Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger en åtteåring en egen pc?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-09, 22:32   #61
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Barn TRENGER jo å lære, da. Ikke nødvendigvis på pc, men det er da virkelig et veldig bra og inspirerende redskap for lek/læring. Husker minstemann fant ut at han kunne hente dvd-ene sine, se etter titlene og skrive dem inn, og dermed søke på bilder av Ole Brumm og andre interessante figurer. Da var han bare tre år. Han har ikke egen pc, men bra tilgang på felles.

Ja, det er jeg jo enig i. Men jeg lurte først og fremst på om de trenger en egen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:32   #62
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg derimot....

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:33   #63
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

I såfall trenger min sjuåring egen pc. Han bruker den som et arbeidsredskap i større grad enn han bruker den som leketøy.

Det kan jo være at han trenger en da, selvsagt. Men nå spør jeg av nysgjerrighet: HVA er det han bruker den til, og hvor mye?

Dere som snakker om nettlekser: Hvor mye har de?

Jeg gir nettlekser til seksåringer hver uke. Det er ikke snakk om store mengder.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:37   #64
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det kan jo være at han trenger en da, selvsagt. Men nå spør jeg av nysgjerrighet: HVA er det han bruker den til, og hvor mye?

Dere som snakker om nettlekser: Hvor mye har de?

Jeg gir nettlekser til seksåringer hver uke. Det er ikke snakk om store mengder.

Han bruker det til nettlekser, til å sjekke planer etc fra skolen og til å søke etter informasjon om diverse han ser rundt seg. Og han skriver noe av skolearbeidet på pc. Og sender meldinger til læreren, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig alltid. Vi snakker ikke om store mengder, men nok til at det hadde vært uholdbart å ikke ha en pc som ikke er jobbpc hjemme hos oss. Og det er definitivt et arbeidsredskap for han selv om han ikke bruker den så mange minuttene daglig. Selvfølgelig noe spill også, men der bruker han mer playstation.

Gammel 16-12-09, 22:41   #65
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min manns definisjon her er: Når man begynner å bruke den som et arbeidsredskap og ikke bare et leketøy.

I så fall så trenger min åtteåring en.

Gammel 17-12-09, 00:06   #66
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Du tenker at da kunne man ha delt en PC? (Jeg er ikke helt sikker på hva du mener). Jeg tenker at det kan være andre ting enn brukstid som styrer hvor mange PC er man vil ha. Det kan være sikkerhetsting, det kan være at de voksne vil spille voldelige spill som de ikke ønsker skal være tilgjengelig på barnas PC, det kan være en jobb PC (litt kjipt om dokumentet man har brukt 2 måneder på blir slettet med et uhell ...), kanskje vil man ha en PC uten internettforbindelse til barna.

Trekk fra det med voldelige spill så har du egentlig grunnen for at vi velger å la barna ha en helt egen PC å eksprimentere på. Den er på rommet til eldste og uten internett. Vi har dog lagt opp til fiber i alle rom, og tuller med at en dag skal til og med toalettet få sin egen ip-adresse (programmerer i dos).

Jeg er ikke redd for at barna skal bruke for mye tid på dette, vi rekker mye fysisk også og de ser jo at vi voksne trener jevnt og trutt. Det blir feil å si at PCen er problemet, eller tilgangen på sådan. Passivitet er et problem som ligger hos familien, ikke i en maskin.

Sist redigert av emm : 17-12-09 kl 00:11.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 00:12   #67
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min manns definisjon her er: Når man begynner å bruke den som et arbeidsredskap og ikke bare et leketøy.

I så fall trenger både mannen og jeg egen PC. Så hvis Poden skal bruke en PC, bør han da ha tilgang på en annen en.

(Han har en PC som er "hans", en arvet laptop som han bruker en del - vi ville neppe tatt oss råd til å kjøpe en dedikert maskin til ham, men det er veldig deilig å ha hver sin.)

Gammel 17-12-09, 00:17   #68
Left
Passiv

Standard

Min 6 åring har egen, men det hadde han ikke hatt - hvis ikke vi hadde arvet farfars gamle. Jeg hadde ikke kjøpt datamaskin til han enda. Tror jeg.
Han trenger den ikke, slett ikke - han bruker den ikke spes. mye heller, så nei - han trenger ikke egen pc.

Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 00:25   #69
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, egentlig ikke. I hvertfall ikke her i huset, men vi har to og begge er tilgjengelig i kjøkken/stue og så lenge alle får gjort det de må/vil, blir det ikke egen for ungene.
Men det kommer en dag ...
Eldstemann, på 22, har holdt på med data siden han var 6, og det ble tidlig et behov for egen maskin til ham, han var vel ti da han fikk PC.

