de visst vaskbare også.

Gammel 10-09-10, 23:00   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Akkurat det med bilsikring er jo vanskelig å arrestere noen på all den tid det ikke fantes. Men det er selvsagt drøyt å kalle noen hysterisk fordi man velger å anvende seg av de fasilitetene på riktig måte i dag.

Det er jo fortsatt ting i dag som jeg forventer vil bli bedre i fremtiden. Sikring i feks buss, spesielt for barnevogner. I dag står jo disse helt løst. Og at det i tillegg er lov å stå i en buss er jo egentlig helt merkelig.

Sikring i tog likeså.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 15:24   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er Grønn Hverdags test av våtservietter fra 2009, om noen skulle være interessert.

Jeg har ikke problemer med å skjønne at våtservietter brukes. Klart det er kjapt, lettvint og hendig på tur. Jeg synes at Mesoftkompresser og vann er like hendig og mer anvendelig, så jeg bruker det. Det hender vi har kjøpt en pakke våtservietter for å ha med på reiser, men det har bare endt med at vi har kastet inntørkede servietter lenge etterpå.

Forøvrig bruker vi engangsbleier, uten at jeg mener tøybleiebrukere er overhysteriske av den grunn. Heller er jeg nok litt misunnelig.

Gammel 10-09-10, 20:50   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Her er Grønn Hverdags test av våtservietter fra 2009, om noen skulle være interessert.

Jeg synes at Mesoftkompresser og vann er like hendig og mer anvendelig, så jeg bruker det. Det hender vi har kjøpt en pakke våtservietter for å ha med på reiser, men det har bare endt med at vi har kastet inntørkede servietter lenge etterpå.

Samme her, det fungerte helt fint med mesoft og vann.
Våtservietter bruker jeg til å fjerne malingsflekker, de gangene jeg maler og klarer å søle.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:21   #12
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*synes tråden var litt mer spennende før den begynte å handle om våtservietter*

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:24   #13
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Du syns ikke en fredagskveld blir forhøyet av en fresk diskusjon om våtservietter.

Gammel 10-09-10, 21:30   #14
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Siden det nå handler om våtservietter; vi hadde også vasken litt unna stellebordet. Men en skål vann, ev olje og Mesoft funker som bare det. På tur brukte jeg fuktige Mesoft i en pose. Like enkelt, egentlig.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:33   #15
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Du syns ikke en fredagskveld blir forhøyet av en fresk diskusjon om våtservietter.

Jeg pleier å spare det til lørdagskvelden når rødvinsglasset er kommet på bordet

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:00   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 10:59   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Våtservietter bruker jeg til å fjerne malingsflekker, de gangene jeg maler og klarer å søle.

Malingsflekkar kan du også fjerne med vanleg matolje eller babyolje. Det har med kva base malingen er laga på. Olje tar oljemaling. Vatn tar vanntynna maling.

Gammel 10-09-10, 15:26   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men er våtservietter bedre enn papirservietter? Hvorfor det?

Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 15:27   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Papirsevietter impliserer vann?
Vi har ikke vann i nærheten av stellebordet. Og de papirserviettene jeg har vært borti har rett og slett ikke holdt mål. Finnes det noe mer ekkelt enn når det revner mellom fingrene dine?

Gammel 10-09-10, 15:29   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bedre? Nei, er det det da? Jeg synes bare det er mer praktisk når jeg skifter på stua. Latskap, vel. Og på noen områder synes jeg man kan få lov til å være lat, så lenge det ikke går negativt utover noen.

Vi har forresten noen fantastiske papirservietter i minsten sin barnehage. Det er store esker med mange hundre slike i, bruker dem til både rumpevask og vask av barna etter måltider. Lurer på om de selges på apoteket eller om det kun er sånn kassesalg til barnehager, sykehus og diverse? Må sjekke, de er virkelig gode!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.