|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
Se resultatene: Har du lest Knausgårds Min kamp? | |||
Nei, men jeg har tenkt å gjøre det. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
51 | 32,28% |
Nei, og jeg har ingen planer om å gjøre det. |
76 | 48,10% |
Jeg har prøvd, men strandet i bok 1. |
4 | 2,53% |
Jeg har fullført bok 1. |
14 | 8,86% |
Jeg har lest bok 1 og 2. |
3 | 1,90% |
Jeg har lest bok 1, 2 og 3. |
2 | 1,27% |
Jeg har lest bok 1, 2, 3 og 4. |
6 | 3,80% |
Annet/dustepoll/whatever |
2 | 1,27% |
Deltakere: 158. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?Jeg har lest første bind, og er vel egentlig fornøyd. Det er en bra bok, men jeg er ikke bergtatt, og jeg føler jeg vet det jeg trenger om hr. Knausgårds trivialiteter for en stund.
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?Jeg fulgte sånn halveis med på hypen helt frem til Jan Kjærstad og et par til slengte opp det glade "misunnelig-på-deg"-kortet. Da fikk jeg plutselig lyst til å kaste meg over hele skiten....egentlig litt småsjokkert over at såpass få har kasta seg på "nå-har-du-fått-evig-nok-tid-i-rampelyset"-bølgen...veldig unorskt
![]() |
#66 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?
Kjærstad kritiserte kritikerne, og spurte om hvis dette hadde blitt gitt ut av feks en debutant, en vi ikke visste noe om, om det da hadde blitt lovprist like mye. Dessuten mente han det var lesernes nysgjerrighet, at leserne ble nysgjerrig på hva som faktisk skjedde i Knausgårds liv og hva som er diktet opp, som gjorde de interessert, ikke bare om dette er god litteratur. At kritikerne ikke hadde tatt dette opp var Kjærstads poeng, ikke misunnelse nødvendigvis.
![]() |
#68 |
![]() ![]() ![]() |
Det er vel slik med all litteratur, mye som hadde gått i båset om hvert verk skulle stått opp uten kontekst fra en ukjent debutant. Norge er et veldig lite land med mange meninger og posisjoner. Jeg er som sagt overrasket over at så få sure oppstøt har kommet. Knausgård er sikkert både ufordragelig og alt det der. Kan ikke uttale meg på noe som helst annet grunnlag enn hypen i media. Men at gamle grinebitere og forståsegpåere åpner gapet og slipper ut sin årgangsånde tror jeg bare virker for enda høyere salgstall...
![]() |
#69 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?Ikke lest noen av de og tviler sterkt på om jeg noen gang kommer til å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Muligens verdt å vente på
|
Ja det der synes jeg er rart og litt pubertalt. "Når alle andre liker det, så skal jeg ikke la meg rive med altså!" :spesiell:
Ute av verden
![]() |
#71 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?Jeg bryr meg ikke om at bøker er veldig mye omtalt, så lenge det er bøker jeg er interessert i og ser for meg at jeg vil ha utbytte av å lese. At mange andre liker dem/hater dem/er interessert, skal jo ikke hindre meg i å lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
intro
|
![]() |
![]() |
#73 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?Jeg har også lest En tid for alt. Den er ... noe helt for seg selv.
![]() |
#74 |
Erfaren nok
|
Ja, det kan man si... Jeg kjenner jeg liksom svømmer litt i motvind når jeg leser den, men jeg har lyst prøve å få den litt under huden..
![]() |
#75 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?Tenker jeg prøver meg i sommerferien
![]() |
#76 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?Jeg hadde ikke noen umiddelbare planer, for jeg er ikke en stor fan i utgangspunktet, men så dumpet jammen bind 1 og 2 ned i postkassa i går, så da er det vel bare å gå i gang ...
![]() |
#77 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?Jeg leser ikke hype-bøker. Jeg greier det ikke, jeg er så bombesikker på å bli sur og skuffet at jeg gjerne blir det eller leser dem mange mange år etter. Og unge selvopptatte menn er ikke min greie.
![]() |
#78 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du lest Knausgårds Min kamp?Nei. Skal lige lese Hamsun og Ibsen først. Og dette blir etter at jeg har levert avhandlingen min. D.v.s. en gang i slutten av 2011 forhåpentlig.
![]() |
#79 |
![]() ![]() ![]() |
Det er da du kan lene deg tilbake og tilfreds fastslå at du virkelig står ut av mengden og er enestående spesiell
![]() |
#80 |
Erfaren nok
|
![]() |
|
|