|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)tråden har helt eskalert. Jeg har ikke lest alt. Men ut fra hovedinnlegget så synes jeg det er en helt grei ting å ta opp med barnehagen at det står biler på tomgang og at det ikke er ønskelig. Om noen gjentatte ganger bryter dette forbudet synes jeg det hadde vært en rimelig lærepenge om noen slo av bilen.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Dere som har bil som må gå på tomgang, hvorfor har dere ikke motorvarmer? |
|
|
|
#4 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Jeg vurderte en morgen å la bilen stå på tomgang mens jeg leverte, da jeg hadde glemt å skru av lysene på den, slik at batteriet var fullstendig tomt. Men, det er en slik nymotens bil at den ikke lar seg låse når motoren er i gang, derfor tok jeg ut nøklene, låste bilen, og måtte frem med nødstarteren for å få bilen i gang igjen. Heller det enn at noen barn skulle komme seg inn i den og kjøre ned noen andre, det er tross alt et busstopp like ved,. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Det har jeg ikke tenkt på. At jeg kan veie opp på andre vis for den forurensingen jeg sparer miljøet for. |
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Et kjapt google søk ga meg dette i forhold til hva som er forbudt:
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Floksa, jeg tror ikke du får med deg så veldig mange på at det du bedriver er nødvendig tomgangskjøring. Sorry.
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Har jeg påberopt meg det?
|
|
|
|
#11 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Fant det hos lovdata, der det lyder som følger:
|
|
|
|
#13 |
|
can-jur
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Grønn hverdag derimot, nevner ikke tomgangskjøring med et ord...
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Nei, når Grønn Hverdag ikke nevner en praksis som allikevel er ulovlig (i motsetning til de nevnte) da forurenser det sikkert ikke! Hvilken logikk!
|
|
|
#16 |
|
can-jur
|
Jeg synes det er "helt greit" å gjøre på de kaldeste dagene, av hensyn til meg selv og barna som skal sitte i bilen.
|
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Går motoren på tomgang 1/2 time om dagen, tilsvarer det et merforbruk på 121 liter i året. Dette koster deg mer enn 1400,- kroner og gir over 300 kg unødvendig CO2-utslipp.
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)I denne tråden er det virkelig mye som gjør meg skikkelig provosert.
|
|
|
|
#19 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å la et spedbarn være alene i en bil på tomgang anser jeg som uansvarlig. Men det er vel ikke noen lov mot det, men det er en forskrift mot å la bilen gå på tomgang. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg |
|
|