|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Pauset
|
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyet
Jeg skrev:
Tåler du ikke litt barneskrik? Hvordan takler du dine barns gråt da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetJeg synes det er mer plagsomt med berusede folk i nabosetene enn unger som flyr. Nei til alkoholservering på flyet er altså en sak jeg brenner mer for enn egne barneavdelinger. Jeg kjenner ikke noe stort engasjement ifht. egen barneavdeling i fly, og følger Esme (var det vel?) sine argumenter om at barn er vanlige mennesker som ikke behøver å særbehandles i en slik setting.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Helt enig med Esme. Sist hadde jeg en jente som satt bak meg fra London til Miami, hun spakret konstant i ryggen på meg og mammaen prøvde å passe på, men hun hvilte litt innimellom og hadde sammen med mannen tre andre barn å ta hånd om. Det er slitsomt!
Ja, det forundrer meg også! Jeg har også foreslått noe å drikke (på en hyggelig måte) ved slike anledninger).
Jeg har også en supergrei sønn på fly, jeg kan ikke si at vi har investert mye tid på det for han har selv skjønt at man ikke grå rundt, at man sitter rolig osv i fly. Han er f.eks. veldig påpasselig at vi alle har sikkerhetsbelte på oss og det har han vært siden han var liten så dermed har han suttet mye selv. Vi har reist mye med ham. Veldig mye.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
frakoblet
|
Her er du temmelig nedlatende, syns jeg. Om jeg ikke tåler litt barneskrik?
![]() |
#65 |
I mål
|
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetJeg synes heller ikke babyer som skriker er irriterende i det hele tatt, det er sånn man må regne med, og jeg har selv vært fortvilet mor til illskrikende baby i fly. Jeg synes det er verre med litt eldre barn som foreldrene i tillegg ikke snakker til. Selvfølgelig blir det noen scener med dem underveis, og det kan man måtte regne med, men feks fascinerer det med at man drar på tur med 2-3-4-5 åringer uten noe som helst å drive med på flyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har fryktelig angst for å fly, og jeg må si det at barneskrik på flyet er virkelig det siste jeg tenker på. Ja, antakelig hadde jeg ikke engang enset det om et barn skrek om jeg var med på et fly. Det eneste jeg tenker på når jeg er i et fly er at jeg vil ned på landjorda igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jeg også. Jeg er vettskremt for å fly, og alt som får meg til å slippe og reflektere over hvor nær døden jeg faktisk er, er av det positive.
![]() |
#69 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetJeg synes man bør godta alle mennesker av samfunnet. Jeg ergrer meg aldri over barneskrik, jeg tenker bare takk Gud det ikke er meg.
![]() |
#70 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetJeg irriterer meg grønn over alle de voksne som ikke tar hensyn til barna og de som har ansvaret for barna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Men bakerst er det mindre plass mellom seteradene enn foran i flyet, og det er veldig kjekt å ha litt ekstra plass når man må fly med barn under to år, som ikke får eget sete. *Har akkurat kommet hjem fra Tenerife og flytur på 5 timer. Har tvillinger på under 2 år og en på 4 år.* Stemmer derfor på ungeseksjon foran
![]() |
#72 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Pauset
|
Kan du kutte ut å være ekkel. Jeg har sagt at jeg forstår om det blir plagsomt og jeg har selv slitt med flyskrekk, men kom meg etterhvert over det. Jeg har forståelse for at det blir plagsomt om barn skriker over lengre tid, men om barn småskriker litt på en tur så må man tolerere det i det offentlige rom. Det er det jeg har prøvd å si. Det er tett og trangt i et fly og jeg har ikke noe problem med å forstå at noen syns dette er plagsomt, men så lenge foreldrene gjør hva de kan for å roe barnet så skal de slippe å føle ubehag ved at medpassasjerer skuler olmt og gir uttrykk for at de plages. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetJeg har jo ikke barn med spesielle behov, men toåringen min er verdens mest utålmodige unge, helt annerledes enn eldste. Jeg fløy med eldste da hun var 2 år og 9 mndr, hun satt helt rolig i setet sitt hele tiden og var en drøm. Gutten min er litt yngre nå da, kan hende ting forandrer seg (han blir 2 år på lørdag), men jeg tror kanskje at det å fly NÅ kunne endt opp i et mareritt. Men i sommer har vi lyst å reise på ferie til slekten i Italia om det går, de har ikke sett oss på 3 år og har ikke sett sønnen min i det hele tatt, så det hadde vært koselig. Kan hende han lager et helvete, men det kan også hende han sitter fint. Jeg har aldri flytt med ham før, så jeg vet faktisk ikke hvordan det vil bli, men jeg kan jo ikke vente i 5 år med å fly med ham i tilfelle han vil komme til å plage lydsensitive folk. Men nå er jo ikke jeg en av de som lar ungene sparke i stolene foran eller hoie og skrike ubegrenset uten å prøve å gjøre noe med saken, selv om det ikke dermed er sagt at det nytter.
![]() |
#75 |
Pauset
|
Slik var det for meg og når jeg slet med flyskrekk. Jeg satt og tviholdt på armlenene på flystolen, var hvit på knokene og svettet. Det var helt forferdelig. En gang jeg var på flytur med kollegaer var det en kollega som lo av meg, fordi jeg var så redd. Jeg innså jo det irrasjonelle i det, men flyskrekk er ikke rasjonell angst. Jeg er veldig glad for at det gikk over etterhvert. Sist redigert av Jessica : 25-03-10 kl 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Borte
|
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetJeg plages selvsagt ikke av masete barn om det ikke er mine egne. Barneskrik er ikke det beste jeg vet å høre på, men jeg lar meg ikke irritere av det. På fly har jeg enda høyere toleransegrense enn ellers siden jeg selv er svært plaget av trykk i ørene når jeg flyr. Ofte syns jeg nivået på barnegråt stiger i takt med smerten i mine ører, så det har jeg full forståelse for.
![]() |
#77 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetJeg flyr ikke ofte nok til at ungeskrik plager meg. De turene jeg har tatt har jeg stengt støyen ute. Jeg har dog ingen problemer med å se at det kan være plagsomt for mange med barn ombord i fly og tar hensyn til dette når jeg reiser med egne barn.
![]() |
#78 |
can-jur
|
Vi fikk en mann i fanget sånn en gang, og i et hundredels ubevoktet øyeblikk greide 9 mnd gamle bror å luggen han SKIKKELIG. Da hadde jeg sittet i lang tid å holdt hendene hans. JOda mannen rettet opp setet, med DET sure blikket.... Takk som byr sier jeg bare....
![]() |
![]() |
#79 |
Bedreviter
|
Men kjære vene da; det går da an å si fra om at det er trangt. Du kan da ikke forvente at passasjeren foran skal lukte det sånn helt av seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Sv: Ergrer seg over barn som skriker på flyetLillegutt spøy ned en gammel dame på flyet en gang, da han var 6-7 måneder gammel |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
baby, barneskrik, fly |
|
|