Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 20:21   #61
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Jeg led meg igjenom "Sult" av Knut Hamsun på videregående, det er den kjipeste boka jeg noen gang har lest ferdig
Ellers begynte jeg på Jo Nesbøs "Flaggermusmannen", men jeg liker ikke måten han ordlegger seg på, og den har jeg lagt bort. Kanskje jeg leser den ved en senere anledning når ammetåka har lagt seg, og konsentrasjonsevnen er tilbake.

Gammel 29-11-09, 20:37   #62
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 10-09-10 kl 21:20.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 20:44   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg har aldri skjønt sjarmen i Marian Keyes sine bøker.

Jeg er helt enig, altså, men for meg blir det litt som å si at Britney lager talentløs pop. Det er på en måte underforstått at det ikke er god litteratur. Det kan helt sikkert være underholdende, jeg har pløyd gjennom 2 stk. selv som jeg fant på et sted jeg leide i Brasil (og trust me, alternativene var verre. Hvem kunne tro at man skulle få tid til å lese såpass mye med to små barn på tur? ), og det var akkurat så bra og dårlig som jeg trodde.

Det jeg synes er mye, mye verre, er litteratur som utgir seg for å være dyp og meningsfull og interessant, også er det bare pompøst og platt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 20:48   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For øvrig mener jeg jo innerst inne at alle som liker bøker jeg misliker, ikke har gjennomskuet dem, og at alle som ikke liker de jeg elsker, bare ikke har forstått dem. :sympatisk:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 20:48   #65
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønte aldri Halvbroren, til tross for at jeg leste hele. Forklaringer mottas med takk.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 20:55   #66
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det jeg synes er mye, mye verre, er litteratur som utgir seg for å være dyp og meningsfull og interessant, også er det bare pompøst og platt.

Dette var Alkymisten i et nøtteskall for meg!

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:01   #67
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Av bøker jeg har hatt en viss forventning til har Havets katedral utmerket seg som noe av det dårligste jeg har lest (ut).

Gammel 29-11-09, 21:01   #68
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1222 av Anne Holt og Paolo Cohelo.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:08   #69
Katie
:)

Katie sin avatar

Katie er litt kul
Standard

---

Sist redigert av Katie : 10-09-10 kl 21:20.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:11   #70
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg gidder sjelden lese ferdig bøker jeg ikke liker.

Den største skuffelsen er "slottet" av Kafka. Der har jeg kommet til side 37 4 ganger.

Nå kom jeg på en forferdelig bok jeg har lest ferdig, fordi en eks (daværende kjæreste) insisterte på at jeg måtte. Salman Rushdies Shame. Hvordan den i det heletatt ble nominert til bookerprisen er et av bokverdens mysterier. Ikke rart jeg aldri gadd lese Sataniske vers. Om den er halvparten så dårlig så skjønner jeg ikke hvorfor hele boken ikke ble tiet ihjel.

Sist redigert av Maz : 29-11-09 kl 21:31.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:13   #71
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Taushetens konsekvenser. Jeg husker ikke hvem som har skrevet den, den er uansett ganske ny tror jeg. Fy flate for en kjedelig bok.

Gammel 29-11-09, 21:17   #72
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar ikke med billig kiosklitteratur som er lest for tidtrøyte på fly eller strand. Blir litt annen liga.

Forfattere jeg ALDRI har skjønt meg på er Paulo Coelho og John Irving. Sistnevnte prøvd meg på mange ganger, men NOPE. Skjønner rett og slett ikke greia.

Enig i at "L" ikke var fantastisk, men det var noen seanser der jeg syntes var fantastisk. Spesielt der han tror at Lånekassen kommer roende etter dem. Hehe. (hadde nemlig et litt anspent forhold til dem på den tiden.....)

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:17   #73
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Av bøker jeg har hatt en viss forventning til har Havets katedral utmerket seg som noe av det dårligste jeg har lest (ut).

Støtter deg der.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:23   #74
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Digital Fortress" av Dan Brown. Den topper listen soleklart. Jeg holdt på å få spader og neller og kaste boken vegg-i-mellom og kjeftet og smalt gjennom hele boken. Mannen synes det hele var relativt underholdende.

I "A&D" og "The DaVinci Code" har han i det minste forsøkt seg på research. I DF tror jeg han glemte det helt. :kunne fortsatt i all evighet:

Sofies verden klarte jeg ikke på første forsøk som fjortis eller så der. Derimot klarte jeg den finfint da jeg kjøpte den på engelsk den gang jeg bodde utenlands. Den er ikke på dårlig-listen min. Ikke Alkymisten, heller.
Jeg elsker Marian Keyes-bøkene også, men det nok mye fordi jeg bodd i Irland og skjønner mye mer enn dere andre.

Gammel 29-11-09, 21:24   #75
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri klart å lese Ulysses av James Joyse - har prøvd noen ganger, men ikke snakk om at jeg får det til.

Gammel 29-11-09, 21:25   #76
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Bøkene til Ari Behn hører også til i denne tråden. Makan til vrøvl. Ikke nødvendigvis Trist som faen (selv om den både var kort og ganske enkel) men i hvert fall oppfølgerne. :grøss:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:32   #77
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

L er morsom

Halvbroren og Sirkusbarn har jeg aldri kommet meg gjennom.
Som regel leser jeg ikke ut bøker jeg synes er dårlige.
Unntaket er på ferie, hvis jeg ikke finner noe annet og er stuck med elendigheten. Noe av det verre, er vel Presidentens valg av Anne Holt og Indridason sin krim.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:36   #78
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Cecelia Ahern: PS! I love you

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:41   #79
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Jeg har lest mange dårlige bøker. Mange av dem er nevnt. To bøker jeg er utrolig skuffa over er "Vindens skygge". Den ble skrytt opp i skyene, men jeg ble aldri fenget. Det samme gjelder "Den fjerde regelen".

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:48   #80
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anne Holts Mea Culpa stiller et stykke opp på lista. Jeg ble også vred av Jan Kjærstads Tegn til kjærlighet. Den eneste boka jeg kan huske å ha revet i fillebiter, er imidlertid Man and Wife av Tony Parsons.

Blant de ikke-fullførte verkene stiller De desperates café av Marian Keyes sterkt. Jeg strevde også fælt med de første sidene av Margaret Skjelbreds Andrea M.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.