Gammel 17-12-09, 02:12   #70
ORG
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, en åtteåring trenger aldeles ikke egen pc! Derimot trenger man tilgang til en PC når den skal brukes som arbeidsredskap, som også nevnt av Hyacint som mannens definisjon.

Vi har to gutter på 8 og 12 år, og ingen av dem har egen PC. Begge har egen bruker-ID på PC-en på skrivebordet i "kontorstua". Med begrenset påloggingstid (fra kl ... til kl .... og fra kl .... til kl ....), slik pro-versjonene av Windows gir mulighet for å sette opp. Likeså begrensinger i hvilke programmer som kan brukes når. Ikke mulighet for å starte spill før kl 1600, f eks, da er det "leksetid", så programmene som skal brukes da heter " OpenOfficeWriter" (les: "Word"), "OpenOfficeCalc" (les: "Excel") og internett til informasjonssøking og oppkobling mot skolen. Ingen andre Og de er uten mulighet for å legge inn egne programmer.

Ingen av dem har beklaget seg hittil....

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 07:18   #71
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det synes jeg ikke. De trenger verken egen PC eller egen mobil. Det er behov som vi som foreldre skaper.

Men jeg synes at 7-8 åringer må få bruke PC til en viss grad -og til det fungerer mamma eller pappas PC helt utmerket.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 07:23   #72
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Strengt tatt gjør de ikke det, men i praksis ser jeg at det kommer nok snart her i huset. Eller hun har en eldgammel stasjonær på loftet allerede. Den kjører enkelte spill og kun det.

Mazungen har blitt sjakkinteressert og det er enkelte nettsider der sjakklubben hennes spiller (og der klubbmedlemmer har nick som identifiserer dem som det). Jeg ser hun begynner å trenge å spille med andre enn meg.

Ja hun kan bruke våre, men slike partier kan ta litt for lang tid og blokkere litt for lenge for mors sjelefred.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 09:23   #73
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

For meg kan det nesten virke som en større "motstand" for at et barn skal bruke en pc kontra spillkonsoller. På sett og vis ser jeg ikke den store forskjellen... annet enn at det er virker lettere å finne spill med pedagogisk baktanke til pc? :-)

Hvorvidt de trenger egen pc handler vel mye om behovene de andre i huset har for pc-bruk. Skulle kona og jeg delt pc her hjemme hadde det blitt krangling... og siden vi har muligheten til at ungene har hver sin pc uten at det har kostet oss noe blir det også en helt grei løsning. Da kan de spille samtidig, men samtidig liker de også å se på at den andre spiller. Youtube er også noe som brukes en del. Et vist blitt på hva de bruker pc-en til må det klart være. Etter hvert som de blir eldre blir man nok også til å snakke med dem om en del ting, samt ta i bruk programvare som begrenser visse ting.

Når det gjelder hvor mye de bruker pc-en handler det bare mer om grensene foreldrene setter.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 09:30   #74
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner at jeg er oppvokst uten pc (hadde EDB som valgfag i niende). Jeg ville umiddelbart sagt nei. Men hvis de har mye skolearbeid som går på pc, så kunne jeg vært troende å kjøpe en minipc til ungene (på deling).

Gammel 17-12-09, 09:37   #75
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

For meg kan det nesten virke som en større "motstand" for at et barn skal bruke en pc kontra spillkonsoller.

Ja, det har slått meg også! Det finnes en merkelig motstand mot "nyttige" og "voksne" ting som PC og mobiltelefon, sammenlignet med hva slags reaksjon man får hvis man snakker om Wii, DS, musikkspillere og annet som "bare" er på gøy.

Det er klart små barn ikke "trenger" egen PC og at de ikke "trenger" egen mobiltelefon, men hvorfor brukes de argumentene så utrolig mye mer i forhold til ting som også har en nytteverdi enn i forhold til rene underholdningsting? Det synes jeg er ganske fascinerende. (Jeg lurer på om det er den samme mekanismen som gjør at mange - ikke så mange på FP, da - reagerer negativt på at man lærer/forklarer veldig små barn om matematikk eller lesing eller andre "nyttige" ting, men ikke i det hele tatt på at man lærer dem om ulike dyr eller å spille piano eller tegne.)

Gammel 17-12-09, 09:49   #76
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det har slått meg også! Det finnes en merkelig motstand mot "nyttige" og "voksne" ting som PC og mobiltelefon, sammenlignet med hva slags reaksjon man får hvis man snakker om Wii, DS, musikkspillere og annet som "bare" er på gøy.

