Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-10, 22:14   #61
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)

SF: nei, hvis du henter det fysisk i London, og får tax refundert, så trenger du ikke betale norsk moms. Tror grensa for tollfri handel er 6000 eller noe, jeg. Sjekk på toll.no.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 22:14   #62
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)

Ja, jeg tror Kanina har rett i at det er en grense på 6000 kr. :ringer en bjelle:

Gammel 28-07-10, 22:17   #63
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

..men man må ha vært ute av landet i 24 timer, da. Så du må nok bo på et snuskete pensjonat med veggdyr og se en musical før du kommer hjem med fangsten.

Gammel 28-07-10, 22:17   #64
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3000 kr er grensen når man er borte mindre enn 24 timer.

Gammel 28-07-10, 22:19   #65
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

3000 kr er grensen når man er borte mindre enn 24 timer.

Ah! Se det, ja! Det så jeg ikke!

http://www.toll.no/templates_TAD/Art...guage=NO#kvote

Gammel 28-07-10, 22:23   #66
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kommer under tretusen.

(Støvlettene setter jeg på bena - de er ikke verdt stort brukt. :kjeltring

Og med de størrelsene - er det rart man blir rar da? Ihht skjørt skal jeg ha 22. Men kåpe? 18 er fint.

Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 22:24   #67
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til spørsmålet om lengde, så prøvde jeg et skjørt som fantes i både Regular og Long. Etter mine begreper var Regular et veldig kort skjørt, og Long var et normalt skjørt, ca til kneet. Det er altså litt uenighet om hva som er langt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 22:24   #68
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmmm... Dere Romaeksperter: bør jeg gå for Forskerens deal om at hvis jeg kjøper Amalfi nå, så blir det tilsvarende mindre sum å shoppe klær for i Roma? Er den verdt det? Jeg har jo aldri vært der og aner ikke shoppingmulighetene.

Gammel 28-07-10, 22:25   #69
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og med de størrelsene - er det rart man blir rar da? Ihht skjørt skal jeg ha 22. Men kåpe? 18 er fint.

Har du sjekket "garment measurements" da? Min erfaring med kåpestørrelser er at jeg må gå opp i størrelse ettersom de ikke legger til like mye sømrom på kåper i UK ettersom man ikke fryser like mye i UK og ergo ikke trenger å ha like mange ullag under som vi har i Norge.

Gammel 28-07-10, 22:27   #70
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Hobbes: aner ikke! Det er alltid fint å kunne impulsshoppe noe man tilfeldigvis snubler over på reise. Men jeg hadde ikke kastet bort tid på å tråle butikker, liksom.

SF: har du regisert deg hos Boden? Da kan det hende du får et velkomsttilbud, nemlig.

Gammel 28-07-10, 22:28   #71
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Hurra, pakken vår er visst på vei!

Gammel 28-07-10, 22:44   #72
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Atte... Det ble en rød Amalfi i 16.

Gammel 29-07-10, 08:41   #73
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De lengdeangivelsene varierer mye, ut fra om skjørtet eller kjolen i utgangspunktet er ment å være kort. Hvis jeg kjøper noe som i utgangspunktet er beskrevet som et miniskjørt så blir Long passe fin lengde rett over kneet. Men hvis jeg kjøper en kjole som er ganske lang i utgangspunktet, tar jeg Regular og får omtrent den samme lengden. Min konklusjon etter å ha vært et par timer i Boden-butikken var egentlig at jeg ikke skulle kjøpe noe fra nettbutikken - størrelser og passform var så veldig variable.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 08:44   #74
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hobbes - den er så fiiiin! Jeg har sett den!

Maxi - stemmer ikke lengden med det som er oppgitt heller?

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 08:48   #75
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes målene stemmer veldig godt med det som er oppgitt, og de tingene jeg har kjøpt, har egentlig vært veldig konsistente i størrelsene, synes jeg. 16 oppe og 18 nede. Sitter som et skudd.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 08:49   #76
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Betyr det at det eneste som er forskjellen på f.eks. en 10R og en 10L er lengden? Altså ikke noe forskjell i vidde osv.?

Gammel 29-07-10, 09:01   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

SF: har du regisert deg hos Boden? Da kan det hende du får et velkomsttilbud, nemlig.

Hah - se der ja!

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:04   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke bestilt annet enn en genser fra nettbutikken, så jeg har ikke målt plaggene eller sjekket størrelsetabellene. Jeg bare konstaterer at jeg kom ut fra butikken med klær i tre forskjellige størrelser, og to forskjellige lengder. Og jeg har ikke noen spesielt ubalansert kropp med veldig stor forskjell på oppe og nede.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:04   #79
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og hva betyr nå egentlig dette:

Avsnitt 1:

Sitat:

Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land.

Neste avsnitt:

Sitat:

Innenfor verdigrensen på NOK 6000/3000 kan du ta med følgende varer toll- og avgiftsfritt
(NB! Se begrensningene ved fravær under 24 timer som nevnt over):

Alkoholholdige drikkevarer
Brennevin/likør o.l. over 22 % til og med 60 %1 literVin o.l. mellom 4,7 % og 22 %1,5 literØl over 2,5 % (også sterkøl),
eller rusbrus o.l. fra 2,5 til 4,7 %

Så kan man ha med seg røyk og vin fra taxfree dersom man er under 3k totalt eller kan man ikke?

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:06   #80
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Man kan ikke ha med seg taxfree-alkohol og røyk. Man kan likevel ta med seg røyk og alkohol, hvis man har kjøpt det med lokale avgifter, og har kvittering, er det jeg tolker det som.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.