|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?
Her synes jeg du er lite nyansert. Hvis to parter er enige om at post er privat og det rører man ikke, så er det så klart respektfullt å forholde seg til det. Hvis begge parter synes det er greit at man åpner posten, f.eks. fordi mange brev som kommer er adressert til en av oss, men gjelder oss begge, så er det vel ikke respektløst? Skal noe være respektløst må det jo oppleves slik for en av partene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Jeg åpner posten for barna, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Pauset
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Men kanskje jeg skal si til mannen at regningene som kommer ikke er ment for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
flisespikker
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Poden er 7, og jeg åpner uten videre "offentlig" post til ham (kontoutskrift, tannlegeinnkalling). Jeg lar ham åpne private brev og pakker selv, men jeg (eller faren) pleier alltid å være til stede. Jeg leser mailen hans også, både for å kunne fjerne evt. spam og for å følge med på annen korrespondanse. Han bruker mail veldig lite, og SMS bare til oss i familien, så det har knapt noen praktisk betydning enda, men jeg kommer jo til å fase ut denne "overvåkningen" etter hvert som det faktisk er et "privatliv" å snakke om i disse kanalene.
![]() |
#65 |
flisespikker
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Jeg åpner derimot aldri post som er adressert til mannen min (heller ikke regninger) uten å ha avtalt det eksplisitt med ham. Jeg synes selvsagt ikke det er respektløst å ha en stående avtale på at det er greit å åpne hverandres post, men jeg skjønner godt hva Glitter mener - at dersom man har en grunnleggende annen innstilling til denslags enn jeg har, så forventer jeg ikke at man skal forstå helt hva jeg mener om saken.
![]() |
#66 |
Glamorøs
|
Øh, selvfølgelig? Nå skjønner jeg virkelig ikke hva du mener og du fremstår litt paranoid.
![]() |
#67 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?De liker veldig godt å få brev, så alt som ikke åpenbart er regninger eller reklame jeg ikke vil at de skal ha (plagsomt mas
![]() |
#68 |
Pauset
Så det du skrev her var bare ut fra at jeg åpner mannens post og motsatt fordi det er greit for oss? Okei. Reaksjonen din virket bare litt voldsom. Ble litt perpleks, og lurte på hva jeg hadde missa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Glamorøs
|
Jepp, det var bare det jeg mente. Jeg skjønner ikke dem som syns slikt er helt greit, og forventer ikke at de skal forstå mitt synspunkt heller.
Ja, i forhold til deg så var det bare det. Jeg syns å huske at du har nevnt slike ting tidligere også. Jeg skjønte virkelig ikke hvorfor du dro inn mannen din og at han heller snakket med deg enn meg meg. Jeg kjenner verken deg eller mannen din, og forventer ikke at dere forteller meg noe som helst.
![]() |
#70 |
Bedreviter
|
Jeg er temmelig sikker på at vi har samme grunnleggende holdning til dette, men likevel åpner jeg all post til Teomannen som ikke har hans mors håndskrift eller på annen måte skiller seg ut som opplagt privat. Dette er på hans uttrykte ønske; han ønsker rett og slett at jeg skal administrere alt det praktiske hos oss. ("Dette kan du så mye bedre enn jeg, kjære". |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
can-jur
|
You have a plan!
![]() |
![]() |
#72 |
Pauset
Fordi du skrev
Når du skriver privatliv, respekt for det og hva som kan deles videre, så tenkte jeg du mente jeg hadde delt noe her inne som ikke var av respekt for privatlivet. Rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?Vi åpner barnas post så lenge vi ikke ser at det er brev fra bestemor eller noe sånt som f.eks. typisk bursdagsinvitasjon. All informasjon om skolestart, legetimer, tannlegetimer og mye annet kommer i barnets navn her i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Leser
|
"Jeg ville ikke drømme om å innvadere ditt privatliv, kjære. Den er til deg, du må nok åpne og ordne den selv."
Ja, du denne prøvde jeg å ta på mannen min, han blånektet - den luringen. Jeg har endelig fått overtalt han til å se på sms-ene mine. Vi har en del som sender sms til eldste dattere vår via meg, og jeg vil helst kunne sove i fred hvis jeg legger meg om ettermiddagen uten å stå opp for å avtale playdates. (Hvis noen eventuelt er redd for å sende meg sms nå, så kan jeg jo si at han ser på avsenderen først, han leser neppe noe han ikke må med tanke på hvor mye tid jeg har brukt på å overtale ham.
![]() |
|
|