Det er klart små barn ikke "trenger" egen PC og at de ikke "trenger" egen mobiltelefon, men hvorfor brukes de argumentene så utrolig mye mer i forhold til ting som også har en nytteverdi enn i forhold til rene underholdningsting? Det synes jeg er ganske fascinerende.

Akkurat dette tenker jeg også.

Gammel 17-12-09, 09:53   #77
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

En PC koster gjerne mer enn en spillkonsoll -det er jo et argument i seg selv. I tillegg kan en spillkonsoll brukes av øvrige familiemedlemmer. En PC er jo et relativt personlig eie.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 09:57   #78
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytt spørsmål: Skal barna sitte uten tilsyn ved en pc?

Mja ... I teorien svarer jeg nei. Men i praksis er jo vårt barn på 8 en del alene hjemme. PC-ene står alltid på og glemmer man å låse den så er den jo tilgjengelig. Og jeg fant feks femåringen min på youtube her om dagen - hun så på winx - og da hadde jeg vært på do. Så, teori og praksis er to forskjellige ting. Nå bruker våre barn våre PC-er, men jeg ser at det hadde vært lettere å hatt en egen til de uten nettverksplugg. (Jeg har bevisst valgt å kjøpe DS til de uten internettilgang for å lette arbeidet for meg og mannen. Det hadde sikkert vært greit å fikse med regler, teknologi etc også, men jeg ønsker bare å kjøre REMA1000 filosofi på DS - det enkleste er det beste. Er det ikke mulig å koble seg opp på nett med DS-en så er det ikke mulig.)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Personlig opplever jeg Wii, DS som mer "kontrollerbare" medier og derfor enklere å håndtere. Det er etter min mening veldig mye enklere å kontrollere hva barna faktisk gjøre på en Wii enn på en PC. Igjen, dette er jo avhengig av hvordan man konfigurerer PC-en, regler etc Men klart det er enklere med ting som er ferdig "sikret" når man kjøper dem. (Og jeg tror at dette er mye av grunnen til den motstanden folk har mot PC-er i forhold til spillkonsoll)

Sist redigert av him : 17-12-09 kl 09:59. Årsak: La til siste parantes
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 09:58   #79
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

En PC koster gjerne mer enn en spillkonsoll -det er jo et argument i seg selv. I tillegg kan en spillkonsoll brukes av øvrige familiemedlemmer. En PC er jo et relativt personlig eie.

Det er klart ikke alle kan eller ønsker å ta seg råd til å kjøpe en ekstra PC til familien. Det er veldig forståelig. Men jeg har ikke følelsen av at det er det de fleste mener når de ytrer seg negativt i forhold til det å la barna ha en egen PC. (Mange sier jo også at barna har arvet en gammel eller brukt PC.) At folk ikke ønsker å gi sine egne barn en PC av økonomiske grunner er nok veldig vanlig, men det jeg tenkte på, var negative uttalelser om å la barn (altså andres barn, eller barn generelt) disponere en egen datamaskin.

Og at en PC mer personlig enn et spillkonsoll, det synes jeg er en pussig påstand. Jeg bruker Podens PC til å jobbe på når det er problemer med min egen (mens jeg venter på ny harddisk, mens mannen holder på å fikse ett eller annet), og folk som er på besøk bruker den også. Det er opprettet en egen gjestebruker på den, som venner og familie som er på besøk kan bruke. Wii-en, derimot, er det veldig sjelden noen andre enn Poden som bruker. Selvsagt kan vi bruke den, og det hender vi voksne spiller voksenspill på den, men i praksis er det sjelden.

Gammel 17-12-09, 10:00   #80
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knotten har ikke egen pc lenger, ettersom den nå står i teknokroken. Tidligere hadde han den på rommet sitt.
Det er mulig at han kommer til å få pc på rommet når han begynner på skolen, vi får se. Vi har mer enn nok pc-er å ta av, for å si det pent.
Jeg synes det er mye bedre å gi ungen en egen pc som er satt opp av oss voksne, og vi kan uansett sette timer på nettet, så det er ikke noe problem å slå det av.

Vi bruker mye pc, alle tre, og vi voksne vet hva vi driver med. For min del er det viktigste at Knotten lærer seg å bruke pc ordentlig, selv om det enn så lenge begrenser seg selv all den tid han ikke kan lese og skrive.
Knotten bruker pc-en for det meste uten tilsyn, jeg orker ikke å sitte se på at han spiller spill på Lego.com.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.