Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Varm drikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange kopper varm drikke inntar du i snitt på en hverdag?
Ingen 48 22,12%
1 39 17,97%
2 32 14,75%
3-4 45 20,74%
5-6 38 17,51%
7-8 11 5,07%
9-10 3 1,38%
Mer enn 10 1 0,46%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-10, 14:02   #61
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Varm drikke?

I snitt blir det vel en kopp pr. dag. Noen ganger drikker jeg ingenting, andre ganger kan det bli en kopp te på jobb og en latte når jeg kommer hjem.

Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 14:07   #62
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stort sett ingen. Drikker ikke kaffe, men det hender sånn av og til at jeg tar meg en kopp te eller en kopp cafe au chocolat. Men det er ikke ofte.

Gammel 21-01-10, 14:16   #63
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som oftest bare en kopp om dagen, men innimellom blir det to-tre, helst hvis jeg starter dagen med å gå innom kaffebaren for jeg drikker alltid en kopp te til lunsj.

Gammel 21-01-10, 14:18   #64
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tipper gjennomsnittet ligger på 1,5. Jeg drikker alltid en kaffe latte om morgenen, og hvis jeg har sovet lite og er skikkelig trøtt tar jeg gjerne en på ettermiddagen også.

Gammel 21-01-10, 14:33   #65
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

2-3 kopper (en kopp er en kopp selv om den rommer en halvliter? ja?) kaffe på jobb, 1 kopp te til lunsj og av og til en kopp te om kvelden.

Gammel 21-01-10, 14:35   #66
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3-4 kopper kaffe om dagen, stort sett bare Nespresso eller fra kaffebarer. Av en eller annen merkelig grunn heller jeg i meg mer kaffe hvis det er presskannekaffe eller trakterkaffe, selv om jeg syns den er mindre god. Men det er muligens fordi jeg koser meg mer med god kaffe.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 14:49   #67
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er litt artig det der, jeg synes det virker som om "min" generasjon drikker mindre kaffe enn generasjonen over oss. Når jeg har besøk av min mor, svigers osv, må jeg alltid servere kaffe. Da blir det instant siden vi ikke har kaffetrakter.
Når jeg har besøk av venninner og kjente på min egen alder (30 år +/-) serveres det aldri kaffe, kanskje med unntak av sånne poser med vanilje-, og sjokoladekaffe osv, som blandes med kokende vann.
Jeg har kun én venninne som drikker kaffe, faktisk.

Jeg har sagt det før, du har rar omgangskrets.
Og jeg satser på at den ene er meg, hvis ikke så har du to..

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det kan nok stemme, ja - i alle fall tror jeg vanene er annerledes. Mine foreldre drikker knapt kaffe i det hele tatt, men svigermor har traktekaffe på kanna til enhver tid. Sist de var på besøk, oppstod det misstemning fordi jeg ikke ville ofre en av termosene våre som kaffekanne. (Jeg avskyr kaffe, og vet jo at smaken setter seg for all framtid.) Svigerfar drikker sikkert borti 10 kopper te om dagen. Her på jobben drikker mine jevnaldrene kaffe i bøtter og spann etter mine begreper, men de foretrekker den moderne kaffemaskina framfor trakteren.

Jeg lurer på om jeg skal begynne å drikke mer te for å skape flere lyspunkter i hverdagen. Hvis jeg skal kutte sukkeret, kan jeg imidlertid like gjerne la det være.

Hvis du putter natron og lunket vann i termosen og lar det stå en liten time og så vasker så forsvinner all lukt og smak.

Jeg drikker i gjennomsnitt 5-6 kopper kaffe til dagen, noen ganger mer og andre ganger mindre. Jeg prøver å bytte ut et par av koppene me te, men det er så innmari godt med kaffe.
Jeg er og veldig glad i te.
Her er det og sånn at kaffen settes på om jeg venter besøk, og jeg forventer vel å bli servert kaffe hos de jeg besøker, med unntak av Iset da.

Gammel 21-01-10, 15:20   #68
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Jeg drikker som regel en kopp latte hjemme før jobb, og så gjerne en kopp svart kaffe når jeg kommer på jobb.

Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 15:35   #69
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

1-2 kopper kaffe, og så var jeg lenge veldig flink til å drikke te. Nå glemmer jeg det, og da glemmer jeg å drikke i det hele tatt. På jobb blir det mye mer.

Gammel 21-01-10, 15:45   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har sagt det før, du har rar omgangskrets.
Og jeg satser på at den ene er meg, hvis ikke så har du to..

Pft, omgangskretsen min er helt fin den. Og da har jeg to venner som drikker kaffe.

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

jeg forventer vel å bli servert kaffe hos de jeg besøker, med unntak av Iset da.

Du fikk jo kaffe sist, hehe. Men jeg kommer aldri på at folk drikker kaffe, for jeg har som sagt svært få venner som gjør det. Men om folk vil ha kaffe her så får de det jo seff, jeg har det jo hjemme i tilfelle. Jeg skal huske på å sette frem kaffen til kakene på lørdag, Inter.

Gammel 21-01-10, 15:53   #71
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maks 2. Som regel bare 1 vil jeg påstå, og da går det i kaffe latte.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 15:56   #72
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffe, kaffe, kaffe og så en kopp nypete på kvelden.
Ca. 5-6 kopper i løpet av en dag. Jeg henter mer kaffe enn jeg drikker (rekker ikke aldri å drikke opp en kopp).

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:08   #73
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

3-4 kopper. Kaffe latte og te, av og til en kakao.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:10   #74
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

1 kopp når jeg kommer på jobb, 2 i lunchen, en sånn litt seinere på dagen, og en på kvelden hjemme.

5. Te, iblant en cappucino på jobb.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:14   #75
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Kaffe? Er ikke det slikt som den eldre garde nyter sammen med sine kamferdrops?

Nei, jeg blir nok aldri voksen, i følge min bestemor. Drikker verken kaffe eller te, men av og til tar jeg gjerne en kopp varm sjokolade.

Gammel 21-01-10, 16:15   #76
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Skrev 5/6. Mellom 9 og 18 har jeg stort sett en kopp med skvip innenfor rekkevidde(gjerne kald og med lattelig mengde sukker og melk) drikker ikke kaffe om kvelden, men kunne gjerne hatt den i tåteflaske om dagen dekker sikkert samme funksjon.

Sist redigert av era : 21-01-10 kl 16:41.
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:17   #77
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 kopper te om dagen, 1 når jeg kommer på jobb og 1 etter lunsj. Bruker ikke sukker i.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:20   #78
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vanligvis rundt 5/6 kopper kaffe/kaffe latte. En sjelden gang te eller kakao.

Nå er jeg gravid og drikker kanskje en halv kopp kaffe om dagen, synes ikke kaffe smaker noe godt nå. Men drikker litt mer kakao enn vanlig kanskje.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:23   #79
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Tja, det er stort sett kaffe. Av og til te eller kakao.
Det blir som regel 1-2 kopper til frokost, og en kopp etter middag. En sjelden gang en kopp til kvelds også.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 16:26   #80
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du fikk jo kaffe sist, hehe. Men jeg kommer aldri på at folk drikker kaffe, for jeg har som sagt svært få venner som gjør det. Men om folk vil ha kaffe her så får de det jo seff, jeg har det jo hjemme i tilfelle. Jeg skal huske på å sette frem kaffen til kakene på lørdag, Inter.

Fantastisk!
Ikke pulverkaffe forresten?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.