|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Gleder du deg? | |||
Ja!
|
|
47 | 32,19% |
Tja. Hverken gleder eller gruer meg.
|
|
76 | 52,05% |
Nei! Jeg liker ikke 17.mai.
|
|
23 | 15,75% |
Tulledustepoll!
|
|
0 | 0% |
| Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Ja
|
|
|
#62 |
|
Unik
|
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Gleder meg ikkje noko særlig nei. Å stresse avgårde med tre unger som eg først må få påkledd og klar, så skal eg prøve å få ein bunad på meg, som eg har utvikla eit lite hatforhold til dei siste åra. Når me kjem ned til skulen, får eg ikkje snakka med folk slik som eg har lyst til, sidan eg må springe etter tre troll heile tida. Og mannen er med i 17 mai komiteen i år, så dermed ser eg ikkje han den dagen heller. Men når klokka nærmer seg halv 3 og det nærmer seg ferdig så stikker me fort. Ellers kan me bli hanka inn til den forbaskade bygdestafetten :grøss:
|
|
|
#63 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg må vel begynne å ta frem bunaden.
|
|
|
#64 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Stiller meg som vanlig helt nøytral til 17. mai. Som gammel korps-enke, har aldri den dagen vært spesielt trivelig. Men det tok seg opp da ungene begynte på skolen, synes jeg. Høytidsstemningen, altså. Og jeg synes det er stas å kle meg i bunaden min.
|
|
|
|
#65 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg gleder meg! Fantastisk værmelding, grillen står klar, og jeg skal lage pavlova på en mandag
|
|
|
|
#66 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg er vel et sted mellom Ja! og Tja.
|
|
|
#67 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?
Knallbra ord! *adopterer*
|
|
|
#68 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg er veldig glad i 17 mai, men jeg syns den er litt mere spesiell når jeg feirer den der jeg kommer fra. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
can-jur
|
Sv: Gleder du deg til 17.mai?JOda, 17.mai er fin. Er vel få dager man er så sliten som den kvelden, men fin dag. Og VIKTIG! Jeg sette ekstra stor pris på 17.mai når jeg ser militærparader fra andre land. Takke meg til å heller gå i tog, synge fine sanger, spise is med ungene og vifte med flagg. Stort sett har vi ALLTID en kalving som ikke går som den skal på den dagen
|
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Tja. Hverken gleder eller gruer meg. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg skal ha min første arbeidsdag etter permisjonen på 17.mai, så nei, jeg gleder meg ikke. Hadde nok ikke gledet meg så mye uansett, det er rimelig kaotisk å ha med alle 3 barna på ting og kose oss for tiden.
|
|
|
|
#73 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg synes ikke det er noe stats at klærne min er litt for store og at jeg ikke rakk å skaffe ny jakke til meg og eldstebarnet, men ellers gleder jeg meg til 17. mai. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Gleder du deg til 17.mai?I år gleder jeg meg for første gang på mange år. Jeg skal ha på den nye flotte beltestakken min og gleder meg til å vise den frem. Jeg skal på frokost på skolen sammen med 10. klassingene mine og jeg gleder meg faktisk litt til det. Deretter blir det jo mest farting rundt der vi bor sammen med gutta. Jeg gleder meg ikke så veldig mye til å grille hos foreldrene mine, men det blir sikkert ok. Alt i alt ser jeg frem til dagen selv om den passer dårlig midt i eksamenslesingen min. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?I år blir lillesøster og jeg hjemme. Mannen spiller i korps, og storebror skal gå i tog med noen gode venner. Det har vært så mye trist i det siste at jeg har sagt til meg selv at det er OK å ikke orke 17. mai i år.
|
|
|
#76 |
|
Noob
Hvor: Nord
![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg er så glad i 17.Mai, vet ikke hvorfor egentlig, det er bare stemningen som gjør meg sprudlende glad!
|
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: Gleder du deg til 17.mai?"Aldri i verden om jeg skal gå i tog, mamma"!! Eh...så det skal du ikke? |
|
|
|
#78 |
|
Ferdiglada
Sv: Gleder du deg til 17.mai?
SÅnn er der her også. I år feirer vi i Legoland, ergo ingen feiring. Fine greier
|
|
|
|
#79 |
|
Nybegynner
Hvor: Ålesund
![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Gruer meg litt i år egentlig, er høygravid og plaget med bekkenløsning. Blir nok mye gåing om jeg vil eller ei - har tre barn som liksom må følges opp også. Men litt koselig er det jo da
|
|
|
#80 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Ja, jeg gleder meg. Jeg gjør alltid det og jeg synes 17.mai er den fineste av alle helligdager.Slitsom, ja, men utrolig koselig. |
|
|
|
![]() |
|
|