Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Avsporing: Har du lest Stieg Larsson-bøkene?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du lest Stieg Larssons Millennium-trilogi?
Ja, alle tre bøkene 123 59,13%
Ja, en eller to av bøkene (og jeg skal lese alle) 15 7,21%
Ja, en eller to av bøkene (og jeg kommer ikke til å lese resten) 11 5,29%
Jeg har begynt, men gitt opp 8 3,85%
Nei, men jeg planlegger å lese dem 17 8,17%
Nei, og jeg tenker ikke å lese dem 35 16,83%
Hæ? 5 2,40%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 15:55   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Har du lest Stieg Larsson-bøkene?

Har lest alle tre og likte de godt. Slukte de er vel rette betegnelsen. Har bare sett første filmen og gleder meg til å få tid til å se resten.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 18:59   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, alle tre. Veldig bra page turner, men irriterende bøker allikevel. Stieg Larsson fremestår som ekstremt mannsjåvnistisk. Men underholdning var han god på, jeg omtrent stod og leste innimellom, så spennende var det. (Sånn til sammenligning synes jeg Jo Nesbø skriver nesten like spennende, og myyye mer spiselig.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 19:42   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Ja, alle tre. Veldig bra page turner, men irriterende bøker allikevel. Stieg Larsson fremestår som ekstremt mannsjåvnistisk. Men underholdning var han god på, jeg omtrent stod og leste innimellom, så spennende var det.

Jupp. Jeg leste to av bøkene i løpet av en helg.

Gammel 27-11-09, 20:00   #4
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg har lest de to første og skal lese den tredje.
Synes bøkene er bra men er enig i at de er vel oppskrytt.

Gammel 27-11-09, 19:36   #5
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Har lest nr 1 og 2, nr 3 ligger på vent må lese Panserhjerte først. Jeg skjønner ikke hva som er så kjempefantastisk med dem. Nr 1 var ok, og nr 2 var dritkjedelig... Spent på hva nr 3 bringer.
Sett film nr 1 og synes den var dritdårlig, så jeg gidder ikke se de to neste på kino.

Gammel 27-11-09, 19:36   #6
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Har lest alle tre og likte dem kjempegodt

Gammel 27-11-09, 20:04   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har lest alle 3, men blei ikkje sånn "WOW" akkurat. Heilt greie krimbøker, men dei var ikkje slik at eg ikkje klarte å legga dei frå meg. Men det har eg opplevd med andre bøker som alle meinte var fantastiske. Kvar sin smak.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:07   #8
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har lest alle 3 og jeg likte de veldig godt, synd det ikke kommer en bråte til.

Men er jeg litt sær som ikke kjøper de, syns det er litt fælt at faren og broren skal få pengene..

Gammel 27-11-09, 20:08   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lest alle tre. Oppdaget de litt sent, så jeg kjøpte første 2 på norsk og siste på svensk, for jeg greide ikke å vente til oversettelsen.

Gammel 27-11-09, 20:23   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, to ganger. Glemmer så fort hvem morderen er...

Gammel 28-11-09, 18:34   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Ja, to ganger. Glemmer så fort hvem morderen er...

Morderen?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:32   #12
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja da - leste første på høstens sydentur og ble rett og slett hekta...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 13:01   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har lest alle tre, og synes de var kjempespennende. Sau blir man først når man begynner å lese bøker fordi alle andre snakker om dem. Som vanlig var jeg i forkant.

Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 14:26   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men jeg likte dem ikke. Det gikk utrolig fort, da, og jeg har litt lavere terskel for å lese middelmådige bøker når jeg får lest dem så kjapt at de liksom ikke tar tiden opp for årntlie bøker.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 14:26   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... True Blood, anyone? 7-8 bøker gis bort?

- No. 4 -
Gammel 28-11-09, 15:40   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

... True Blood, anyone? 7-8 bøker gis bort?

Gammel 28-11-09, 18:46   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg kan ta med meg når vi sees, M. Rhett påstår han vil lese dem, men jeg tror det tar noen år før han er klar, så da får jeg evt. låne dem tilbake.

- No. 4 -
Gammel 28-11-09, 21:18   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kan ta med meg når vi sees, M. Rhett påstår han vil lese dem, men jeg tror det tar noen år før han er klar, så da får jeg evt. låne dem tilbake.

Juleferien er reddet!

Gammel 28-11-09, 16:07   #19
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Nei, er ikke noe særlig glad i å lese krim. Det ser jeg heller på tv .

Gammel 28-11-09, 16:30   #20
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har lest alle tre, den siste sågar på originalspråket.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.