|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Alkohol i julegave?Jeg har en nevø på 18. Han kunne sikkert funnet på å ønske seg alkohol til jul og da helst en flaske sprit eller en six-pack med Hansa øl. Jeg tror jeg skal kjøpe en god bok til han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Alkohol i julegave?
Jeg ble sjokkert sjøl og - men jeg kjenner jo svigerinna mi og jeg burde ikke bli overrasket. ("tøffe og populære barn" er viktig nemlig - tøffe og populære barn drikker og får lov å ligge over til kjæresten sin når de er 15 - hun har også reagert på at datra og kjæresten ikke fikk lov å ligge over til hverandre av kjærestens foreldre...)
![]() |
#64 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol i julegave?Vi kjøper "ski" - vin eller akevitt - til de voksne, men til en ungdom har det aldri vært aktuelt!
![]() |
#65 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Alkohol i julegave?Jeg hadde aldri i verden kjøpt alkohol i julegave til en 18 åring. Men jeg har nok litt spesielle synspunkter rundt dette med alkohol.
![]() |
#67 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol i julegave?En ting er å kjøpe ei flaske med god cognac eller whisky til en far, bror, onkel f.eks (les: godt voksne), men jeg hadde ikke kjøpt alkohol til en 18-åring. Virkelig ikke.
![]() |
#68 |
Fola Blakken
|
Hvorfor er det ikke flere som ligger langflate og hiksteler sammen med meg?
![]() |
![]() |
#69 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkohol i julegave?Jeg kunne godt ha kjøpt en flaske cava/champis eller portvin og gitt i gave til en attenåring. Rødvin ville jeg ventet med til h*n ble litt eldre. |
![]() |
![]() |
#70 |
Dukkar plutseleg opp ...
Då ville eg ikkje ha kjøpt det, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol i julegave?Nei, jeg hadde heller ikke kjøpt alkohol til en 18-åring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Alkohol i julegave?Jeg har fått en flaske hvitvin og gåseleverpostei av min onkel hver eneste jul siden jeg var 18. Dette for å henspille på min økonomiske utdannelse og hvor "dekadent" jeg er. Broren min har fått 4 øl og en danskepølse.
![]() |
![]() |
#76 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#77 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Alkohol i julegave?Jeg ville ikke ha kjøpt alkohol i julegave til en 18-åring. Jeg hadde heller ikke satt pris på om noen hadde gitt det til mine barn. Nå er de jo bare 15 enda, men jeg kan ikke tenke meg at jeg vil se annerledes på det om 3 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol i julegave?Jeg gir ikke bort alkohol til noen, så nei - jeg hadde ikke gitt det til en 18-åring.
![]() |
#79 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Alkohol i julegave?Jeg kunne fint ha gitt vin til en 18 åring, og ser ikke noe problem med det. Men jeg ville ikke gitt alkohol til noen hvis forhold til alkohol var av rølpetypen. Uavhengig av alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
I mål
|
Akkurat. Da ville jeg ikke ha kjøpt alkohol til ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
|