Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[VIN]Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-10, 22:46   #61
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store tråden om fantastiske viner - og ikke fullt så fantastiske viner

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 23:18   #62
Slettet bruker
Passiv

Standard

LaSalle:
Hvit, 11,5 %, Muskatdrue.
Bakgrunn for kjøp: Sterkt anbefalt og karakterisert som nydelig av poldame som nettopp hadde bygget opp kred med å anbefale Lindemans til mor. Mens Drammen sto og gjemte Alsacen på ryggen - vi ville ikke tas for å ha peil heller siden peilen strengt tatt var lånt av Veronal. Vi forklarte like greit poldamen om Dønkefaktoren ved å kjøpe Reiller mens vi var i gang. (Vi=jeg) Sånn at hun skulle skjønne at vi var genuint opptatt av både kvalitetsvin og egen image.

Dessuten bestått hvitvinstest gjennom å koste 85 spenn, ha nok alkohol og være meget søt. Det kan da ikke bli fullstendig galt?

Fasit: Det kan altså bli fullstendig galt.
Smaken bærer visstnok sterkt preg av Malaco og den er rett og slett erklært for aldeles for søt. Av mannen som spiser EN KILO sjokolade på en gang. ()

Setningen jeg aldri trodde jeg skulle høre - setningen mer sjokkerende enn "jeg slumpet til å ligge med henne" er dermed sagt høyt - Drammen fant den altfor søt.

Testresultat: Anbefaler videre/kommer til å kjøpe igjen? Ja. ()

Opprinnelig lagt inn av Drammen

Tillegg: Ja - jeg får kjøpe den til meg, jeg kan ikke anbefale den til andre. Den smaker jo sukkertøy. Jeg syns det var veldig godt jeg. Eller. Det er langt over grensen til sukkertøy. Dette er sånt man kan lokke småbarn med. [syk latter]

Passer til hva slags mat? Insulin.

Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 23:35   #63
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Dere bør jaggu meg overta vinspalten i Aftenpoften!

Gammel 05-08-10, 23:38   #64
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Helt enig med Palmen. Dette er STOR underholdning!

Gammel 05-08-10, 23:40   #65
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette ble jo rett og slett en fantastisk tråd!

Vinanbefalinger/avbefalinger har aldri vært så gøy som dette.

Gammel 05-08-10, 23:40   #66
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Enig med røkla!

Gammel 05-08-10, 23:42   #67
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 05-08-10, 23:46   #68
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sauvignon blanc fra New Zealand er ofte veldig godt! De har ikke så mange varianter her, men liker godt Twin Island f.eks. Jeg drikker ikke vin så ofte så da spanderer jeg heller den ekstra femtilappen eller mer når jeg først gjør det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 23:50   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hah. Nå er vi i gang vøtt.

Lindemans. Årgangsvin ser jeg. (2009)

Lindemans Cawarra. Litt semre kvalitet enn Sunrise. (Bare 13 % men samme pris - hundrings.)

Sterkt anbefalt av poldame som ypperlig terrassevin - trenger ikke sol engang, den kan nytes hvordansomhelst og uansett vær.

Serveringstemperatur: Ca 21 grader. (Litt senere på kvelden, og vinduet er åpent.)

Åpningsprosess: Skrukork. Lett.
Helleprosess: Litt verre enn Sunrise. Kan ha sammenheng med at glasset er brukt til ett glass Sunrise først. Evt at glasset ikke lenger er rent og at vinen dermed eh ... vegrer seg?

Etterhvert er den dekantert eller hva det nå heter - den er i glasset.

Farge: Svart. Etter at jeg slo på lyset og ikke bare så den i skjermlys - og flyttet glasset nærmere lampen er den rød. Som blod. (Eeeeeeeriiiiiiic? :truebloodstemme: ) (HP - akkurat her trenger jeg derimot ikke den pms-smileyen. )

Drue er først antatt å være Cawarra, men ved nærare ettersyn står det noe om Shiraz Cabernet der også - det høres druete ut. Det er nok det som er drua.

Skrukork ja.

Passer innmari fint til Var e' Vargen i bakgrunn, litt mer usikker på Drammen sin RemylCoverLåt, men det kan funke det også med den rette belysningen. Flasken er litt lavere enn Sunriseflasken, men det påstås at volumet er det samme. Jeg vurderer å måle, men har så langt klart å styre meg.

Overgangen til denne druen fikk katten til å mjaue. Det er usikkert om det har direkte sammenheng, men jeg er jo bare en tester - det er ikke opp til meg å si hva som er relevant eller hva som bare sammenfaller.

Så langt har hverken Sunrise, LaSalle eller Lindemans fått mannen naken egentlig, så så langt er jeg antagelig tilbake på polet i morgen for å kreve pengene tilbake.

Ja - smaken ja... Det smaker Lindemans. Helt greit. Smaker rødvin. Hverken mer eller mindre. Får meg til å bestemme meg for at neste testkandidat blir Folkets Norsk Rødvin. Om jeg så skal kjøpe den i papp!

Anbefale/vil kjøpe den igjen? Garantert. Den er anbefalt av polet selv. Og nå vet jeg at den er grei nok til Du ska va President også. Og sist jeg hørte den fant jeg ut at om jeg står litt bak og ikke har på briller så er Thåström like deilig som før.

Sist redigert av Slettet bruker : 06-08-10 kl 00:07.
  Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 23:57   #70
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg sier som Seigmen ... jeg kler meg naken ... :-)

Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 23:59   #71
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh! Imperiet!

Og

Gammel 06-08-10, 00:00   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg glemte hva Lindemansvinen passer til.

Fremdeles litt usikker på mat - jeg er ikke sulten og har ikke lenger hang til mint. Men til tv tror jeg den ikke er søt nok. Den vil nok bryte mot sexscener kjenner jeg. Men til gammel svensk pønkemusikk er den knallbra. Jeg er dog litt usikker på om poldamen godkjenner den bruken all den tid den er en terrassevin.

Men man kan sende ut nabovarsel før man drikker den kanskje?

Og nynne høyt refrenget: Som kom från himmlen sändt. Som kom som dårlig dränkt, det är ni som är dom tokiga, det är jag som är normal.

Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:00   #73
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Jeg sier som Seigmen ... jeg kler meg naken ... :-)

:snur meg og ser etter:

Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:01   #74
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kan bare konstatere at noen lyver på internett.

Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:05   #75
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Hva? :skingrestemme: Er det noen som lyver på Internettet?

Gammel 06-08-10, 00:08   #76
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hva? :skingrestemme: Er det noen som lyver på Internettet?

/

Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:13   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den derre Alsace-saken som Veronal anbefalte inntas med utagerende grimaser og sterk vantro. Lurer på om den smaker bedre naken?

(Gentel Hugel - Alsace Dry France 2008)

(Gammal var´n ôg ...)

Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:17   #78
Slettet bruker
Passiv

Standard

:snur meg og ser etter igjen:

Jaggu. Han knakk en LaSalle - på noe som MÅ være rekordtid!
:går etter insulin:

Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:19   #79
Slettet bruker
Passiv

Standard

Alsace er derved erklært delt. (Burde man slutte å drikke for kvelden når man tenker at erklært bør orddeles? )

Drammen fant den skrekkelig - jeg fant den FANTASTISK!

Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 00:21   #80
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Jeg tror Drammen prøver å etterleve dette med bedre med en dram i timen enn en time i Drammen eller noe sånt.

Bør man ikke egentlig smake den antatt beste først når man prøvesmaker mange viner?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.