Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Frittgående barn"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-11, 12:09   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Frittgående barn"

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Kan jeg spørre hvor langt det er til og fra skolen hos dere? Og hun går i 2 klasse?

I dag er som sagt den store dagen her, klokken 1430 skal jeg ringe AKS og si hun kan få gå hjem alene ... hun er helt i ekstase. Jeg har hele fridagen min ødelagt ved at jeg sitter her og lurer på hva slags mulig unnskyldning jeg kan finne på i dag for å kunne møte henne

Har hun mobil? Hvis ikke, hjelper det ikke deg litt hvis hun har det etterhvert som du slipper henne mer løs? Min tredjeklassing går til og fra skolen med kompiser og noen ganger alene. Han har også begynt å gå hjem rett etter skolen istedenfor å være på SFO og skal slutte helt med SFO etter sommeren. Han fikk mobil i høst og avtalen er at han ringer for å si når han går og sammen hvem og hva han skal gjøre. Man har jo også et visst tidsbegrep på hvor lang tid turen skal ta og du kan ringe hvis det drøyer.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 12:35   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Kan jeg spørre hvor langt det er til og fra skolen hos dere? Og hun går i 2 klasse?

Det er vel rett i underkant av 1 km. Hun må i tillegg krysse den mest trafikerte gata i byen, og selv om det er lysregulering, er jeg veldig bekymret. Hun ble nesten overkjørt i et gangfelt nær lokalsykehuset, pensjonisten i bilen så ingenting tydeligvis, så faren fikk akkurat tak i hetta på genseren hennes, og klarte å dra henne til seg akkurat i tide. Og, ja, vi tok nr. på bilen og anmeldte.

Jeg har sagt til henne at når snøen forsvinner (som er nå *kremt*) skal vi øve, hun kan gå halve veien, vi kan komme i møte osv. så det er vel kanskje på tide å begynne. Det har i tillegg vært en epiosode her i byen hvor en bil forsøkte å dra noen skolejenter (og disse gikk parvis!) inn i bilen. Vet ikke om politiet fant gjerningspersonene, men sånt er dritskummelt, synes jeg. *pyse*

Men jeg ser at flere fra klassen hennes får gå alene, og det har de gjort helt fra første klasse.

Sist redigert av Skremmern : 28-04-11 kl 12:41.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 16:36   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det har i tillegg vært en epiosode her i byen hvor en bil forsøkte å dra noen skolejenter (og disse gikk parvis!) inn i bilen. Vet ikke om politiet fant gjerningspersonene, men sånt er dritskummelt, synes jeg. *pyse*.

Eh, du er ikke akkurat pysete som synes sånt er skummelt altså!

Jeg er nok på linje med Lisa, Skremmern og flere her. Jeg kjenner det er veldig greit så lenge de er så små nå at de rett og slett ikke får gå noe sted alene. Dvs. 4-åringen får gå litt inne på området her vi bor, men hun har hatt det med å stikke av og jeg klarer ikke stole på henne..

Gammel 28-04-11, 12:10   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er også mest usikker på trafikk. Storesøster spør meg om å få gå til og fra skolen selv, men jeg tør ikke. Ikke enda.

Trafikk er skummelt. Der vi bodde før hadde eldste ALDRI fått lov til å gå til skolen alene, ikke før hun var tenåring omtrent.
Her er det ekstremt trygg skolevei, lite trafikk og der trafikken finnes er det undergrunn, så ungene må aldri over veien. Så det var ikke noe problem å la henne gå alene fra 1. klasse. De fleste barna her gjør det, de som bor i nærheten da.

