Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-10, 12:00   #61
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

De narkomane blir ikke mindre narkomane av at man flytter dem utenfor synsvinkelen til turistene.

Amen.
(Hvorfor i alle dager kunne de ikke fått beholde Plata ... )

Gammel 30-03-10, 12:01   #62
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi liker å rusle på Grünerløkka, spise god lunsj, titte på folk, spise is i parken. "Hjemme" gjør man ikke slikt.

Det gjør man vel! Ikke på Grunerløkka selvsagt, men visst spiser man is, rusler rundt og titter på folk og slapper av i parken?

Gammel 30-03-10, 12:01   #63
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

De narkomane blir ikke mindre narkomane av at man flytter dem utenfor synsvinkelen til turistene.

Nei, det er det vel ingen som har påstått?
Men det er trist og tragisk, og kan fort gi et feilaktig bilde av en fin by. Jeg har vært i en del storbyer i Europa, men jeg har aldri sett de sosiale problemene så tydelig som i Oslo.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 12:03   #64
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei, det er det vel ingen som har påstått? :undre:
Men det er trist og tragisk, og kan fort gi et feilaktig bilde av en fin by. Jeg har vært i en del storbyer i Europa, men jeg har aldri sett de sosilae problemene så tydelig som i Oslo.

Det har jeg sett veldig mange steder. Folk som sitter og tigger med små barn på gata feks. Jeg syntes det var langt verre enn voksne narkomane.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 12:05   #65
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det har jeg sett veldig mange steder. Folk som sitter og tigger med små barn på gata feks. Jeg syntes det var langt verre enn voksne narkomane.

Folk tigger da med små barn i Oslo også?

Jeg var i London i desember og i Oslo i februar. Jeg så en (1!) tigger i London og har ikke tall på alle tiggerne jeg så i Oslo. Jeg sier ikke at den sosiale nøden er større i Oslo enn i London, men den er veldig tydelig i de typiske turiststøkene.

Gammel 30-03-10, 12:09   #66
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker alle kulturtilbudene, parkene, bruktbutikkene, tilgang til sushi, kafeer i bøtter og spann og så liker jeg veldig godt de vennene jeg har der.
Jeg er så heldig bo en times kjøring fra Oslo, likevel i en av de rimeligste byene på østlandet hva gjelder bolig, og trives godt med det. Jeg har studert og bodd i Oslo i en periode da jeg var alenemamma, men det trivdes jeg ikke så godt med. Det eneste var barnehagen, studentbarnehagen på Sogn, som jeg virkelig skulle ha flyttet til min by.

Gammel 30-03-10, 12:14   #67
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oslo er vidunderlig. Du har marka og sjøen, de fine bydelene med butikker, kafeer og parker. Mine favoritter er St.Hanshaugen, Grünerløkka og Ullevål.

Bare noen minutter hjemmefra kan man telte uten å møte en levende sjel og bade i sommervarme tjern.

Og pusse tennene i kveldssol før man legger seg i teltet.

Og noen minutter hjemmefra kan man nyte en god konsert. Det er flere kule jobber å velge mellom, det er glitrende kollektivtilbud og hyggelige mennesker.

Gammel 30-03-10, 12:19   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, folk tigger ikke med små barn i Oslo. Da blir de plukket opp av politiet rimelig fort. I London møter man da tiggere på hver eneste metrostasjon? I de fleste store byer har man boligstrøk med større nød enn i Oslo, hvor de narkomane og fattige i hovedsak befinner seg. På grunn av dette og siden Oslo er mindre i skala så er det mer sentrumssentrert her.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 12:23   #69
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Folk tigger da med små barn i Oslo også?

Jeg var i London i desember og i Oslo i februar. Jeg så en (1!) tigger i London og har ikke tall på alle tiggerne jeg så i Oslo. Jeg sier ikke at den sosiale nøden er større i Oslo enn i London, men den er veldig tydelig i de typiske turiststøkene.

