Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre vil fjerne pappakvoten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 20:58   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyre vil fjerne pappakvoten

Jeg er positiv til at familier selv skal bestemme hvordan de fordeler permisjonen, det er tross alt to voksne mennesker som vet sin familie best det er snakk om. Selvsagt er det bra hvis fedrene tar ut lang permisjon de også, og det kan de vel fortsette med?

Holdningene som tydeligvis er rundt omkring må det vel være mulig å gjøre noe med på andre måter. Jeg har heldigvis ikke møtt på disse.

Gammel 09-05-10, 21:16   #2
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg er vel i utgangspunktet for at hver familie skal kunne bestemme selv. Men jeg ser jo at fedrekvoten har hjulpet til slik at menn i spesielt mannsdominerte yrker får være sammen med barnet.

Likevell vil det alltid være noen familier det ikke vil fungere for at far er hjemme, for noen er 10 uker uoppnåelig faktisk (enkeltmannsforetak f.eks). Her er det ikke bare far som taper muligheten til være hjemme, men faktisk ungen som taer muligheten til å ha en forleder hjemme, og kanskje må i barnehage tidligere enn om mor hadde fått overtatt premisjonen.

Gammel 09-05-10, 21:35   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Jeg er vel i utgangspunktet for at hver familie skal kunne bestemme selv. Men jeg ser jo at fedrekvoten har hjulpet til slik at menn i spesielt mannsdominerte yrker får være sammen med barnet.

Likevell vil det alltid være noen familier det ikke vil fungere for at far er hjemme, for noen er 10 uker uoppnåelig faktisk (enkeltmannsforetak f.eks). Her er det ikke bare far som taper muligheten til være hjemme, men faktisk ungen som taer muligheten til å ha en forleder hjemme, og kanskje må i barnehage tidligere enn om mor hadde fått overtatt premisjonen.

Fedrekvoten kan tas ut gradert. Helt til ungen fyller tre år. Dvs at de ti ukene, 50 dager, kan tas over sånn ca to år (siden mamma'n har vel perm det meste av det første året da, at hun går på jobb en dag nå og da for at han skal dele det over tre år er mindre praktisk gjennomførbart for henne vil jeg tro)
Det er altså ca 1 dag annenhver uke. Annenhver fredag. Tar han ei uke i jul/påske/vinterferie eller sånn, så er det kanskje bare tredjehver. Det er ikke så mange som ikke reelt har mulighet til å ta ut den permisjonen om de virkelig vil. Det hindrer ikke at barnet må i barnehage/dagmamma/mor må ha ulønnet perm en periode hun "kunne hatt pappaukene", men de ukene er forbeholdt far av en grunn. Det er en stor verdi for far og barn å ha den tiden sammen.

Gammel 09-05-10, 21:48   #4
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Fedrekvoten kan tas ut gradert. Helt til ungen fyller tre år. Dvs at de ti ukene, 50 dager, kan tas over sånn ca to år (siden mamma'n har vel perm det meste av det første året da, at hun går på jobb en dag nå og da for at han skal dele det over tre år er mindre praktisk gjennomførbart for henne vil jeg tro)
Det er altså ca 1 dag annenhver uke. Annenhver fredag. Tar han ei uke i jul/påske/vinterferie eller sånn, så er det kanskje bare tredjehver. Det er ikke så mange som ikke reelt har mulighet til å ta ut den permisjonen om de virkelig vil. Det hindrer ikke at barnet må i barnehage/dagmamma/mor må ha ulønnet perm en periode hun "kunne hatt pappaukene", men de ukene er forbeholdt far av en grunn. Det er en stor verdi for far og barn å ha den tiden sammen.

Selvsagt er det av stor verdi for far og barn og være sammen, og i de aller fleste tilfellene er dette gjennomførbart fordi alle parter ønsker det og de aller fleste jeg kjenner prver de ytterste å få dette til. Men jeg forstår og de få som ikke får det til og at de synes et er "urettferdig", og ja, jeg mener at det til syvende og sist er dumt at det da går ut over barnet som mister litt hjemmetid.