Gammel 28-04-11, 11:58   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Min 3.-klassing begynte å gå hjem innimellom i fjor, i år har hun begynt å sykle både til og fra. Det er et stykke (3 km), men det er gangvei hele veien, og de må krysse veien to ganger på fotgjengerfelt (50 og 40-sone) og en gang uten (50-sone). Jeg tror man må se an både barnet og trafikkbildet før man tar en beslutning. Det går nok fint skal du se!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 12:03   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sneipen (6) fikk gå alene det siste stykket til skolen/SFO i påskeuken. Det er snakk om noen hundre meter på gangsti, også krysse innkjørselen til skolen på slutten. Vi ble enige om at jeg på mandagen fulgte etter ham på lang avstand, og hvis han holdt avtalen (gå rett opp uten somling, se seg godt for før han krysset innkjørselen), så skulle han få gå helt alene på tirsdag.

Han var stolt som en hane. Jeg tror han trenger mer ansvar og frihet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 12:10   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Hm. Ikke gå alene hjem fra skolen i 2.-3.-klasse, sier dere?
Jeg var nettopp hos noen venner som hadde signert på at 5-åringene kunne gå hjem fra barnehagen alene, og vurderer fortløpende om ikke det er genialt. Er kun en vei å krysse her, ellers gangvei/fortau. Snupsen går til besteforeldrene alene, ca 7-8 min å gå, kun en vei (den samme) å krysse.

Gammel 28-04-11, 13:24   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det der er vanskelig. I teorien er jeg for at Hiawata skal ha større frihet enn han har. Om han hadde fikset det vet jeg ikke, og jeg er usikker på om det er på grunn av personlighet, eller fordi vi har "gjort" ham slik. Sammenliknet med USA er han på linje med Free Range Kidsa, men i norsk sammenheng er han nok litt overbeskyttet. Hos oss får ikke barna lov til å gå til og fra skolen alene, førsteklassingene skal følges. Det har nok noe med trafikk å gjøre, samt at endel barn for nok for stor frihet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 14:11   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil veldig gjerne at Poden skal føle at han behersker omgivelsene sine, for å si det sånn. Vi bor midt i Oslo og har ikke bil, og det er ganske langt til skolen hans (og tidligere til barnehagen), så han har reist veldig mye kollektivt hele livet, og har veldig god oversikt over hvordan dette gjøres - hvilke linjer som går hvor, hvordan man leser rutetabeller og t-banekart og slikt. I fjor en gang begynte han å ta det siste strekket av skoleveien alene - vi fulgte ham med t-banen til Nationalteatret, og så tok han trikken derfra på egen hånd - og siden januar har han reist helt alene, med t-bane og trikk hele veien til og fra skolen. Han har gått på feil trikk en rekke ganger, men ordner fint opp på egen hånd uten panikk, enten ved å gå av raskt og vente på riktig trikk, gå av og ta trikken tilbake og prøve på nytt, eller gå av og finne en alternativ reiserute fra der han er. Hadde han syntes noe av dette var skummelt eller ubehagelig, så hadde vi naturligvis fulgt ham en stund til, men han er så fornøyd med å reise på egen hånd at det er ikke noe å lure på en gang.

Jeg ser det ikke som noe mål at barn skal være "først ute" med å vimse rundt på egen hånd, og heller ikke at man skal presse dem før de er modne eller trygge nok. Jeg tror det er viktig å øve seg på å vite hva man skal gjøre en stund først. Men jeg synes helt klart det er et mål at barna skal kjenne nærområdet og hverdagsomgivelsene sine, at de skal vite hvordan de beveger seg rundt i det området der de bor, og at de vet veien (eller ruten, om det er snakk om buss og trikk) hjemmefra til skolen og til svømmehallen og slikt, også selv om de ikke er klare til å gå alene enda. Jeg innbiller meg at det må være en del vanskeligere å hjelpe barna til å få denne tryggheten og kunnskapen hvis man i stor grad kjører dem med bil, for da får de så veldig liten idé om hvor de egentlig reiser, og ikke minst blir overgangen til å reise på egen hånd veldig stor.

Gammel 28-04-11, 14:01   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern, kan dere gjøre som oss (vi er vel inspirert av Teo), og gå et godt stykke bak den/de første gangene? Så går hun alene, men dere kan følge med hvis det skjer noe?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 15:34   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Skremmern, kan dere gjøre som oss (vi er vel inspirert av Teo), og gå et godt stykke bak den/de første gangene? Så går hun alene, men dere kan følge med hvis det skjer noe?

