Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefal meg en sær film?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 02:35   #1
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en sær film?

Slumdog Millionaire
Delikatessen
Priscilla - Queen of the Desert
Piano
Muriel's Wedding
The Cook, the Thief, his Wife and her Lover

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 03:01   #2
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Anbefaler følgende sære filmer:

The Raggedy Rawney (1989) og Svidd Neger (2003).

Ellers må vel Dis være supersær?

Gammel 25-06-10, 09:14   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Veldig mange forslag som ser bra ut her, jeg tror jeg får sette opp jevnlige forsendelser til kollegaen min, så hun får forsøkt en del fra lista. Dere er så fine.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:46   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Smala Sussie!

Det er en kongefilm!

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Me snakkar her om filmar som ein ikkje skjønar, men opplever.

SLike filmer er herlige. Filmer der situasjoner, stemninger og karakterer treffer deg på en eller annen måte, men der du ikke helt skjønner handlingen er helt fantastisk. Og jeg kan øle på det og gruble over det i lang tid etterpå.

Akkurat nå er det årevis siden jeg har sett slike filmer, så jeg kommer ikke på noen å anbefale.

Gammel 25-06-10, 11:35   #5
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

SLike filmer er herlige. Filmer der situasjoner, stemninger og karakterer treffer deg på en eller annen måte, men der du ikke helt skjønner handlingen er helt fantastisk. Og jeg kan øle på det og gruble over det i lang tid etterpå.

Akkurat nå er det årevis siden jeg har sett slike filmer, så jeg kommer ikke på noen å anbefale.

Catch 22. Jeg skjønte den ikke før jeg leste boka etterpå.

Gammel 25-06-10, 11:47   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Castle. Utrolig rar, morsom og søt australsk film fra 1997:

Gammel 25-06-10, 09:44   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Benny and Joon!

Den er altså det søteste du kan tenke deg i hele verden. Johnny Depp - ung og vakker og utkledd som Harpo Marx - forelsker seg enormt i Joon som har angst. Søt og nydelig og gripende fra start til slutt og med kjempefin tittelsang.

Gammel - men god.

Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:47   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Benny and Joon!

Den er altså det søteste du kan tenke deg i hele verden. Johnny Depp - ung og vakker og utkledd som Harpo Marx - forelsker seg enormt i Joon som har angst. Søt og nydelig og gripende fra start til slutt og med kjempefin tittelsang.

Gammel - men god.

Den er så vakker. Vakker, vakker, vakker. Ikke veldig sær da. Men med litt rare karakterer. Og den er så fiiiin.
Jeg så den for n'te gang i forrige uke.

Gammel 25-06-10, 10:36   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Benny and Joon!

Gammel - men god.

Den er nydelig, nydelig, vakker nydelig!!

Åh, nå kom jeg til å tenke på What´s eating Gilbert Grape også, en annen skjønn film med JD i hovedrollen.

Gammel 25-06-10, 09:50   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den brysomme mannen er forresten en sånn film som blir med en lang stund etterpå. Om å være ensom med et følelsesliv som ikke passer inn. Men den er vel ikke direkte munter nei.

Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:14   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stille lys

Veldig sær. Veldig stille. Veldig rar virkelighet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:20   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten å være smal, så kan jeg jo anbefale feelgoodfilmen over alle. Tilsammans!

Gammel 25-06-10, 10:47   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja, den er helt fantastisk. Det er filmen om min barndom.

Gammel 26-06-10, 12:44   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

ååå jaaa. den er så helig..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:33   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hva man betegner som sært er jo varierende da, men "Revolutionary Road" kan jo kanskje være noe å ha med i bunken!?

Ellers har du jo både Upperdog og Nord - norske filmer som er litt rare og sære på sitt vis.

Gammel 26-06-10, 12:43   #16
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Den brysomme mannen.. den syns jeg er vittig men alle rundt meg syns den er sær.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 13:39   #17
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Og så finner jeg Hotel new hampshire ganske sær og morsom. Jeg hadde lest boka flere ganger før jeg så filmen, og boka var selvfølgelig bedre.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:40   #18
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Dere kommer med så mange bra forslag.
De andre kollegaene mine er veldig imponert over dere, og vi har blitt enige om å stemme frem 3 filmer for å kjøpe i denne omgang. Jeg tror jeg enten skal sende litt jevnlige filmgaver, eller samle sammen hele lista fra dere og sende med nå. Jeg tror hun vil like omtrent alle forslagene fra dere, og det er garantert en del hun ikke har sett.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 15:18   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lost in Translation.

Gammel 26-06-10, 19:04   #20
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må bare få foreslå "Dead Man" og "The Fountain", og så "Mongoland" som det norske bidraget.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.