Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sulter det folk i Norge?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-10, 21:19   #61
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sulter det folk i Norge?

SF: jeg leter heller ikke opp frp-folk for å bli venner med dem, men hvis jeg i utgangspunktet har syntes de er greie nok å bli venn med på FB så skal det litt mer til en en slik melding eller det at jeg fikk vite de var frp-ere for å slette dem, alternativt be dem slette meg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 21:23   #62
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det som er litt paradoksalt er at jeg oppfatter at folk som skriver slike ting i signaturen sin ofte stemmer frp, vil ha mer til seg selv, og er absolutt ikke med på en del godene-greie, så lenge de ikke nyter godt av det selv.

Stemmer med min oppfatning også.

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Sånn som dette gjør meg kvalm. "Alle i Norge (ja, unntatt de som er innvandrere og sånn så klart) skal ha det perfekt før vi skal gi noe som helst til andre!" Ja, det er ting som ikke fungerer som det skal i Norge, men i det store og hele har vi vunnet i Lotto vi som er så heldige å bli født i et land med så mange ressurser, et omfattende velferdssystem osv. Det finnes fattigdom i Norge, men som Floksa viser er det mange som defineres under fattigdomsgrensen som ikke nødvendigvis opplever fattigdom, og vi har mange systemer som skal hjelpe de som trenger hjelp.

Signerer.

FN oppererer nå med en fattigdomsgrense på to dollar om dagen. Hvor mange nordmenn kan "skryte" av å bare ha det å rutte med ...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 21:25   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

SF: jeg leter heller ikke opp frp-folk for å bli venner med dem, men hvis jeg i utgangspunktet har syntes de er greie nok å bli venn med på FB så skal det litt mer til en en slik melding eller det at jeg fikk vite de var frp-ere for å slette dem, alternativt be dem slette meg.

Sånn ja.
Jeg aner egentlig ikke partipreferansene til alle jeg har på fb. Det er enkelte der som er ungdommer jeg jobbet med før om årene - de kan ha pådratt seg mye rart uten at jeg vet det.

Men jeg kan godt finne på å slette noen sånn for min egen image sin del for eksempel. Jeg er litt opptatt av å ikke ha for mye rart slengende rundt på internett om jeg feks skal søke en jobb en gang.

(Vennskap med frp-ere sorterer innunder rart for meg. )

Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 21:39   #64
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen ganger skulle jeg øsnke at jeg kunne rødprikke på Facebook...

Men...jeg skrev dette i stausfeltet mitt istedenfor:

"Ladybug ønsker at alle egoistene på vennelisten sin, som mener at verdens rikeste land ikke kan bruke 0.89% av årlig BNP på å hjelpe verdens aller fattigeste...bruker resten av kvelden til etisk refleksjon..."

Gammel 12-04-10, 21:51   #65
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ha, jeg har visst ingen sånne venner jeg, dvs jeg har bare ordentlige venner.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 21:55   #66
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

[quote=annemede;2184431]Ha, jeg har visst ingen sånne venner jeg, dvs jeg har bare ordentlige venner.[/quote Ja, jeg takker høyerer makter for at det "bare "er noen tidligere klassekamerater fra ungdomsskolen som har skrevet slikt vås...

Gammel 12-04-10, 22:21   #67
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ups, jeg ser at det kan oppfattes krassere enn det var ment, det var en spøkefull kommentar.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 06:56   #68
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I et byråkrati kan det lett være (gjerne de som virkelig trenger hjelp) som faller mellom to stoler. De har krav på hjelp, men de har ikke ressurser til å søke om det. Det går ingen autmomatikk noe.

For meg virker det som om det ikke er de som har noen grunn til å klage som klager - men det er ei heller de som vil hjelpe som klager. Det er heller de samme som ironisk nok klager på for høye skatter, bomavgift, TV-lisens og fandens oldemor som klager.

Altså: I stedet for å klage må man heller engasjere seg - gjere i politikk om man brur seg så mye. (Men å sette slikt i statusfeltet sitt i FB er alt utenom engasjement slik jeg ser det. Det er ene og alene sauter = Sutring)

Gammel 13-04-10, 09:57   #69
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Noen ganger skulle jeg øsnke at jeg kunne rødprikke på Facebook...

Men...jeg skrev dette i stausfeltet mitt istedenfor:

"Ladybug ønsker at alle egoistene på vennelisten sin, som mener at verdens rikeste land ikke kan bruke 0.89% av årlig BNP på å hjelpe verdens aller fattigeste...bruker resten av kvelden til etisk refleksjon..."

Jeg og savner en "rødprikkefunksjon".

Ellers omskrev jeg også statusen litt - tror jeg oppfordret alle egoistene til å tenke litt lenger enn hva nesetippen rakk.

De få raringene jeg har i min bekjentskapskrets som stemmer Frp, er paradoksalt nok hyggelige mennesker, så jeg har ikke lyst til å avslutte vennskapet - jeg skal bare fortsette å "misjonere" for dem.

Gammel 13-04-10, 12:08   #70
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Den synes jeg var ganske så god.

Gammel 14-04-10, 18:26   #71
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Den synes jeg var ganske så god.

He, he...men det var ikke alle som likte den...! Ei jeg har gått på barneskole sammen med slettet meg som venn pga den... En annen "venn" fra samme klasse skrev det laaaange motinnlegget, der hun tildels snakket rundt seg selv...
Det innlegget fikk hun selvfølgelig svar på...

Gammel 14-04-10, 20:58   #72
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også sett den Frp-greia der på FB. Det er så dumt at jeg ikke gidder å svare en gang. Faens bortskjemte egoister. Pardon my french.

Noen som vil starte en motgruppe?

Gammel 14-04-10, 21:03   #73
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For øvrig innebærer min jobb at jeg møter norges fattigste. Det er mange som lider og er (etter forholdene) fattige i Norge, men ingen skal behøve å sulte. Selv ikke de som bruker opp sosialhjelpen sin på utbetalingsdagen. De har krav på nødhjelp til mat daglig allikevel.

Det å sette norges fattigste opp mot verdens fattigste er latterlig. "Jeg bryr meg ikke om at eldre i andre land stryker med av sult, vi må først sørge for at bestemor Kari Nordmann får enerom og full service. " Det går an å ha to tanker i hodet på en gang. God ressursfordeling innad i landet, ingen skal behøve å sulte med det systemet vi har. Samtidig en solid dose i u-hjelp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.