|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Søt og rar
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagHer har vi hatt gaveåpning i fred og ro ved at alle gjestene sitter i ring og vi snurrer en flaske.
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdag
Hva tenker du på da?
|
|
|
|
#3 |
|
Søt og rar
|
Nei, jeg tenker på at alle gavene er åpnet av "noen", og at brudeparet/foreldrene til dåpsbarnet ikke har den fjerneste anelse om hva de har fått av hvem.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Jeg har aldri vært i et bryllup der brudeparet ikke har visst hva de har fått av hvem. Hvis noen andre pakker opp gavene, pleier de jo å la kortet henge/ligge på gaven, og vanligvis har det også blitt laget lister over hvem som ga hva, nettopp for at brudeparet skal vite det.
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trodde det var vanlig at de som hjalp til med utpakking i riktig store arrangementer skrev liste over hvem som ga hva? Det gjorde hvertfall vi, og skrev takkekort der vi takket for det vi hadde fått. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Gaveåpning i barnebursdagNår blir dei for gamle til sånn flasketuten-greie?
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagJo, det tror jeg da. Ikke opplevd annet selv.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Gaveåpning i barnebursdagJeg synes flasketuten er en fin ting. De som skal gi gaven sitter som noen tente lys og venter på at bursdagsbarnet skal få åpnet gaven de sitter og holder i. Dessuten er jeg vant med at alle får snurre flaska, og da er de med alle sammen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagHer i huset er da visst veldig viktig med "flasketuten" når gavene skal opnast. Både for bursdagsbarnet og gjestene. Og ungane sitrer jo omtrent mens dei venter på at deiras pakke skal opnast og visast fram.
|
|
|
#10 |
|
I tenkeboksen
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Gaveåpning i barnebursdagAldri hørt om flasketut i forbindelse med gaveåpning, her er det gaveåpning etter mat, takk til gavegiver, og takk for gaven når vedkommende går.
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagBursdagene er jo så korte, og folk kommer IKKE når de har blitt invitert. Derfor har vi praktisert pakkeåpning ettersom gjestene kommer hvor bursdagsbarnet og en voksen tar seg av dette mens den andre voksne tar imot nye gjester ettersom de kommer. Gjesten får med seg ungenes åpning av presangen, men det tar ikke tid fra selve feiringen.
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Jepp, sånn er det hos oss også, selv om vi ikke kjører noe organisert i forhold til åpning av pakkene. Om det skulle komme ønske om flasketuten så gjør vi selvsagt det. Men da er det fordi bursdagsbarnet ønsker det, ikke fordi det skal gi noen form for "verdig" gaveoverlevering.
Sånn er det der også. De to timene går jo råfort, og ungene er generelt mest opptatt av å leke hos oss, så vi har ikke hatt noe behov for organiserte leker.
|
|
|
#13 |
|
I mål
|
Gjør de ikke? Jeg synes folk er uhyggelig presise jeg. I år kom alle mellom 1655 og 1705. Vel, dette er kanskje mer en spin-off, dog en ikke så interessant en. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Gaveåpning i barnebursdagVi hadde nettopp vår første barnehagebursdag og flesket til og inviterte hele avdelingen (15 barn) + 4 venner. Det var jenter og gutter i alderen netopp 3 til 5.5, og selv om jeg gjerne skulle gjennomført flasketuten peker på var det umulig, det hadde tatt hele tiden. Men, vi åpnet alt i en fei, mens barna sto rundt og så på. Gutten min åpnet alle, jeg kom med positive kommentarer og takket barna mens jeg etter beste evne forsøkte å få fireåringen min til å gjøre det samme. (det lyktes til en viss grad) Jeg synes det gikk så bra som det kunne gått i den situasjonen!
|
|
|
#15 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gaveåpning i barnebursdagFlasketuten peker på hører med i våre barnebursdager. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagVi har hatt veldig god erfaring med flasketutengaveåpning. Faktisk har det vært den mest harmoniske og rolige delen av seansen.
|
|
|
#17 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gaveåpning i barnebursdagVi har også flasketuten peker på etter maten. Det har fungert de gangene vi har hatt barnebursdag. Barna får lov til å leke med de lekene som ikke inneholder smådeler. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
:shock: |
|