Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Selskap, når kommer dere da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Selskap, når kommer dere
Kommer 10 minutter før tiden 20 10,99%
Kommer presis 123 67,58%
Kommer ca 10-20 minutter for sent 39 21,43%
Tja, en times tid etter tidspunktet vi er invitert til 0 0%
Deltakere: 182. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-10, 20:25   #61
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Selskap, når kommer dere da?

Vi prøver komme presis, og skulle det komme noe i veien slik at vi blir forsinket, gir jeg beskjed på tidspunktet vi er invitert til.

Er det akseptabelt å komme 5-10 minutter forsent, og ikke gi beskjed?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 20:55   #62
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ja, det vil jeg da si. Det skulle vært noe helt spesielt om jeg ga beskjed om jeg var 5-10 min for sen. Jeg ville også synes det var rart om noen ringte med for å si det samme...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:26   #63
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Men, hvorfor har ingen fortalt meg det? Trodde man var skikkelig uhøffelig om man kom for sent jeg ...

Gammel 28-02-10, 21:27   #64
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man er ikke forsinket om man kommer kl. 19:05 altså. Det går innenfor normalvariasjon av et klokkeslett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:31   #65
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Vi prøver komme presis, og skulle det komme noe i veien slik at vi blir forsinket, gir jeg beskjed på tidspunktet vi er invitert til.

Å komme presis i et selskap er å komme på slaget eller intill 10 minutter etter. Man kommer ikke et eneste minutt før tiden. Da venter en før en ringer på.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:42   #66
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Det er forskjell på avtaler om å møtes og det å bli invitert.

Skal man i jobbintervju, møter man 10 min. før tiden, skal du møte noen til kafebesøk kommer man presis eller før, ikke etter.

Er man invitert til mat hjem til folk, møter man presis, evt. 5-10 min. etter, slik at vertskapet får gjøre seg ferdig med å kle seg etc.

Jeg kan ikke fordra når svigermor kommer 20-30 minutter før hun er invitert, så vi inviterer dem 20-30 minutter etter de andre blir invitert for å styre unna.

Jeg prøver altså i det lengste å være presis, evt. litt før/etter alt ettersom hva det dreier seg om.

På jobb har vi flexitid, så der er det ikke så nøye bare man har timene sine.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:43   #67
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Eg prøver alltid vere presis, men som regel feilbereknar vi tida litt det er bil (og isskraping og og og) involvert. Då blir det sms om at vi er på veg.
Om det er middag involvert, pleier eg planlegge å ha den ferdig 30 min etter tidspunktet eg har invitert til (og serverer snacks og drinkar i mellomtida), men det hender det blir nærare 45 minutt. Ting Tar Tid! For min del er det heilt i orden om nokon kjem nokre minutt før tida, men eg veit jo når bussane hit kjem så å ta bussen altfor tidleg eller å ta to bussar for seint er litt irriterande, ja...

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:45   #68
Nå også i farger

Standard

Det skulle forresten være denne smilyen:
Blinke, ikke blunke.

Gammel 28-02-10, 21:47   #69
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Presis eller før. Værste eg veit er hvertfall når folk kjem forseint... Kvar einaste gong

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:48   #70
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Definitivt.

Gammel 28-02-10, 21:50   #71
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kommer som regel presis, men i hvert fall innenfor det akademiske kvarteret.

(Og får derfor fnatt av svigermor som insisterer på at klokkeslettet man inviteres til er klokkeslettet maten står på bordet og at man helst skal komme en halvtime før dette klokkeslettet. :sabotør: )

Enig i begge!
Når en er invitert på mat, så er det uhøflig å komme alt for sent. Det akademiske kvarter er anvendbart i mange settinger, men jeg prøver å ikke være senere enn det.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:55   #72
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Helt klart! 5- 10 minutter er veldig innenfor det som er akseptabelt synes jeg. Skal en komme mer presis enn det, så må en dra i god tid og vente utenfor til klokken er slagen da (og DET er litt lite avslappet om det ikke er et jobbintervju eller et annet møte man skal i).