Det er sånn vi gjør det nå de gangene vi er til fots. Da går jeg et stykke bak. Det virker så langt derfra og til å gå alene.

Gammel 28-04-11, 14:18   #12
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Godt poeng, Skilpadda. Jeg har ikke lappen, så ungene våre er vel bevandret på sykkel og med buss. Klart det er enklere å slippe dem avgårde på egen hånd da - både for dem og oss.

Gammel 28-04-11, 14:24   #13
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barn er utrolig forskjellige. Det som passer for den ene, passer ikke for den andre. Og så er jo foreldrene forskjellige også. Jeg tror ikke det er noen fasit på hvor mye frifarting barn generelt trenger - men jeg tror nok barn i dag har en mindre radius enn barn når jeg vokste opp. Selv om vi bor på landet er det svært liten frilek blant barn under skolealder - selv om det er både lekeplass og ok avstand til veien. Jeg syns det er litt merkelig må være litt stusselig å alltid måtte ha med mamma eller pappa når man skal på lekeplassen. Vår femåring er den eneste som får lov til å være ute uten barnepass eller foreldre, og jeg syns det er litt ... æh. Føler at de andre må tro at jeg ikke helt gidder å bry meg, men jeg GJØR jo det. Hun klarer fint å være på lekeplassen uten at vi henger over henne

Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 14:27   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig enig med Skilpadda. Vi gikk ofte til skolen med Vesla da hun gikk i 1. klasse, eller parkerte et stykke unna slik at hun fikk trening i gå den strekningen med mest trafikk. Hun maste enormt om å få gå alene på slutten av 1. klasse og det fikk hun lov til også. Hele 2. og 3. har hun hatt ansvar for å komme seg til og fra skolen selv og hun får ferdes hvor hun vil i nærmiljøet. Det siste nå er at vi øver på å sykle til håndballtreningen som er enda lenger unna enn skolen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 15:59   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men tilpasser selvsagt friheten til miljøet. Jeg syns ikke det er noe rart at noen som bor på et flatt jorde på indre østland promoterer frihet, samtidig som de er kritiske til foreldre som bor i fjæra som praktiserer samme grad av frihet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 16:18   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren min får jo gå fritt ute sammen med venner, men hun vet utmerket godt hvor hun får gå og ikke. Hun har frihet under ansvar, og vet hva konsekvensene er om hun gjør ting hun ikke har lov til. Og så langt har hun vist en stor evne til å gjøre som hun får beskjed om og ikke misbruke friheten sin.

Gammel 28-04-11, 17:38   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er klart det må komme an på miljøet og barnets ferdigheter. Det er en grunn til at treåringer går alene ute her. Alle barnehagebarn har samme yttergrenser for hvor de får lov til å gå, det strekker seg fra veien til fotballplassen og lekeplassen. Det er en grunn til at nesten alle førsteklassinger får gå alene til og fra skolen. Det er en grunn til at mange barn får være alene hjemme fra siste året i barnehagen. Det har med slik vi bor å gjøre. Og selv om dette er byen og jeg bodde på bygda, er dette tryggere både med tanke på traffikk og andre omgivelser enn det jeg vokste opp i.

Likevel sitter jeg her nå og lurer på om det er veldig pinglete å bestille mobiler til begge ungene, for nå har eldstemann ikke dukket opp fra skolen. Det har visst ikke kompisen heller, så de holder vel på med noe, men sånt kan man bli halvgal av. Selv om de hverken gjør noe farlig eller ulovlig, er det den klokka som går for fort for dem innimellom.

Gammel 28-04-11, 17:43   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katta, eldste fikk mobil av den grunn, den ligger som regel igjen på stuebordet...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 17:44   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mini har alltid mobilen med ut.. har jeg flaks er den ladet.

Gammel 28-04-11, 17:47   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, de gangene den er med, er det som regel uten strøm. Jeg har jo mer enn nok med å lade min egen mobil.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.