Men som sagt, i de fleste tilfeller fungerer fedrekvoten etter henskten.
At høyre nå har betemt seg for å jobbe for å fjene den vet jeg ikke er til det beste, tror heller det burde jobbes med å finne ordniger for de få familiene som ikke kan følge "oppskriften".

Gammel 09-05-10, 21:17   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min spontane politiske oppsummering da jeg så saken var «Høyre driter seg ut». Ikke kan jeg se at det er riktig (se bla. Scarlett, Adrienne og Veronal for argumentasjonen), og ikke kan jeg se at de kommer til å vinne noe særlig med velgere på det heller.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:30   #6
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Jeg er veldig glad for utviklingen vi har hatt de senere årene med flere pappaer hjemme, og også lengre hjemme. Jeg er helt sikker på at dette ikke hadde skjedd uten politisk styring. Og jeg tror heller ikke vi er i mål, derfor må en form for politisk styring opprettholdes.

Og så til de som opplever at pappaen ikke har mulighet til å få tatt ut permisjonen: Jeg velger å tenke at dette er en samfunnsøkonomisk investering i likestilling mellom kvinner og menn; hjemme og i arbeidslivet. Investeringen gjøres i form av et tilbud til de som har mulighet til å benytte seg av dette. Har man ikke anledning, så er det jo ikke tvang.

Gammel 09-05-10, 21:56   #7
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Jeg er veldig glad for utviklingen vi har hatt de senere årene med flere pappaer hjemme, og også lengre hjemme. Jeg er helt sikker på at dette ikke hadde skjedd uten politisk styring. Og jeg tror heller ikke vi er i mål, derfor må en form for politisk styring opprettholdes.

Og så til de som opplever at pappaen ikke har mulighet til å få tatt ut permisjonen: Jeg velger å tenke at dette er en samfunnsøkonomisk investering i likestilling mellom kvinner og menn; hjemme og i arbeidslivet. Investeringen gjøres i form av et tilbud til de som har mulighet til å benytte seg av dette. Har man ikke anledning, så er det jo ikke tvang.

Signerer Valborg.

Og jeg tviler på at Høyre sanker stemmer på denne saken.......

Gammel 09-05-10, 21:39   #8
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i prinsippet enig med Høyre, men mener det er for tidlig. Er enig med Scarlett og Veronal.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:47   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror faktisk jeg vil være litt kjip.

Jeg vil dermed hevde at vi kan se litt på skilsmissestatistikken når landet er klart for å fjerne pappakvoten.

Den dagen det er like naturlig at skilsmissebarn bor hos pappa som hos mamma - da trenger vi ikke lenger ytre styring for å presse pappa mer på banen enten familien føler de har råd eller tid eller mor vil eller ei.

Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:50   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er da også stadig vanligere med delt omsorg 50-50. Helt uten statlig styring, og egentlig på tross av mange eksperters anbefaling hva gjelder barn under 3 år.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:58   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men det er da også stadig vanligere med delt omsorg 50-50. Helt uten statlig styring, og egentlig på tross av mange eksperters anbefaling hva gjelder barn under 3 år.

Jeg leste en utgreing angående utviklingen av foreldrepermisjon og fedres uttak av foreldrepermisjon for litt siden, jeg tror det var på SSB sin hjemmeside. *orker ikke lete* Der ble det dokumentert at utviklingen av fedres uttak henger nøye sammen med utviklingen av uker forbeholdt far. Jeg tviler sterkt på at vi hadde hatt like mange 50/50-delinger i dag dersom foreldrepermisjonen fortsatt hadde blitt kalt fødselspermisjon eller mammapermisjon, og fedre hadde hatt rett til 2 ukers permisjon eller deromkring.

Gammel 09-05-10, 22:48   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn i teorien syns jeg det er kjempefint at familien sjøl skal få bestemme hvordan de vil fordele permisjonstiden mellom mor og far...

