Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kvinnekamp på Facebook?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-10, 14:06   #61
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvinnekamp på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hva skal man da skryte av på facebook? Jeg kjenner 5-6 damer som alltid skriver opp hver minste ting de gjør. 12.07: Har tørket av kjøkkenbenken! 13.09: Har ringt bestemor, så snill som jeg er. 15.02: Har hentet verdens beste og nydeligste barn 16.19: Verdens skjønneste ektemann kommer straks hjem til den deilige middagen vi skal ha i dag. lovelovelove.

Skal prøve å holde meg mer i skinnet jeg.

Gammel 01-05-10, 14:10   #62
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så den nettopp i statusfeltet til ei som definitivt ikke gjør alt på den lista der.

Hadde det ikke vært for at jeg må leve med henne ganske nært så hadde det vært frem med rødpennen.

Gammel 01-05-10, 14:11   #63
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Sett ♥ dette ♥ i ♥ statusen ♥ din ♥ hvis ♥ du ♥ har ♥ den ♥ fineste ♥ hesten ♥ i ♥ verden ♥ men ♥ du ♥ mangler ♥ en ♥ grill ♥ som ♥ er ♥ stor ♥ nok ♥ til ♥ å ♥ kunne ♥ steke ♥ den ♥

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 14:12   #64
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg så den nettopp i statusfeltet til ei som definitivt ikke gjør alt på den lista der.

Hadde det ikke vært for at jeg må leve med henne ganske nært så hadde det vært frem med rødpennen.

Akkurat den samme opplevelsen fikk jeg nå.

Gammel 01-05-10, 14:13   #65
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Skal prøve å holde meg mer i skinnet jeg.

Det er ikke deg, men det skjønte du vel.

Treffes en dag til uka?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 14:18   #66
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke spesielt glad i sutring jeg heller, men jeg tror kanskje enkelte hjemmeværende søker bekreftelse hos andre på at det de gjør er viktig og bra nok. De føler selv at hjemmeværendestatusen er viktig, partneren kan si (men kanskje ikke ofte nok?) at de setter pris på jobben som gjøres på hjemmebane, men blir man møtt med holdninger som gang på gang slår fast at en er lat, unnasluntrende og en snylter, trenger man å søke etter denne bekreftelsen gang på gang. Det er mye som ikke kan måles i kroner og øre. Jeg gjør mer husarbeid nå som jeg er i permisjon, men det skjer hovedsaklig når lillebror sover, han er tross alt grunnen til at jeg er hjemme. Han skal i tillegg være hjemme til han er 2 år, jeg får til å kombinere det med min 50 %-stilling, ikke for å gjøre mer husarbeid, men å ha tid og overskudd nok til gutten min, noe jeg føler jeg ikke får når jeg jobber 100 %.

Gammel 01-05-10, 14:20   #67
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Neimen pokker da, Skremmern, ikke gi meg dårlig samvittighet!

Gammel 01-05-10, 14:33   #68
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver ikke å spille på samvittigheten. Jeg synes det er beundringsverdig og flott at noen får til hus&familie selv om de jobber 100 %, men jeg klarer ikke det. Og som nevnt tidligere, jeg driter da i husarbeidet (selv om det alltid blir gjort også), det jeg trenger er tid. Tid med barna mine nå som de er små.

Gammel 01-05-10, 14:37   #69
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næsj. Jeg vet ikke jeg. Jeg synes copy-paste statusfeltene er dørgelig kjedelig, og martyrsutring er en uting. Men sånn rent bortsett fra det kan jeg så gjerne tenke meg at en superduper-husmor med barn hjemme hele dagen har en hardere jobb en meg, altså. Men så legger jeg lista sjokkerende lavt når det gjelder husarbeid også da.

Som en generell betraktning synes jeg folk har litt for høye forventninger til hva de skal finne når de logger seg på FB. Det er greit at man lar seg sjokkere av "venner" som melder seg inn i lysebrune grupper og kanskje velger å skjule oppdateringer fra folk som i detalj beskriver hverdagens traurige gjøremål. Men sånn generelt vil jeg si at jeg er særdeles takknemlig for folk som ofte oppdaterer statusen sin - hva skulle man ellers ha FB til? Få et overblikk over hvor mange kyllinger som nå er født på noens Farmville og sånt?

I en ideell verden har selvfølgelig alle vennene übersmarte &snertne to the point statusoppdateringer som publiseres med passelig jevne mellomrom - men det kunne ikke falle meg inn å legge lista der akkurat, for så å bli både snurt og irritert når det ikke er sånn (tenker generelt nå altså - ikke med 007 i tankene).

Den gruppen jeg mest over er "It's your status update, not your diary". Hva er det for noe? Vil man ikke vite hva andre driver med? Hva i all verden gjør man på FB da?

Jaja - en liten digresjon på slutten her.

Gammel 01-05-10, 14:37   #70
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner en gjeng damer i Utlandet , dvs en jeg kjenner godt, og hennes venninnegjeng som jeg har truffet mange ganger. Der er samtlige hjemmeværende, men barna er seff på daycare, og enda er det ikke uvanlig med mye bruk av eksterne barnevakter. Disse damene er utrolig flinke til å fortelle om alt de rekker med, tenk både å levere barna om morgenen, trene, og enda rekke lunch og å handle før man plukker opp igjen barna. Dette har ingen ting felles med å faktisk være hjemme med barna synes jeg, og ja, jeg synes de lever et veldig behagelig liv. Da de setter slike ting i statusfeltet så greier jeg ikke å jatte med.

