Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tips til hva man kan snoke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-10, 09:08   #61
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hva man kan snoke?

Det er overraskende lite kalorier i gelé. Ellers vil jeg anbefale diverse Premium sjokkiser fra Freia.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:42   #62
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns også Dr.Atkins-barene er veldig "behovsdekkende" ang. sjokoladesuget.

Hvis, f.eks, du og mannen er på en god Svensketur, det er en stund siden du har spist og du kommer på at du har en Atkinsbar i veska, og sukkersuget river i kroppen, da kan det hende at du dytter nesten hele baren i munnen på en gang, oppdager at det ikke er like lett å tygge/smelte som du først tenkte; SÅ snakker mannen til deg så du må snu deg og svare mens en liten strime med mørksikkel renner nedover haken din, har jeg hørt.

Men som sagt, Decadensebaren, den er veldig godt!!

Gammel 20-04-10, 10:11   #63
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her ar det mye godt men det krever tid å lage. Jeg opplever ihvertfall at ofte må man bare noe med en gang. Jeg har spist mandler med sjokolade utenpå eller mørk sjokolade.

Gammel 20-04-10, 10:17   #64
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Altså er man sugen på sjokolade, så er det ikke noe annet som hjelper (for meg), men det kan selvfølgelig være lurt å ta noen få biter i steden for hele platen.

Gammel 20-04-10, 10:19   #65
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lagde en Iset-variant i går kveld: Kjørte egg, bittelitt splenda, bittelitt matfløte og en sånn frossen smoothie-miks med stavmikseren. En skikkelig deilig myksorbet-greie, som faktisk holdt meg unna godteskapet resten av kvelden. Altså, det fjernet ikke suget helt, men det gjorde det svakere enn rompa-mot-sofaen-suget, og jeg ble dermed sittende.

Gammel 20-04-10, 10:23   #66
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Bare gjør den tabben å smake på kvikklunsjmelkesjokoladen med havsalt mens du enda har fullammesjokosuget. :måha-baremåha:

BTDT. Den er livsfarlig.

Jeg er også helt håpløs søtmons for tida. Men jeg klarer liksom ei uke uten godis nå og da, så jeg kjører den versjonen. Da går jeg i hvert fall ned i vekt de ukene!

Gammel 20-04-10, 10:38   #67
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Helt mørk sjokolade er det eneste som demper mitt sukkerbehov. Da trenger jeg ikke en gang særlig mye.

Ordentlig mørk sjokolade er altfor lite søt til å ta luven av mitt sukkerbehov. Ikke er det godt heller. Det eneste som funket for meg i begynnelsen av ammeperiodene, var ca. 100 gram sjokolade og 15 pepperkaker. Hver dag. :konstruktiv:

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 10:39   #68
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er overraskende lite kalorier i gelé.

Det er sant! Og sånt skumgodt, som f.eks. Cloettas julenisser - det finnes sikkert en påskevariant på tilbud nå. Det er forholdsvis kalorifattig, samtidig som man raskt blir kvalm og må gi seg. Perfekt!

Gammel 20-04-10, 10:43   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se, det er problemet, disse kalorifattige sukkervariantene som alle sier at man ikke trenger så mye av, jeg skjønner ikke hvordan dere er skrudd sammen. Jeg kan GLATT spise 4-5 kokosboller, for eksempel.

(Og hva er poenget med gele uten vaniljesaus??)

Gammel 20-04-10, 10:44   #70
Left
Passiv

Standard

Ja, samme hva du gjør Esme; i k k e smak på Melkesjokolade med kvikklunsj og havsalt. Ikke gjør det. Det er nok tilnærmet den eneste sjokoladen som kunne fått meg fra Lavkarbokjøret.

Jeg tror forresten ikke det er så grusomt å ta noen biter med sjokolade hver dag mens man ammer. Det er bedre det, enn at man skal gå rundt seg selv og bli skikkelig stressa.

Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 10:45   #71
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Og hva er poenget med gele uten vaniljesaus??)

Nei, det går jo ikke an. Gelepulver, derimot, mener jeg å huske var riktig snadder!

Gammel 20-04-10, 10:48   #72
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Hva med sorbet, da? Det finnes en variant som påstås å inneholde mye ordentlig frukt. Like søt som fløteis, men mye magrere.

Gammel 20-04-10, 10:56   #73
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Og hvorfor måtte jeg som ikke ammer lese hele denne tråden?
Godtesjuk!

Jeg knasker litt mørk sjokolade og mandler. Både med og uten baby i magen/ved brystet.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 11:07   #74
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kokosboller kan jeg også hive innpå store mengder av, hvilket er grunnen til at jeg ikke foreslo det. Poenget er at man kan spise gelé i store mengder for å døyve søtsug. At det er best med vanlijesaus er en annen sak. :alt går i grisen: Premium med ingefær og sitron er for øvrig den mørke sjokkisen som "tar" søtsuget mitt best. Uten at jeg vet hvorfor.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 11:22   #75
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg ammet, funket ikke mørk sjokolade. Da var det rett og slett en fysiologisk carbo crave, tror jeg (og jeg raste også ned i vekt, og har vært 5 kg under startvekt når mine sumokids har vært ett år ).

NÅ, derimot, funker mørk sjokolade glimrende; jeg tror [synsing] det er bitterstoffene i det som demper suget [/synsning]. Jeg har det litt på samme måte med rødvin, da har jeg egentlig ikke lyst på vanlig sjokolade. Før jeg blir tipsy. Da har jeg lyst på alt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 11:23   #76
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kokosboller!!!! Det er jo nesten like godt som R.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 11:24   #77
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lyver ikke når jeg sier at jeg ALLTID har lyst på sjokolade. 24/7. Har jeg ikke lyst på sjokolade, så er jeg skikkelig sjuk. Da jeg begynte å komme meg etter omgangssyken i vinter, orket jeg ikke å spise noe, unntatt cola, ritzkjeks og jepp ... melkesjokolade.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 11:27   #78
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Mel.: Jeg vil ha en liten hund

Jeg trodde når påsken nå var forbi

at det var lurt å ta tak i
den innøvde vanen med marsipan
og sjokolade hele da'n.
Av sjokkisen ble jeg visst ganske lei,
men fokus bare flyttet seg
for plutselig er det jeg tenker på
hvor jeg kan skaffe kake nå!

For jeg vil ikke være sunn

Jeg vil ikke være sunn
Jeg tenker på kaker hver dag, hvert sekund
Søte saker i min munn

Jeg har fått min dose med wienerbrød,

jeg tenkte jo at det betød
at nå var jeg avvent på allting søtt,
men det håpet var helt dødfødt.
For så ble det jo kanelsnurretid,
hver gang jeg fikk en ble jeg blid
og forleden dag fikk jeg lyst på mer:
litt eplekake nå, jeg ber.

Jeg vil ikke være sunn
Søte saker i min munn

Jeg leser på forumet sunne triks

om frukt og grønt i salig miks,
men tror jeg tomater kan hjelpe på
hvis jeg er godtesugen nå?
Nei ingen kan klare å lure meg,
vil jeg ha søtt så spiser jeg,
for klart litt av gleden den ligger i
å gjøre no' uskikkelig.

Jeg vil ikke være sunn
Søte saker i min munn

Sånn er det bare.

Gammel 20-04-10, 11:48   #79
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Tåtti, jeg tror jeg elsker deg!

Gammel 20-04-10, 12:12   #80
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Herlige Tåtti!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.