Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Guttungen og Jentungen"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 19:37   #61
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Plutselig kom jeg på at min mor pleide å kalle meg for Stumpemor og Jugga... helt til jeg faktisk var ungdom og hadde med meg kjæresten hjem. jeg trenger vel ikke fortelle hvorfor min mor ALDRI til den dag i dag, kaller meg for dette lenger.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:37   #62
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Jeg kaller stort sett guttungen for navnet hans, eller hvis jeg skal plage ham, og det skal man jo innimellom, så kaller jeg ham Tøffingen min, eller Kulingen min, eller noe slikt. Han går helt i fistel. "Neeeeeeei! Jeg eeeeer ikke tøff!!!!!"

Okay...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:40   #63
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:41   #64
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.021
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Jeg kaller ungene for snusken og momshi. :innrømmer:

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:44   #65
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg er ikke redd for Sitron , så jeg innrømmer glatt å kalle ungen min "guttungen".

Jeg kaller også ungene mine det innimellom. Min store motstand mot dette er selvsagt bare måbbing av HI. Men jeg tar gjerne et par, tre gubber altså, sånn at det er på det rene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:46   #66
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

På min dialekt er det ikke et stygt å kalle ungene sine for jentungen eller guttungen.

Signerer.
Gubben er eit uttrykk eg ikkje brukar om husbonden

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:48   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg kaller stort sett guttungen for navnet hans, eller hvis jeg skal plage ham, og det skal man jo innimellom, så kaller jeg ham Tøffingen min, eller Kulingen min, eller noe slikt. Han går helt i fistel. "Neeeeeeei! Jeg eeeeer ikke tøff!!!!!"

Okay...

Jeg kaller seksåringen for "lille skjønne babyjenta mi" når jeg er i det suppekosete hjørnet. DA blir det månelyst.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:52   #68
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kaller guttungen min for pus og snupsi. Vinner jeg nå harrykvalmekonkurransen?

Tja, for jeg kaller gubben for pus av og til en sjelden gang Men han liker det ikke


Sist redigert av Koma : 08-11-09 kl 19:55. Årsak: Presiserte frekvens
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:53   #69
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Det er da helt greit med kjælenavn som brukes internt i familien en gang i blant. Det er noe annet enn å gå rundt og omtale barnet sitt konsekvent som "prinsessa" eller "pluttelutten" overfor andre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:55   #70
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg kaller også ungene mine det innimellom. Min store motstand mot dette er selvsagt bare måbbing av HI. Men jeg tar gjerne et par, tre gubber altså, sånn at det er på det rene.

Gubben min får du aldri!

Mulig du kan få passe litt på ham når du blir med på fødsel, men that's it.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:55   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Ja, det gjør jeg virkelig ikke. Jeg sier bare datteren min eller navnet hennes. Eller av og til "jentå mi".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:57   #72
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.734
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Vel, selvsagt kaller jeg ham guttungen. Både skriftlig og muntlig, om jeg ikke vil bruke navnet, eller i andre situasjoner der det passer.

"Barna" er et ord som på min dialekt høres dumt ut, det heter ungene. Og Knerten er en gutt, og en unge, derfor en guttunge. Så det sier jeg gjerne.

Men noen prins er han ABSOLUTT ikke. Særlig ikke siden han deler fornavn med Kongen.

(Det å kalle mannen for gubben er fjernt for meg.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:57   #73
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det er da helt greit med kjælenavn som brukes internt i familien en gang i blant. Det er noe annet enn å gå rundt og omtale barnet sitt konsekvent som "prinsessa" eller "pluttelutten" overfor andre.

Jeg bruker Pluttenutten bare som spøk, rett og slett fordi vi spøker med hverandre på den måten, Plutte og jeg. Det er internt og gamlemor takler det som den unge mannen kommer med også.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:57   #74
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Jeg kan fint finne på å kalle barna mine for guttungen og jentungen i gitte situasjoner, mannen bruker det ganske mye mer enn meg ...vi er dog fra forskjellige kanter av landet og det er nok veldig gjengs å bruke dette om barn her mannen kommer fra og vi bor. Samme sted som pappaen til jentungen din vettu, SpetakkelR!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:00   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.


(Det å kalle mannen for gubben er fjernt for meg.)

Det klarer ikke jeg heller.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:02   #76
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Av og til sier jeg drittunger og.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:03   #77
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det klarer ikke jeg heller.

Itte je hell!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:06   #78
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Jeg ser ikke noe galt i å si jentunge eller guttunge. Det blir jo like "feil" i såfall å si ungene. Jeg bruker aldri jentunge eller guttunge når jeg snakker om barna i RL, men jeg gjør det av og til her inne.

Jeg får litt "rar" følelse når noen omtaler levende barn som englebarn. Det er sikkert ikke galt, men jeg forbinder engelbarn med døde barn. Men det er godt mulig jeg er litt rar/sær.

Jeg kalte aldri mannen for gubbe da jeg var gift. Det er ganske så harry synes jeg.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:06   #79
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Av og til sier jeg drittunger og.

Det gjør jeg også, samtidig som jeg nekter han kveldsmat og låser ham inn på rommet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:08   #80
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Guttungen og Jentungen"

Jeg synes guttunge og jentunge er helt alminnelige ord, som jeg godt kan finne på å bruke; jeg synes "gubben" er småharry, men det er en dialektgreie, og jeg reagerer ikke på at andre folk bruker det; jeg omtaler sønnen min som Poden på FP fordi jeg ikke vil bruke navnet hans her, men det hender jeg sier det i RL også, overfor folk som ikke nødvendigvis vet hva han heter. Når jeg snakker til ham, bruker jeg visst "vennen (min)" omtrent like ofte som navnet, og innimellom sier jeg også "snuppen" eller "snusken" eller "snuppelupp" eller lignende. Han er ganske stoisk, så han bryr seg ikke så veldig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no