Men - og her kommer det store men: etter å ha vært vitne til hvordan en i nær omgangskrets fikk følgende beskjed av sin sjef, etter at han ble far for første gang - "jeg vil bare du skal være klar over at ja, du har etter loven rett til (dengang) 6 uker pappapermisjon. Men - her i firmaet er det ingen som praktiserer dette, og dette bør du rette deg etter. Fedre tar ikke permisjon hos oss."

Vår bekjente var i en heldig posisjon. Han sa opp - på flekken, jobbet knapt ut oppsigelsestiden, og fikk ny jobb lett som en plett, da han har en utdannelse som tilsier at dette går.

Andre jeg kjenner ville fått et kjempedillemma med dette, da de ville hatt problemer med å få seg ny jobb. Med loven i hånd kunne de så ha krevet sine uker med pappapermisjon, uten at sjefen kunne gjort en pøkk med det, utover å uglese vedkommende i ettertid.

Faller lovverket bort, er det fritt fram for slike sjefer - og jeg er redd det finnes fler av dem - til å si at "her i firmaet praktiserer vi ikke pappapermisjon," og ferdig med det.

Og av en eller annen pussig grunn, klarer jeg ikke se at dette i stor grad vil ramme kvinner - at det mer eller mindre er forventet at kvinnen skal være hjemme. Dermed blir det et likestillingsprinsipp i mine øyne dette.

Og slik ender jeg opp med at i visse tilfeller syns jeg det er helt ok at lovverket legger rammer for hvordan familier skal ordne opp i ting.

Gammel 09-05-10, 22:55   #13
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Faller lovverket bort, er det fritt fram for slike sjefer - og jeg er redd det finnes fler av dem - til å si at "her i firmaet praktiserer vi ikke pappapermisjon," og ferdig med det.

Og av en eller annen pussig grunn, klarer jeg ikke se at dette i stor grad vil ramme kvinner - at det mer eller mindre er forventet at kvinnen skal være hjemme. Dermed blir det et likestillingsprinsipp i mine øyne dette.

Og slik ender jeg opp med at i visse tilfeller syns jeg det er helt ok at lovverket legger rammer for hvordan familier skal ordne opp i ting.

Selvsagt rammer det kvinner. Hvis man ser bort fra det at jeg mener det er et gode for kvinner å ha menn som tar permisjon, er det fortsatt en del igjen.

Det høres ikke akkurat ut som de ansetter kvinner på den arbeidsplassen der, og det er ikke noe vi ønsker. Hvis kvinner i realiteten skal ha tilgang på alle jobber menn har tilgang på, om de er kvalifiserte, må sånne sjefer tvangsoppdras. Når menn blir bortimot like opptatt av å ta permisjon som sine partnere, bør kjønnsargumentet i større grad falle bort (med unntak av graviditeten, men sånt kan man knapt nok gjøre noe med).

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:58   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Selvsagt rammer det kvinner. Hvis man ser bort fra det at jeg mener det er et gode for kvinner å ha menn som tar permisjon, er det fortsatt en del igjen.

Det høres ikke akkurat ut som de ansetter kvinner på den arbeidsplassen der, og det er ikke noe vi ønsker. Hvis kvinner i realiteten skal ha tilgang på alle jobber menn har tilgang på, om de er kvalifiserte, må sånne sjefer tvangsoppdras. Når menn blir bortimot like opptatt av å ta permisjon som sine partnere, bør kjønnsargumentet i større grad falle bort (med unntak av graviditeten, men sånt kan man knapt nok gjøre noe med).

Gode argumenter.

(Og ja, jeg ser absolutt på det som en fordel for meg, og unektelig for Knerten, såvel som for min mann, at jeg har en som ønsket seg, og tok "lang" pappaperm, og sin del av den ulønnede etterpå. Et gode for samilivet, parforholdet og mannens respekt for den jobben det er å være hjemme med små barn. Tvangsopplæring av arbeidsgivere er også fint.)

Gammel 09-05-10, 23:44   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i prinsipp enig med Høyre, men mener det er for tidlig. Nå er det sånn at mange rynker på nesen eller jubler over 10 uker - så laaaaaaaang pappapermisjon! Og ennå er den litt for kort til at arbeidgiver må tenke gjennom vikarbehov, det er ikke stort mer enn en forlenget ferie. Fremdeles hører jeg mange kvinner rynke på nesen over at far har fått så mange uker av HENNES permisjon. Og da tenker jeg det er for tidlig.

