|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Jeg mener at en 8 åring ikke trenger egen PC. Mine har ikke fått egen PC før de har vært over 10 år. De minste har en bærbar PC som de deler på. Men de er store begrensninger på hva de kan bruke denne til og hvor lenge de kan bruke den hver dag. Barna mine som er under 12 år får ikke lov å ha Nettby, Facebook osv. De kan spille spill om de vil og surfe på barnevennlige sider.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Jeg vurderer å kjøpe denne løsningen til lillegutt sine PC-er, så kan jeg ha litt mer roa når han er alene på PC-en, men også fordi jeg da har litt mer kontrollen på hva som skjer med PC-en som er på skolen, for der føler jeg ikke de har helt, eh, kompetansen til å se hva lillegutt egentlig driver med når de slipper han løs... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Jeg lovte pjokken pc når han lærte seg å lese og skrive. I praksis er det jeg som bruker den mest, men fint at småtrolla har noe å dille med, siden de må gå over mitt lik for å få tilgang til jobbpc-en min. For min del er det kult at de lærer seg å bruke dingsen så tidlig som mulig, siden man ikke kommer utenom den senere. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?
Trolldeig slutter de med i løpet av barneskolen. Ungdomsskolen, i alle fall. Pc-bruk må de kunne - og lære seg enda mer om - resten av livet. De gutta blir det nok folk av. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Ja, som sagt så kan det godt være jeg er helt på jordet.
|
|
|
|
#6 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Her forventer ikke skolen at elevene skal ha nettilgang.
|
|
|
|
#7 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei, men ser at eldste trenger det nå på ungdomskolen. Utifra min vurdering så holder det.
|
|
|
#8 |
|
Audacious
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei, en åtteåring trenger ikke en egen pc. Ikke min åtteåring (snart niåring) i hvert fall.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Jeg aner ikek når behovet for en pc kommer, men utfra at det skal være et arbedsredskap mer enn et leketøy, så trenger ikke jeg en i alle fall.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?For å si det slik når det gjelder "kostnadene" ved pc - for et barn kan en del av pc-ene man "får" på Finn.no o.l. duge helt greit. Pc-en jentungen har er vel noe slikt som åtte år gammel snart (liten Shuttle-sak med Pentium 4 2 GHz) og den pc-en guttungen har er vel også en 7 år elns (bærbar med defekt batteri). |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Årets dommeste spørsmål: Hva er en konsoll? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Det er nok sånne ting som er konsoller ja. Spillkonsoll, enten hånholdt enner sånn man kobler til tv.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Jeg ser på spillkonsoller som like mye for voksne, og vi hadde et par i hus før Glitterbarnet kom til verden. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal "stagges", hvis man har det gøy med det.
|
|
|
#14 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Jeg har det minst like gøy med spillkonsoller som ungene. :barnslig: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?tja, at mannen skal stagges handler ikke om at det er bare for barn altså. Det handler om at vi ikke skal prioritere dette nå, med bare en inntekt, med mer enn nok ting vi roter bort tida på i stedet for ting vi burde gjøre. og div andre praktiske årsaker. Altså, når den kommer i hus, blir den mest til de voksne i begynnelsen antakelig. Til mannen for det meste. Men, det er bare ikke en god ide akkurat nå. Mannen, som fint derved kan komme til å spille bort maaaaaaange timer, jobber allerede på hjemmekontor til flere timer etter jeg har lagt meg, bruker flere timer på pc-spill enn han har tid til, og ingen av oss er flinke til å ta unna husarbeidet før vi tar løs på spill og lek (og forumsurfing...)
|
|
|
#16 |
|
ctrl+z
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Jeg har ikke lest tråden.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?OK, da har han bare en definisjon jeg ikke deler. Jeg mener at Glitterbarnets PC er hans, selv om den kun blir brukt på stua, med oss ved siden av eller svinsende rundt. Vi som familie "trenger" at alle har hver sin PC, og min definisjon av "trenger" for Glitterbarnets del er da: morsomt, lærerikt og utviklende.
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja. Til det har mannen min å si at man har forskjellige definisjoner. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
søt
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei, en 8-åring trenger ikke egen pc.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Men det er jo fordi dere har en helt annen definisjon på "egen". En helt egen definisjon kan man kanskje si.
|
![]() |
|
|