Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du lest Knausgårds Min kamp?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du lest Knausgårds Min kamp?
Nei, men jeg har tenkt å gjøre det. 51 32,28%
Nei, og jeg har ingen planer om å gjøre det. 76 48,10%
Jeg har prøvd, men strandet i bok 1. 4 2,53%
Jeg har fullført bok 1. 14 8,86%
Jeg har lest bok 1 og 2. 3 1,90%
Jeg har lest bok 1, 2 og 3. 2 1,27%
Jeg har lest bok 1, 2, 3 og 4. 6 3,80%
Annet/dustepoll/whatever 2 1,27%
Deltakere: 158. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-10, 17:33   #61
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?

Jeg har lest første bind, og er vel egentlig fornøyd. Det er en bra bok, men jeg er ikke bergtatt, og jeg føler jeg vet det jeg trenger om hr. Knausgårds trivialiteter for en stund.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 17:44   #62
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Jeg fulgte sånn halveis med på hypen helt frem til Jan Kjærstad og et par til slengte opp det glade "misunnelig-på-deg"-kortet. Da fikk jeg plutselig lyst til å kaste meg over hele skiten....egentlig litt småsjokkert over at såpass få har kasta seg på "nå-har-du-fått-evig-nok-tid-i-rampelyset"-bølgen...veldig unorskt

Gammel 13-03-10, 13:30   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skal jeg hente bok 1 på biblioteket snart. Fikk mld om at den var ledig nå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 16:16   #64
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest de to første og har nr 3 liggende på nattbordet nå.

Jeg er litt fascinert, og synes at de er vel verd å lese.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 18:29   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men. Jeg har nettop begynt på hans "En tid for alt".
Noen som har lest den?

Gammel 13-03-10, 18:37   #66
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Jeg fulgte sånn halveis med på hypen helt frem til Jan Kjærstad og et par til slengte opp det glade "misunnelig-på-deg"-kortet. Da fikk jeg plutselig lyst til å kaste meg over hele skiten....egentlig litt småsjokkert over at såpass få har kasta seg på "nå-har-du-fått-evig-nok-tid-i-rampelyset"-bølgen...veldig unorskt

Kjærstad kritiserte kritikerne, og spurte om hvis dette hadde blitt gitt ut av feks en debutant, en vi ikke visste noe om, om det da hadde blitt lovprist like mye. Dessuten mente han det var lesernes nysgjerrighet, at leserne ble nysgjerrig på hva som faktisk skjedde i Knausgårds liv og hva som er diktet opp, som gjorde de interessert, ikke bare om dette er god litteratur. At kritikerne ikke hadde tatt dette opp var Kjærstads poeng, ikke misunnelse nødvendigvis.

Gammel 13-03-10, 19:16   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes fyren er ufordragelig. Klarer altså ikke lese bøkene heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 19:53   #68
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Kjærstad kritiserte kritikerne, og spurte om hvis dette hadde blitt gitt ut av feks en debutant, en vi ikke visste noe om, om det da hadde blitt lovprist like mye. Dessuten mente han det var lesernes nysgjerrighet, at leserne ble nysgjerrig på hva som faktisk skjedde i Knausgårds liv og hva som er diktet opp, som gjorde de interessert, ikke bare om dette er god litteratur. At kritikerne ikke hadde tatt dette opp var Kjærstads poeng, ikke misunnelse nødvendigvis.

Det er vel slik med all litteratur, mye som hadde gått i båset om hvert verk skulle stått opp uten kontekst fra en ukjent debutant. Norge er et veldig lite land med mange meninger og posisjoner. Jeg er som sagt overrasket over at så få sure oppstøt har kommet. Knausgård er sikkert både ufordragelig og alt det der. Kan ikke uttale meg på noe som helst annet grunnlag enn hypen i media. Men at gamle grinebitere og forståsegpåere åpner gapet og slipper ut sin årgangsånde tror jeg bare virker for enda høyere salgstall...

