Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

[Plage] Mygg

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-10, 20:01   #61
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Plage] Mygg

Jeg fungerer veldig fint mot mygg. Om jeg er i nærheten blir ingen andre bitt. Mett og jeg sto rett ved siden av hverandre og ventet på banen, da vi kom hjem hadde jeg rundt femten bitt, og han? Neida, ikke ett!

Mine også hovner opp som bare py. Jeg ser vansiret ut, og sånn har det alltid vært. Ser ikke ut til at jeg blir immun gitt.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 20:48   #62
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi hatt besøk av nevnte slektninger, og de hevder at myggmaskinen nettopp er satt igang. Ingen bedring?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 21:13   #63
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nå har vi hatt besøk av nevnte slektninger, og de hevder at myggmaskinen nettopp er satt igang. Ingen bedring?

Jo, vet du, jeg synes faktisk det har blitt bittelitt bedre de siste dagene. Det kan nok også ha noe med værlag og vind å gjøre, men det er - bank i bordet - lenge siden jeg ble stukket nå. Krysser fingrene for at maskina er effektiv. Jeg ser huset deres fra kjøkkenvinduet.

Gammel 23-06-10, 21:14   #64
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jo, vet du, jeg synes faktisk det har blitt bittelitt bedre de siste dagene. Det kan nok også ha noe med værlag og vind å gjøre, men det er - bank i bordet - lenge siden jeg ble stukket nå. Krysser fingrene for at maskina er effektiv. Jeg ser huset deres fra kjøkkenvinduet.

Den ble visstnok satt igang forrige uke. Krysser fingrene for at bedringen vedvarer.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:48   #65
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Strutseolje fungerte som krutt for mange år siden husker jeg. Finnes det enda å få kjøpt?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 00:13   #66
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spist lime de siste dagene og jeg syns det fungerer veldig bra!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 09:14   #67
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har spist lime de siste dagene og jeg syns det fungerer veldig bra!

Hvordan velger du å få det i deg?

Gammel 24-06-10, 15:04   #68
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hvordan velger du å få det i deg?

Jeg presser i et glass vann.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:24   #69
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Hvor lenge lever disse krekene, egentlig? Må det nattefrost til før de tar reper'n? Det virker som om de har fått sin andre vår her nå.

B.M. nystukket

Gammel 30-08-10, 21:37   #70
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Inviter edderkoppane i nabolaget til eit festmåltid.

I periodar der myggen er ekstra plagsom, bør du sikkert gå på antihistaminar dagleg, altså fast. Da fungerer antihistaminar best. Eg ville også bedt om resept på 1.generasjons antihstamin, feks. Poleramin, som kan tas ved behov på kvelden og som også gir god søvn. Vallergan er sovemedisin, så det ville eg unngått om du har planar om å stå opp før 12.

Ikkje sikker på om du har rett på allergimedisin på blå resept ettersom dette ikkje er kronisk tilstand.

Gammel 30-08-10, 21:40   #71
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Da vi var i Spania i sommer så kjøpte vi sånne myggaparater som virker dag og natt og uten lukt. Og den virket Lite aparat som vi setter inn i stikkontakt.
Vi kjøpte 2 aparater med hjem.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 22:47   #72
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Drar fram denne igjen, her jeg sitter i mygghelvete en varm pinsehelg og knuger min nye bestevenn:

Denne er av merket Thermacell, og er helt overnaturlig! Tenk dere en varm sommerkveld i indre troms, hvor målselva har oversvømt områder som ikke oversvømmes hvert år... Det er hinsides mye mygg her, men når denne saken har fått brenne seg varm, så kan man sitte uforstyrret ute selv på kveldstid uten mygga svirrende inn neseborene. Ikke er den stygg å se på heller

Gammel 11-06-11, 22:50   #73
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Hvor, hvor? Nytt & Nyttig? Select-katalogen?

Her er ikke sesongen i gang for fullt ennå, og jeg er vill og gal og sover uten myggnetting. (Og idet jeg skriver disse bevingede ord, kan en jo banne på at det summer i tusenvis av små, ondsinnede krek utenfor stuevinduene. Jeg så én her om dagen, og den var på størrelse med et helikopter. ) Så langt i år har jeg bare fått tre stikk, men det kan jo ikke vare.

Gammel 11-06-11, 22:50   #74
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva driver den? Strøm? Jeg holder meg nemlig langt unna mygghelvetehytta vår på Senja fra etter påske og til langt uti september pga. den h.... myggen.

Jeg fikk forresten to helt grusomme stikk på Kreta, og selv ikke allergitabletter tatt konstant tok kverken på dem. Det ene hovnet veldig opp, og dekket vel et område på 5x10 cm.

Gammel 11-06-11, 22:54   #75
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Den drives av en liten patron med butangass, og en liten brikke med inseksavstøtende middel som festes på toppen. Jeg klarte ikke lukte noe av den, mens mannen kjente svak lukt av butan. Ingen åpen flamme. Kjøpte min på OBS i dag, en slik brikke varer ca 4 timer før den må skiftes. litt dyr i drift, men i mine øyne er det en liten pris for å overleve i mygghelvete... ingle:

Gammel 11-06-11, 22:57   #76
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Håper du får hjelp av noen av tipsene. Ellers kan jeg jo fortelle hva som hjalp oss...vi flyttet! Tips: Vent med visningen til det ikke er myggsesong.

Gammel 11-06-11, 23:29   #77
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

6åringen kom hjem fra lavvoovernatting med barnehagen i går, med ansiktet fullt av myggstikk... Hun så ikke ut, skulle tro noen hadde banket henne. Hoven i halve ansiktet stakar. Det ser heldigvis litt bedre ut nå.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 23:37   #78
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Joda, myggen har kommet. Her om dagen fikk jeg 3 stikk ved siden av hverandre på armen i stuen. Våknet om natta og hadde fått det stikket rett under kneet.

Gammel 13-06-11, 10:03   #79
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Våknet igår. En mygg hadde utøvet sin praksis på hele overarmen (10 stikk) og foten (8 stikk). Det klør som om jeg hadde ramlet i et kratt med brennesler. Hovne, røde stikk. Apoteket har stengt og jeg finner ikke kløsalven
Men min sønn har Zyrtec på flaske....vurderer sterkt å ta meg en skje med den banansmakende drikken. Kanskje med en isklump i. Blir sikkert godt!

Takk for råd og tips. Alt er notert Myggen lever uttrygt her i Bodø fremover !!

Gammel 13-06-11, 10:06   #80
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ibidelma, her.

Våknet igår. En mygg hadde utøvet sin praksis på hele overarmen (10 stikk) og foten (8 stikk). Det klør som om jeg hadde ramlet i et kratt med brennesler. Hovne, røde stikk. Apoteket har stengt og jeg finner ikke kløsalven
Men min sønn har Zyrtec på flaske....vurderer sterkt å ta meg en skje med den banansmakende drikken. Kanskje med en isklump i. Blir sikkert godt!

Takk for råd og tips. Alt er notert Myggen lever uttrygt her i Bodø fremover !!

Åhh stakkkars deg Når det gjelder krem til å smøre på er faktisk den fete håndkremen til Mary Kay super mot myggstikk altså. Jeg har bestilt meg en ny tube så jeg har utover sommern.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.