|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touch-metodenJeg lærte vel touch metoden en gang på ungdomsskolen, men den brukes ikke. Det er definitivt ikke som å sykle nei.
|
|
|
#62 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touch-metodenJeg hadde også maskinskriving som valgfag - dog bare det første halvåret i 9., og timene brukte jeg til å gjøre franskleksa.
|
|
|
#63 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Touch-metodenMaskinskriving i valgfag i 8. introduserte meg for touch. Det ble liggende brakk helt fram til universitetet i 1996, da jeg oppfrisket kunnskapene med "lær-deg-selv-touch" programvare på universitetets pc'er. Etter det har det ikke vært noe problem siden jeg har bruk pc daglig siden den gang. Skriver så fort jeg har behov for, dvs like fort som jeg tenker. (Men jeg sier ikke at det er spesielt raskt altså
|
|
|
#64 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Touch-metodenGikk på touch-kurs en eller annen gang rundt midten av 80-tallet. Skriver raskt, skrev enda raskere de årene jeg skrev masse i jobben min. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touch-metodenTouch-metoden er innarbeidet her også..
|
|
|
#66 |
|
|
Sv: Touch-metodenJeg lurer på om jeg egentlig bedriver litt kvasitouch i grunn. For nå sitter jeg på fremmed pc og jeg får ikke alltid bokstavplasseringene til å stemme helt. Enten er tastaturet helt merkelig eller så er det jeg som ikke har touchen like innarbeidet som jeg liker å tro. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Touch-metodenJeg tok EDB i stedet for touch.
|
|
|
#68 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Touch-metoden
Talltastaturet er jeg også ram på. Noen dager på jobb taster jeg enorme mengder med kidnummer på regninger. Blir dreven da. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Søt og rar
|
Sv: Touch-metodenJeg lærte også touch i valgfag Maskinskriving i 8. klasse (var i 93 tror jeg, uten at jeg gidder å regne på det). Det var gyselig kjedelig, men jeg har jammen fått enorm nytte av det!
|
|
|
#70 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Touch-metodenNiks, jeg har min egen touchmetode.
|
|
|
#71 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touch-metodenJeg lærte touch i 1. klasse på videregående. Jeg skriver fort og uten å se på tastaturet. Jeg er sjeleglad for at jeg kan skrive like fort som jeg leser, det hjelper meg veldig i studiet.
|
|
|
#72 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touch-metodenJeg lære touch-metoden i 1992/1993 og bruker den vel stort sett. Mulig en light-versjon. Jeg er ikke konsekvent med alle fingre, men skriver rakst nok til at det fungerer bra. Jeg kan fint sitte og skrive uten å se på tastaturet, men skriver jeg på engelsk må jeg kikke ned av og til. Det er rart det der. Jeg blir imidlertid litt "invalid" når jeg må taste tallrekker (kontonr, isbn-nr. osv.) på tallene over bokstavtastene. Det er jo mest aktuelt når jeg sitter med bærbar pc. Men er ellers ganske ram på å punche nummerrekker på det numeriske tastaturet. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touch-metodenDem prøvde og lære meg det, men ga vel opp. Nå kan jeg skrive fort og greit til det jeg trenger likavel uten å se på tastaturet. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Er frisk!
|
Sv: Touch-metodenDen lærte jeg på videregående da vi hadde en lærer som ikke kunne data, men som skulle undervise i nettopp det. Så det ble touch et helt år - og det er det mest nyttige jeg noen gang har lært. Sparer utrolig mye tid på det hver eneste uke på jobb! Skriver like fort som jeg leser og tenker, og jeg trenger aldri å tenke på selve skrivehandlingen. Trenger heller aldri å se på tastaturet eller skjermen.
|
|
|
|
#75 |
|
Nå også i farger
Sv: Touch-metoden
Talltastaturet er jeg god på også. På bokstavene bruker jeg ikke alle 10 fingrene, men skriver raskt, uten å se på tastaturet fordet. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Pauset
|
Sv: Touch-metodenJeg lærte touchmetoden i 9. klasse og på handelskolen. Det er jeg veldig glad for at jeg kan. Jeg ser overhodet ikke på tastaturet og er veldig kjapp til å skrive. Jeg har skrevet av mange sider fra lærebøker uten å måtte se på tastaturet. Jeg ser kun på skjermen. Jeg retter uten å se på tastaturet. Det går helt av seg selv. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touch-metodenJeg skriver vel en slags "semitouch". Jeg gikk H&K, og hadde da opplæring i touch på grunnkurs. Dette ble et problem for meg - jeg fikk påpekt at jeg ikke gjorde ting riktig. Likevel skrev jeg veldig mye raskere enn alle de andre, ettersom jeg vel da allerede hadde bodd foran datamaskiner i 7-8 år. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touch-metodenLærte meg touch-metoden i 9. klasse. På skrivemaskin. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touch-metodenJeg lærte touchmetoden helt tilbake i 1981 på manuell skrivemaskin, men så flyttet vi midt i skoleåret, så jeg ble ikke ferdig. 3 år senere kjøpte jeg min første datamaskin, en Commodore 16 (ikke 64), og fant oppskrift på et touchprogram i et datablad. Etter å ha programmert den inn, og øvd masse, ble jeg veldig flink. |
|
|
|
![]() |
|
|