|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Kvinnekamp på Facebook?
Skal prøve å holde meg mer i skinnet jeg.
|
|
|
#62 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Kvinnekamp på Facebook?Jeg så den nettopp i statusfeltet til ei som definitivt ikke gjør alt på den lista der.
|
|
|
#63 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#64 |
|
St(r)ikkeplante
|
Akkurat den samme opplevelsen fikk jeg nå.
|
|
|
#66 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Kvinnekamp på Facebook?Jeg er ikke spesielt glad i sutring jeg heller, men jeg tror kanskje enkelte hjemmeværende søker bekreftelse hos andre på at det de gjør er viktig og bra nok. De føler selv at hjemmeværendestatusen er viktig, partneren kan si (men kanskje ikke ofte nok?) at de setter pris på jobben som gjøres på hjemmebane, men blir man møtt med holdninger som gang på gang slår fast at en er lat, unnasluntrende og en snylter, trenger man å søke etter denne bekreftelsen gang på gang. Det er mye som ikke kan måles i kroner og øre. Jeg gjør mer husarbeid nå som jeg er i permisjon, men det skjer hovedsaklig når lillebror sover, han er tross alt grunnen til at jeg er hjemme. Han skal i tillegg være hjemme til han er 2 år, jeg får til å kombinere det med min 50 %-stilling, ikke for å gjøre mer husarbeid, men å ha tid og overskudd nok til gutten min, noe jeg føler jeg ikke får når jeg jobber 100 %.
|
|
|
#68 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Kvinnekamp på Facebook?Jeg prøver ikke å spille på samvittigheten. Jeg synes det er beundringsverdig og flott at noen får til hus&familie selv om de jobber 100 %, men jeg klarer ikke det. Og som nevnt tidligere, jeg driter da i husarbeidet (selv om det alltid blir gjort også), det jeg trenger er tid. Tid med barna mine nå som de er små.
|
|
|
#69 |
|
By the Sea
|
Sv: Kvinnekamp på Facebook?Næsj. Jeg vet ikke jeg. Jeg synes copy-paste statusfeltene er dørgelig kjedelig, og martyrsutring er en uting. Men sånn rent bortsett fra det kan jeg så gjerne tenke meg at en superduper-husmor med barn hjemme hele dagen har en hardere jobb en meg, altså. Men så legger jeg lista sjokkerende lavt når det gjelder husarbeid også da.
|
|
|
#70 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Kvinnekamp på Facebook?Jeg kjenner en gjeng damer i Utlandet |
|
|
|
|
|
#71 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinnekamp på Facebook?Min status kunne vært:
|
|
|
|
#72 |
|
... med mjuke pigger...
De er jo ikke hjemme med barn når barna ikke er hjemme...
|
|
|
|
#73 |
|
Absolute Beginner
|
De jeg kjenner som stadig har slike statuser blomster da folk svarer at "ååh, du er så flink, du er den beste mammaen altså, giiid". |
|
|
|
|
|
#74 |
|
... med mjuke pigger...
:gapskratt: Hva i all verden?!
|
|
|
|
#76 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Kvinnekamp på Facebook?Jeg tilbringer ikke på langt nær nok tid på FB ser det ut som ...
|
|
|
#77 |
|
By the Sea
|
Sv: Kvinnekamp på Facebook?...folk skal altså si noe i statsufeltene sine, men de skal ikke uttrykke for stor glede og entusiasme, og de skal ikke uttrykke at de er slitne eller stresset. Og de skal heller ikke skrive om nøytrale, kjedelige ting.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 01-05-10 kl 15:10. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Pauset
|
Sv: Kvinnekamp på Facebook?Kan ikke folk få skrive hva de vil da? Så får andre skrive de kommentarene de vil? Jeg klarer ikke hisse meg opp over slike statuser, men jeg kommenterer også det jeg føler for, stort sett. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
|
![]() |