Gammel 14-03-10, 06:29   #69
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ikke lest noen av de og tviler sterkt på om jeg noen gang kommer til å gjøre det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 08:22   #70
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Men boka trenger jo ikke være dårlig fordi den tilfeldigvis er hypet? Jeg skjønner ikke helt den logikken.

Ja det der synes jeg er rart og litt pubertalt. "Når alle andre liker det, så skal jeg ikke la meg rive med altså!" :spesiell:

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har akkurat fullført en annen bok av knausgård (som jeg ikke husker hva heter, men som handler om han som er lærer i nord og forelsker seg i en av elevene),

Ute av verden eventuelt

Gammel 14-03-10, 11:25   #71
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg ikke om at bøker er veldig mye omtalt, så lenge det er bøker jeg er interessert i og ser for meg at jeg vil ha utbytte av å lese. At mange andre liker dem/hater dem/er interessert, skal jo ikke hindre meg i å lese.
Jeg har lest de tidligere bøkene til Knausgård og bestemte meg for å lese disse lenge før det "tok av". Så jeg leser dem ikke fordi alle andre gjør det eller fordi det er så mye snakk om dem alle steder.

Jeg hiver meg derimot ikke på bøker som jeg er temmelig sikker på at ikke er noe for meg, som f.eks. DaVinci-koden. Det er ikke hypen som får meg til å lese.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 20:15   #72
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Men. Jeg har nettop begynt på hans "En tid for alt".
Noen som har lest den?

Å ja, jeg har vært fan i mange år. Elsker åpningen på den boka - virkelig elsker den!

Gammel 15-03-10, 20:22   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også lest En tid for alt. Den er ... noe helt for seg selv.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 21:25   #74
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har også lest En tid for alt. Den er ... noe helt for seg selv.

Ja, det kan man si... Jeg kjenner jeg liksom svømmer litt i motvind når jeg leser den, men jeg har lyst prøve å få den litt under huden..

Gammel 16-03-10, 14:10   #75
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Tenker jeg prøver meg i sommerferien .

Gammel 16-03-10, 14:28   #76
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke noen umiddelbare planer, for jeg er ikke en stor fan i utgangspunktet, men så dumpet jammen bind 1 og 2 ned i postkassa i går, så da er det vel bare å gå i gang ...
Tror nok de blir liggende en stund, for i påsken leser jeg krim, og strengt tatt burde jeg ikke røre skjønnlitteratur før etter jeg har levert masteroppgaven.

Gammel 16-03-10, 15:09   #77
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser ikke hype-bøker. Jeg greier det ikke, jeg er så bombesikker på å bli sur og skuffet at jeg gjerne blir det eller leser dem mange mange år etter. Og unge selvopptatte menn er ikke min greie.

Jeg har ikke lest Stieg Larsson, begynte så vidt på Drageløperen, men la den fra meg etter to kapitler, kommer aldri til å lese Anne B Ragde fordi hun er så vulgær osv.

Jeg leser Sayers om igjen, jeg. Fire på en gang. :Wimseyorgie:

Gammel 16-03-10, 17:31   #78
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Nei. Skal lige lese Hamsun og Ibsen først. Og dette blir etter at jeg har levert avhandlingen min. D.v.s. en gang i slutten av 2011 forhåpentlig.

Gammel 17-03-10, 10:29   #79
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg leser ikke hype-bøker. Jeg greier det ikke, jeg er så bombesikker på å bli sur og skuffet at jeg gjerne blir det eller leser dem mange mange år etter. Og unge selvopptatte menn er ikke min greie.

Jeg har ikke lest Stieg Larsson, begynte så vidt på Drageløperen, men la den fra meg etter to kapitler, kommer aldri til å lese Anne B Ragde fordi hun er så vulgær osv.

Det er da du kan lene deg tilbake og tilfreds fastslå at du virkelig står ut av mengden og er enestående spesiell

Gammel 17-03-10, 11:31   #80
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er dog glad for at jeg ikke velger bøker ut i fra om jeg liker forfatteren eller ikke. Da tror jeg at jeg kunne ha gått glipp av mange gode leseropplevelser. For meg er boka viktig, ikke om forfatteren er vulgær eller ikke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.