Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Anette Sagen blir første skihopper ut i nye Holmenkollen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-10, 18:13   #61
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anette Sagen blir første skihopper ut i nye Holmenkollen

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Disse hoppmennene befester virkelig sin posisjon som smålige mannssjåvinister. Tullinger.

Jupp!
De fornekter seg f... meg ikke!

Gammel 03-03-10, 18:42   #62
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mellomtiden, i et parallellt univers:

- "Hei du, har jeg kommet til Anette Sagen? Jeg ringer fra Kollenhopp. Gratulerer med æren som første hopper. Flotte greier. Du, kunne du ha kommet oppom en tur i bakken for noen prøvehopp? Vi må teste litt forskjellige hastigheter, og du vil kanskje ha sjansen til å bli kjent med bakken før du hopper for publikum? Flotte greier. Da sees vi der oppe. Nei, trikken går ikke, men det er satt opp buss. Ja, og så tar du til venstre, og så ser du anlegget til venstre når du kommer opp bakken. Ja. Ja, nettopp. Og så bare ringer du til meg når du kommer dit. Du tar med egen hjelm? Flott. Jada, jeg stiller med kaffe, ikke noe problem. "
Etc, etc, etc ...

Enkelt.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:26   #63
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Disse hoppmennene befester virkelig sin posisjon som smålige mannssjåvinister. Tullinger.

Signerer!

Gammel 03-03-10, 19:29   #64
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Hun blir på ingen måte den første hopperen. Jeg syns faktisk det er hårreisende dårlig at de ikke lot henne prøvehoppe det første prøvehoppet selv. Er hun kvalifisert til å være første offisielle hopper, så er hun kvalifisert til å være første prøvehopper. Først er først, uavhengig av om NRK filmer eller ikke.

Amen!

Jeg syns det dirkete dårlig gjort at ikke Sagen fikk lov å "bryte møydommen" på bakken helt på ordentlig!

Gammel 03-03-10, 19:30   #65
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo opplagt at det måtte være prøvehoppere som hoppet før Sagen. Jeg kan ingen ting om hopping, men jeg kan så mye om både sikkerhet, teknikk og media at jeg vet at de ikke kan la det aller første hoppet i bakken skje i full offentlighet og på riksdekkende fjernsyn av en hopper som skal hoppe langt og flott.

Og at de trenger flere hoppere (ulik vekt, høyde og hoppstil) virker også helt opplagt, men at de bruker en hopper i verdenseliten som testhopper, er smålig, barnslig og utrolig patetisk.

Signerer dette jeg. Og ser at også landslagsledelsen reagerer på det. Og så leser jeg at Sagen selv synes at det er trist at dette blir fokuset nå, og ikke hennes hopp. Fornuftige jenta .

Gammel 03-03-10, 19:32   #66
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten, jeg lurer på noe når det gjelder hopp - hvorfor har det alltid vært en mannesport? Jeg mener, mannfolkene som (nå) hopper gjør jo alt de kan for å være små og lette, som burde bety at det er en sport damer, som naturlig er lettere enn mannfolk kunne hevde seg i? Eller har jeg misforstått alt .

Gammel 03-03-10, 19:44   #67
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Og der hoppet hun, og ble historisk.
NRK spurte henne etterpå om hva det betød for henne at bl.a. Romøren allerede hadde hoppet. Det betyr ingenting, sa Sagen. "Det er kjempeflott at de har testet bakken for meg."
Jeg syns hun greide å degradere hele stuntet til gutta, kjempeflott Anette!

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:00   #68
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo opplagt at det måtte være prøvehoppere som hoppet før Sagen. Jeg kan ingen ting om hopping, men jeg kan så mye om både sikkerhet, teknikk og media at jeg vet at de ikke kan la det aller første hoppet i bakken skje i full offentlighet og på riksdekkende fjernsyn av en hopper som skal hoppe langt og flott.

Og at de trenger flere hoppere (ulik vekt, høyde og hoppstil) virker også helt opplagt, men at de bruker en hopper i verdenseliten som testhopper, er smålig, barnslig og utrolig patetisk.

Jeg sier ikke noe på testhoppingen. Men hvis Romøren kunne testhoppe så kunne Sagen ha testhoppet. Det er ingen tvil om at Kollenhopp satte Romøren utenfor bakken først fordi det var det de ville. Duster. Sagen, derimot, er en storsinnet og flott dame!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:25   #69
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elin Ørjaseter får sagt det! http://e24.no/kommentar/e24-kommenta...cle3547307.ece

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:25   #70
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, så en artig link på VG: Hei Kollenhopp, 1700-tallet ringte, de vil gjerne ha igjen kvinneholdningene sine!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:28   #71
Slettet bruker
Passiv

Standard

Elin Ørjaseter får sagt det! http://e24.no/kommentar/e24-kommenta...cle3547307.ece

Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:31   #72
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Takk for linken, hun skriver det akkurat slik det er. Ta seg til rette, ture frem som Blærumsgutter gjør... At det går an. :kjenner jeg blir sint igjen:

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:32   #73
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun får virkelig sagt det!

Gammel 03-03-10, 20:33   #74
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier ikke noe på testhoppingen. Men hvis Romøren kunne testhoppe så kunne Sagen ha testhoppet. Det er ingen tvil om at Kollenhopp satte Romøren utenfor bakken først fordi det var det de ville. Duster. Sagen, derimot, er en storsinnet og flott dame!

Det er jeg aldeles enig med deg i. Det var det at de faktisk prøvehoppet (med hvem som helst andre enn medlemmer av landslaget) som jeg ikke reagerte på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:36   #75
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Ørjasæter, hvor føkkings smålig går det an å være egentlig?

Gammel 03-03-10, 20:40   #76
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Det er litt kult også, når slike folk blottlegger sitt lille jeg på den måten. Tror ikke de hadde forutsett denne massive motstanden, men helst sett at seg imellom så rådet det ingen tvil om hvem den første var.

Sagen har vist seg som en svært storsinnet og respektabel utøver, det er det ingen tvil om.

Gammel 07-03-10, 11:49   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Twitter via opplysningskontoret

Språkprofessor mener tekstmeldingen "Vent ikke hopp før Sagen" aktualiserer debatten om kommaundervisning i skolen.

Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 11:51   #78
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 07-03-10, 12:00   #79
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 12:04   #80
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.