Gammel 01-05-10, 14:45   #71
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Min status kunne vært:
Jeg har ikke gjort en dritt i dag, noen som vil bytte bort sin jobb?

Synes det er helteit å klage over alt man har å gjøre, det er opp til hver enkelt hvor mye man går inn for ting, vi setter i det store og hele standarden selv. Hvis disse husmødrene synes det er fælt, hvorfor ikke gjøre noe med livet sitt? Når det er sagt er det ett fett for meg hva folk skriver om, men jeg synes det er litt kjedelig med kopierte meldinger.

Gammel 01-05-10, 14:48   #72
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjenner en gjeng damer i Utlandet , dvs en jeg kjenner godt, og hennes venninnegjeng som jeg har truffet mange ganger. Der er samtlige hjemmeværende, men barna er seff på daycare, og enda er det ikke uvanlig med mye bruk av eksterne barnevakter. Disse damene er utrolig flinke til å fortelle om alt de rekker med, tenk både å levere barna om morgenen, trene, og enda rekke lunch og å handle før man plukker opp igjen barna. Dette har ingen ting felles med å faktisk være hjemme med barna synes jeg, og ja, jeg synes de lever et veldig behagelig liv. Da de setter slike ting i statusfeltet så greier jeg ikke å jatte med.

De er jo ikke hjemme med barn når barna ikke er hjemme...
Et bedagelig liv, kanskje, men behagelig?!
Er som deg, klarer ikke jatte med på så overfladiske ting, særlig ikke når jeg vet at det ikke er sannheten, men at det er en liksomkamuflert måte å skjule at man ikke har det særlig bra.

Gammel 01-05-10, 14:49   #73
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Synes det er helteit å klage over alt man har å gjøre, det er opp til hver enkelt hvor mye man går inn for ting, vi setter i det store og hele standarden selv. Hvis disse husmødrene synes det er fælt, hvorfor ikke gjøre noe med livet sitt?

De jeg kjenner som stadig har slike statuser blomster da folk svarer at "ååh, du er så flink, du er den beste mammaen altså, giiid".

Jeg takler ikke slikt, og holder meg langt unna.

Gammel 01-05-10, 14:50   #74
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

De jeg kjenner som stadig har slike statuser blomster da folk svarer at "ååh, du er så flink, du er den beste mammaen altså, giiid".

Jeg takler ikke slikt, og holder meg langt unna.

:gapskratt: Hva i all verden?!

Gammel 01-05-10, 14:57   #75
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

fiine tråden!

Men Agenten, åssen gikk det egentlig? Var du slem eller pyste du ut?
Jeg = tilhenger av å være slem :mohahaha:

Gammel 01-05-10, 15:01   #76
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tilbringer ikke på langt nær nok tid på FB ser det ut som ... :FB-viggo:

Jeg vet ikke om jeg hadde klart å la være å svare på den i HI, da. "Det høres ikke ut som om du har noe jobb i det hele tatt, det høres ut som om du er hjemmeværende".

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 15:04   #77
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...folk skal altså si noe i statsufeltene sine, men de skal ikke uttrykke for stor glede og entusiasme, og de skal ikke uttrykke at de er slitne eller stresset. Og de skal heller ikke skrive om nøytrale, kjedelige ting.

Kan bli en utfordring, eller?

Jeg kan av og til bli grepet av paranoia når jeg skal oppdatere litt. Jeg skriver hva jeg er glad for ("Herregud! Det varra voldsomt så rosenrødt alt var hjemme hos Zoë's da") og jeg av og til skrive at jeg gleder meg til en stor rettebunke tar slutt ("Djiiiz! Klag litt mer'a! Ja, lærere har jo rett til å klage, lissom") også slumper det kanskje til med noen nøytrale "Deilig å få blomster på terrassen - ble fint!" ("Omg! Zzzzzz - det var jo superinterresant, da...")

Jeg skjønner poenget, altså. Det er ikke det. Men det kan bli litt klaustrofobisk, that's all.

Sist redigert av Pebbles : 01-05-10 kl 15:10.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 15:42   #78
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke folk få skrive hva de vil da? Så får andre skrive de kommentarene de vil? Jeg klarer ikke hisse meg opp over slike statuser, men jeg kommenterer også det jeg føler for, stort sett.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 15:53   #79
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Standard

"Jeg er kokk, hushjelp, lærer, sykepleier, sikkerhetsvakt, dyrepasser,kordinator, manager, sekretær, kostveileder, personlig assistent, bokholder, vaskekone, pedagog, inspirasjons guide, gjør det selv kvinne og motivasjons taler. Jeg får ingen feriepenger, sykedager, eller fridager. Jeg er på vakt 24/7. Med andre ord HAR JEG EN KØDD AV EN LATSABB SOM IKKE VET Å TA SIN DEL AV ARBEIDET TIL SAMBOER. Lars, hvis du ikke peller deg inn på det kjøkkenet og tar oppvaska NÅ så kommer jeg og brenner den jævla datamaskinen din!"

Gammel 01-05-10, 15:54   #80
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kitty:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.