|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg synes de bør begrense det til pausene
|
|
|
#62 |
|
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg holder på å slutte med røyken, og har i den sammenheng begynt å snuse. :iddjått: Den brukes kun dersom jeg har pauser, eller skal gjøre papirarbeide uten barna til stede. (Jobber i barneskolen og på SFO.)
|
|
|
#63 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?
Snus er neppe helsebringende, men i motsetning til resultater for røyking har jeg ikke sett noe forskning som overbeviser meg om at bruk av snus er veldig helseskadelig. De helseskadene man sannsynligvis øker risikoen for å pådra seg ved bruk av snus ser også ut til å være mindre alvorlige enn de man typisk forbinder med røyking. Det er, så vidt meg bekjent, ikke påvist noen sammenheng mellom bruk av snus og økt kreftrisiko, men det betyr naturligvis ikke at det ikke kan være en slik sammenheng. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
Og jeg skyller alltid munnen før jeg går ut til barna igjen.
|
|
|
#65 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Bryr meg ikke i det hele tatt. Jeg ser at noen av de voksne snuser, men det lukter ikke av dem som jeg har kjent ihvertfall. Synes uansett sterk parfymelukt er mye verre.. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg hadde ikke brydd meg. Sist redigert av Solblomst : 03-09-10 kl 18:14. |
|
|
|
#67 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg synes ikke det er greit. Jeg synes man skal skille på den profesjonelle rollen og den private så godt som mulig. Jeg synes heller ikke man skal drikke brus, spise godteri foran barna. Sitter man i kassa på Rema bør man la være å lese avis og spise bolle. Bollespising er ikke farlig, men noe gjør man på pauserommet. Snusing hører til der. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Dere er nå søte ...
|
|
|
#72 |
|
Sliter med tastaturet
Meg bekjent tar du feil, det er økt risiko for bl.a kreft i bukspyttkjertelen. Men for all del, jeg har det kun fra media. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Tøff
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?De får snuse i pausene sine. Èn ting er at det stinker, det er så sin sak, men det hadde ikke vært greit å gå med en utent sigarett i munnviken, og ikke er det greit med snus.
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?********** Sist redigert av Solblomst : 03-09-10 kl 18:14. |
|
|
|
#75 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg syns ikke det er nødvendig med snusing i barnehagen sålenge man er sammen med ungene.
|
|
|
|
#76 |
|
maler
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg hadde ikke reagert kjempemye hvis det var gjort rimelig diskret tror jeg. Men hvis det var såpass tydelig at det er snakk om det blant barna, synes jeg kanskje at det er greit det foregår på pauserommet. Ja, snus lukter. Også posjonspakninger. Det gjør forsåvidt enkelte andre ting man putter i munnen også som peanøttsmør, hvitløk og makrell i tomat. Jeg vet ikke om jeg synes det er hovedargumentet for å la det være. Men rusmidler som inntas på skolen er vanskelig. Hva gjør røyking forskjellig fra snusing? Hva er forskjellen på sjokolade/tyggis og snusing? Hvorfor får ikke barna gå rundt med noe i munnen når de voksne får? Jeg synes godt ting som gir forklaringsproblemer overfor ungene godt kan inntas et sted hvor de ikke ser, hvis det må inntas i løpet av arbeidsdagen over hodet.
|
|
|
#77 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Jeg skulle også si noe om tyggis, så da kan jeg kopiere dette.
|
|
|
#78 |
|
Ferdiglada
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Ei viktig saksopplysning her er forresten at en ikkje snusar i fem minutt, slik ein røyker. Eg har mine prisar i munnen i ca 45 minutt, og det blir lange pauser det.
|
|
|
|
#80 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg jobber i bhg, og snus er forbeholdt pausene...
|
![]() |
|
|