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 22:42   #73
Bergenseren
Nybegynner

Bergenseren sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Bergenseren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker å komme presis, men hvis det kommer mange ukjente liker jeg å være bitte-litt tidlig ute. -Da slipper jeg å ta "hilserunden" når jeg kommer (for jeg syntes det er fryktelig flaut å drive å hilse på mange nye mennesker og så blander jeg navnene og alt det der...).
Når jeg/vi har gjester selv sitter vi som regel som tente lys god tid i forveien og syntes det er kjekt at gjestene dukker opp før tiden...

Bergenseren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 22:49   #74
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi kommer heller fem minutter for sent enn fem minutter for tidlig. Aldri, aldri for tidlig i selskap.

Gammel 28-02-10, 22:51   #75
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man er invitert på middagsselskap så bør man komme ca 5-10 minutter etter angitt klokkeslett. Om jeg har middagsselskap så skal maten være klar en halv time etter angitt klokkeslett. Som Teo sier: Folk må jo få komme inn og roe seg, få en aperitif og slikt.

Er det rølpingsfest så kan jeg glatt komme en halv time-time etter start.

Gammel 28-02-10, 22:51   #76
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg definerer ikke det som for sent.

Det blir kø i gangen om alle skal komme på slaget.

Gammel 28-02-10, 23:28   #77
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Ja, det vil jeg da si. Det skulle vært noe helt spesielt om jeg ga beskjed om jeg var 5-10 min for sen. Jeg ville også synes det var rart om noen ringte med for å si det samme...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Man er ikke forsinket om man kommer kl. 19:05 altså. Det går innenfor normalvariasjon av et klokkeslett.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Å komme presis i et selskap er å komme på slaget eller intill 10 minutter etter. Man kommer ikke et eneste minutt før tiden. Da venter en før en ringer på.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Definitivt.

Opprinnelig lagt inn av Rabarbra, her.

Helt klart! 5- 10 minutter er veldig innenfor det som er akseptabelt synes jeg. Skal en komme mer presis enn det, så må en dra i god tid og vente utenfor til klokken er slagen da (og DET er litt lite avslappet om det ikke er et jobbintervju eller et annet møte man skal i).

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg definerer ikke det som for sent.

Det blir kø i gangen om alle skal komme på slaget.

Så alle gangene jeg har gitt beskjed på innbedt klokkeslett at vi blir forsinket (og da snakker jeg max 5-10 min!), da har jeg vært skikkelig teit?
Og jeg som har vært sååå flau de gangene vi har kommet for sent ...

Gammel 28-02-10, 23:33   #78
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så alle gangene jeg har gitt beskjed på innbedt klokkeslett at vi blir forsinket (og da snakker jeg max 5-10 min!), da har jeg vært skikkelig teit?
Og jeg som har vært sååå flau de gangene vi har kommet for sent ...

Hvis jeg hadde fått beskjed om at noen kom 5 min for sent, hadde jeg ikke syntes det var teit. Jeg hadde bare ikke syntes det var noe å skrive en melding om.

En melding om at noen kommer 10 minutter over tiden synes jeg heller ikke er nødvendig, men det nærmer seg jo tidspunktet for når man bør si fra, så hvis du hadde sagt fra om at de ble ti min for sen, hadde jeg ikke reagert på det i det hele tatt. (Jeg synes godt man kan melde fra dersom man blir 15 minutter over tiden, så fem min fra eller til plasserer i alle fall ingen i teit-båsen.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 23:39   #79
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi kommer i tide så langt det lar seg gjøre.
Var det opp til meg kom vi noen minutter før, var det opp til Kjære kom vi noen minuter etter, ergo vi havner på plass rimelig presis. Praktisk.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 23:41   #80
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer ofte litt for sent. 5-15 minutter. Ikke med vilje - det bare blir sånn.

Og derfor har jeg selvsagt all verdens forståelse for folk som er litt sene.

Men det VERSTE jeg vet er folk som kommer for tidlig!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.