Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gammelmannsgodis

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 20:09   #61
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gammelmannsgodis

After Eight er bare nydelig.

Gammel 31-01-07, 21:20   #62
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

After Eight er godt!

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Dette:

Det er ikke godt! (kun de runde med små kuler på, som blir borte først.)

Gammel 31-01-07, 21:26   #63
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Min gamle mormor spiste alltid Monolitt

Monlit er min nye favoritt etter at jeg oppdaget at den er melkefri. Snakk om lykke i rødt papir.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 11:28   #64
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Reltativt altetende jeg når det gjelder snop. Bare det ikke er kokos inni... Eller sånn fullstendig syntetiske greier som appellerer til de minste.

Sjokolade+blush= sant

...

snop + blush = sant...

Lurer på hva neste generasjon klassifiserer som gammelmannssnop.. Melkesjokolade? Bocca?

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:13   #65
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blush, her.

Reltativt altetende jeg når det gjelder snop. Bare det ikke er kokos inni... Eller sånn fullstendig syntetiske greier som appellerer til de minste.

Sjokolade+blush= sant

...

snop + blush = sant...

Lurer på hva neste generasjon klassifiserer som gammelmannssnop.. Melkesjokolade? Bocca?

Melkerull, sikkert! Og Kvikk Lunsj. Og definitivt ostepop / cheese doodles.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 17:48   #66
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skjønner ut fra denne tråden at jeg er ganske allsidig når det gjelder godteri.

Gammel 04-02-07, 17:49   #67
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kamferdrops, mokkabønner, kremtopper og sitron- og bringebærdrops

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 18:05   #68
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Kongen av Danmark, SorBits, NonStop og kamfer er gammelmannsgodt (farfar)for meg.

Bridgeblanding og lakrisbåter er "kånesnop".
(Mamma åt dette da jeg var liten til min forargelse.)

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 18:08   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er kanskje bittelitt utenom tema, men hermetiske pærer med krem er jo en slager da gamle folk skal ha dessert.

Og fruktgrøt, spesielt sviskegrøt. Men det er jo knallgodt da, med fløtemelk på. Mmmm.

Jeg ELSKER After Eight. Mokkabønner er også godt, spesielt malte i mokkakake. Jeg elsker mokkasmaken, både i kaker, is og kaffe.

Gammel 04-02-07, 18:11   #70
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

After eight er et Nestle produkt, så det spiser vi ikke her i huset. Har ikke smakt det siden jeg var liten, og da syntes jeg ikke det var så godt. Ser ikke på det som gammelmannsgodis, men derimot kamferdrops, mokkabønner, kremtopper, kongen av danmark og maltblokker.

Mandino

Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:30   #71
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokolade med mint burde vært forbudt ved lov!!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:33   #72
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

After Eight, Kamferdrops, polkagriser og smørbukk-karameller - det forbinder jeg med mine besteforeldre. Og til en viss grad Nonstop.

Smørbukk-karameller er jo faktisk godt, så det spiser jeg likevel. Men After Eight er ikke min favoritt, nei.

Jeg er da ingen bestemor
Men med det siste avsnittet er du tilgitt

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 09:52   #73
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er da ingen bestemor
Men med det siste avsnittet er du tilgitt

Flott avatar du har! *slurp*

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 09:56   #74
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mokkabønner er også godt, spesielt malte i mokkakake.

Oppskrift?

Jeg digger gamlisgodis; kremtopper, mokkabønner, mokkatrøffel, krokantrøffel, lakrisbåter ...

Gammel 05-02-07, 11:42   #75
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg prøver å fortelle ham at det bare er hester og morfar som spiser slikt

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 11:48   #76
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

After Eight er nydelig, men det er Nestle som produserer og derfor kjøper jeg ikke.

Why??

Gammel 05-02-07, 19:49   #77
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Why??

HAr du ikke fått med deg boikotten av Nestlé?
Har vært endel diskusjoner rundt deres markedsføring av barnemat.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:52   #78
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

NonStop er da ikke gammelmannsgodis!

Det er ganske mye jeg faktisk aldri har smakt, skjønner jeg. Monolitt og Nero feks. Selges dette noe særlig da?
Og Mandelstang smakte jeg for første gang for ikke lenge siden. Den var ganske god.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:42   #79
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

NonStop er da ikke gammelmannsgodis!

Det er ganske mye jeg faktisk aldri har smakt, skjønner jeg. Monolitt og Nero feks. Selges dette noe særlig da?
Og Mandelstang smakte jeg for første gang for ikke lenge siden. Den var ganske god.

Nero selges vel mest på "store" butikker, som Ultra, Meny osv. De har dem på 7/11 og. Fantastisk herlig sjokolade! Lakris inni og sjokolade rundt.

Gammel 05-02-07, 20:44   #80
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nero er rågod. Og mokkakrisp eller hva den heter (finnes i krokan også). Herregud nå fikk jeg lyst å fråtse i snop§!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.