Ideelt burde det være slik at en familie kunne velge mor hjemme hele tiden, en familie kunne velge far hjemme hele tiden og en tredje familie delte 70/30 fordi det passet best. Det skal godt gjøres å komme dit at fordelingen i samfunnet som helhet vil bli 50/50 så lenge permisjonen varer i ett år på grunn av amming, men vi må komme dit at det føles naturlig for flertallet at begge foreldrene skal ha en del av permisjonen før det slippes helt løs slik at folk igjen kan velge fritt. Det er viktig for far og barn at han slippes til på hjemmebane. Det er viktig for menn at det er forventet fra deres arbeidgivere at de blir borte en stund i forbindelse med familieforøkelser. Og det er viktig for kvinner at unge menn også er litt ustabil arbeidskraft. Det er ikke lenge siden jeg hørte en næringslivsdust på radioen argumentere med at "når arbeidgiver ikke kan sikre seg ved å spørre henne om hun planlegger å bli gravid, må man jo regne med at de ikke vil ansette kvinner i fruktbar alder i viktige stillinger".

Og så må far få selvstendig opptjeningsrett. Igår.

Gammel 09-05-10, 23:53   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er i prinsipp enig med Høyre, men mener det er for tidlig. Nå er det sånn at mange rynker på nesen eller jubler over 10 uker - så laaaaaaaang pappapermisjon! Og ennå er den litt for kort til at arbeidgiver må tenke gjennom vikarbehov, det er ikke stort mer enn en forlenget ferie. Fremdeles hører jeg mange kvinner rynke på nesen over at far har fått så mange uker av HENNES permisjon. Og da tenker jeg det er for tidlig.

Ideelt burde det være slik at en familie kunne velge mor hjemme hele tiden, en familie kunne velge far hjemme hele tiden og en tredje familie delte 70/30 fordi det passet best. Det skal godt gjøres å komme dit at fordelingen i samfunnet som helhet vil bli 50/50 så lenge permisjonen varer i ett år på grunn av amming, men vi må komme dit at det føles naturlig for flertallet at begge foreldrene skal ha en del av permisjonen før det slippes helt løs slik at folk igjen kan velge fritt. Det er viktig for far og barn at han slippes til på hjemmebane. Det er viktig for menn at det er forventet fra deres arbeidgivere at de blir borte en stund i forbindelse med familieforøkelser. Og det er viktig for kvinner at unge menn også er litt ustabil arbeidskraft. Det er ikke lenge siden jeg hørte en næringslivsdust på radioen argumentere med at "når arbeidgiver ikke kan sikre seg ved å spørre henne om hun planlegger å bli gravid, må man jo regne med at de ikke vil ansette kvinner i fruktbar alder i viktige stillinger".

Amen!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 08:32   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dette synes jeg egentlig er viktigere enn alt annet i denne debatten. Far må likestilles 100 % med mor i dette her, ellers blir det bare fjernt å snakke om likestilling.

Gammel 09-05-10, 22:57   #18
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Kif har et svært viktig poeng, men ender opp med å signere Blå.

(og Høgre kan ete min kokte dri....! :barnslig, men jeg har kranglet men gubben OM husarbeid graviditet og likestilling og hater alle: )

Gammel 09-05-10, 22:58   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en veldig mannsdominert arbeidsplass, ja - og jepp, slike sjefer bør tvangsoppdras.

Og det finnes muligens sjefer som ville sett på den høygravide ansatte og sagt: bare så du vet det, så praktiserer vi ikke morspermisjon her i bedriften?

Eller sånn stilletidende - finn deg en annen jobb når du er så usolidarisk og blir gravid.

Gammel 09-05-10, 23:12   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns H burde skamme seg. Det passer absolutt ikke for meg og min familie at pappakvoten fjernes, så derfor må den beholdes.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.