Jeg har aldri sett en tigger med barn i Oslo. Aldri. Jeg går i sentrum hver eneste dag og har sett mange tiggere, men aldri noen med barn på slep. I London så jeg små barn på gata mange ganger.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 12:36   #70
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har vært forsøkt med barnetigging her i byen, men det ble fort lite lukrativt. Politiet stoppet det umiddelbart.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 12:38   #71
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller aldri sett tiggere med barn i Oslo.

Og poenget til Scarlett (og Glitter? Og Kirsebær?) om at man kan være heeelt alene uten noen kjente hvis man vil, eller man kan sette seg et sted hvor man vet at Folka dropper innom.

Åh, jeg elsker denne byen.

Og takk for bildeskryt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 16:39   #72
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Jeg er sjelden i Oslo, men det første jeg og mannen så i fjor sommer, var en mor og et barn med to tomme pappkrus.

Glitter: Jeg så altså bare 1 tigger i London. (På 4 dager.) Jeg så mye politi, og det hadde kanskje derfor sin naturlige forklaring?

Sosial nød er uansett trist, samme hvor en ser det. Og jeg synes det er kjipt at mange turister dømmer hovedstaden vår ut fra et trist førsteinntrykk - det er ikke Oslo verdig.

Sist redigert av 007 : 30-03-10 kl 19:05.
Gammel 30-03-10, 18:47   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg må trekke tilbake den med "kan være helt alene".

:fikk akkurat tre "hei aC!" på gåturen fra, øh, ukens leilighet til trikkeholdeplassen:

Men så er det jo min hood etterhvert også, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 19:37   #74
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Åhh, jeg blir så glad av å se så mange fine bilder fra Oslo

Jeg bor i "Lyckliga gatan" i utkanten av Oslo, 100 m fra tjukke skauen, 20 min til sentrum, 5 min unna kjøpesenter, 5 min unna Sushi, 10 min unna kino, et godt utvalg av fritidsaktiviteter for ungene, en del av byen som blir prioritert pengemessig til utbygging av ulike elementer for barn- og unge, gode utdanningsmulighet, gode jobb muligheter osv osv.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 01:23   #75
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Herlige Oslo:

Hipstere:

Nordlendinger:

gjerne en fin kombo a disse to på:

Narkotika:

Gjerne en kombinasjon av alle de tre over, pluss trøndere, vestlendinger og andre bygdetullinger på:

Leverandørene av narkotika fra:

Gammel 31-03-10, 01:24   #76
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Sodomi:

Politisk korrekt totalitarisme og jødehat:

Særegne subkulturer for å finne ny identitet på en-to-tre:

og:

Og sist men ikke MINST:

HELGE-DRITINGS-FYLLA LANGS KARL JOHAN, som dere fra suburbia og stroka innafor og utafor er så helvetes gode på.

og lista går videre....

Sist redigert av Brutus_ : 31-03-10 kl 01:29.
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 13:12   #77
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det der morsomt, spydig eller noe helt annet?

Gammel 31-03-10, 15:48   #78
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næh, det var vel bare hva Brutus er opptatt av. Vi ser jo alle først hva som er vårt hjerte nærmest. Selv legger jeg mest merke til alle kaffebarene og trikken og sånt. Jeg har en snodig forkjærlighet for skinnegående kollektivtransport i bymiljøet. Og så elsker jeg smekklåser og dørcalling og klesstativer i bygårder.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 15:53   #79
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Monsoon, vi har sånne klessnorer på tvers mellom vinduene i bakgården. Første gangen jeg var her tenkte jeg på Italia.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 16:06   #80
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Frisk luft til våre barn, gratis fra pendlerne i Akershus og landet ellers:

Det jeg vil fram til er at denne byen ikke KUN er et glansbilde der folk sitter med pisket melk i kaffen og trendy barnevogn eller med 0,33 frydenlynd, tighte Nudies og rockabillymusikk fra jukeboks på "brun" pub. Oslo er ei skitten, gammel hore som voldtas hver eneste dag, var det er rusbelastet kjent kar som sa engang. Slik har det vært i hundrevis av år. Og slik vil vi ha det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.