Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Deres favoritt-bokserie?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 22:57   #61
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deres favoritt-bokserie?

Den siste boka om Ayla syntes eg var skuffande. Den var så forutsigbar og endelig liksom.

Gammel 17-11-09, 22:58   #62
Albertine
Passiv

Standard

Men det er jo ikke den siste boka, det kommer en bok til.

Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 23:17   #63
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Veit du noko om når, Albertine ?

Gammel 18-11-09, 01:24   #64
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Ja, dette er en utrolig bra serie syns jeg. Skal det komme en bok til?

Ja det er planlagt 6 bøker i serien, men hun holder foreløpig kortene tett til brystet når det gjelder utgivelsesdato på den siste etter hva jeg har klart å finne ut.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg holder som sagt på med Hulebjørnens klan nå, Iza har nettopp fått barnet sitt. Men jeg er fremdeles ikke helt "med" i historien, jeg hadde ikke hatt noe problem med å legge vekk boka nå og aldri lese den igjen. Men jeg skal fortsette litt til, er jo bare på side 150 eller noe.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Iset, tenk på den første boka som nødvendig grunnlag før de neste bøkene. Det er den tyngste og kjedeligste av bøkene, men du er nødt til å vite hva som skjedde med henne for å fullt ut forstå henne senere. Ja, jeg elsker de bøkene. Når kommer den siste, tro?

Den første boka er helt essensiell for å forstå hva som skjer med Ayla. Og så er den så fin. Og trist. Men fin!
Jeg gråter hver eneste gang jeg leser den.

Aha, da leser jeg videre og håper det blir bedre etterhvert. HELT ille er det ikke, altså, hehe. Ble veldig satt ut i går, da jeg kom til der vi får vite hva som skjer med barn som er dødfødt eller født misdannede.

Uhm ja, det er en del vonde beskrivelser. Men det er verst i den første boken synes jeg.

Jeg liker den tredje boka best jeg da. Sikkert fordi jeg er hemmelig forelsket i en av personene der.

Hvem, hvem? Ranec? Eller Talut kanskje?

Jeg så litt av filmen nå, vil vente med å se hele til jeg har lest ferdig boka. Men det jeg så var faktisk veldig bra! Ble skikkelig positivt overrasket. Klanen snakker sånn som i boka, de sier bare noen få ord og bruker hendene hele tiden, og filmen er tekstet siden vi ikke forstår hva de sier.
Men gud så trist, jeg sitter jo bare og griner. Åpningsscenen er jo direkte vond, jeg satt og hulket. Veldig fin film. Frister å se resten nå men da vet jeg at jeg ikke gidder å lese ferdig boka, så jeg skal lese den først.

Laster du ned?
Jeg husker jeg leide den på vhs for flere år siden, men fikk aldri sett den..
Hvis du laster ned og har lyst å plusse den på sammen med V greiene...

Gammel 18-11-09, 07:37   #65
Albertine
Passiv

Standard

Inter, Ranec naturligvis. :sikle:

Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 07:46   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inter: jeg lastet den ned fra Isohunt ja. Skal brenne den ut til deg sammen med V.
Håper bare det funker da, mannen brant ut et par grøssere til Shamu, og de funket ikke på spilleren hennes. Vet ikke om han gjorde noe feil men han sier de funket på pcen her. Men da kan du vel se det på pcen om det ikke går på spilleren.

Gammel 18-11-09, 07:55   #67
lillamamma
Aktiv

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er kanskje ikke en serie med så få bøker men jeg elsker "Folket på Innhaug" av Anne Karin Elstad. Leser de hvert 10. år Fem år igjen til tredje gang...

Gammel 18-11-09, 07:57   #68
Albertine
Passiv

Standard

Jeg måtte grave frem Mammutjegerne jeg nå, og gjenoppfrisker min crush på Ranec.

Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 07:59   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillamamma, her.

Det er kanskje ikke en serie med så få bøker men jeg elsker "Folket på Innhaug" av Anne Karin Elstad. Leser de hvert 10. år Fem år igjen til tredje gang...

Åh ja, jeg har lest en eller to av de bøkene. Husker ikke alt, men da ei venninne kalte sin nyfødte datter for Oline, tenkte jeg med en gang på den bokserien hehe. Veldig kjekk serie, Fibi her inne elsker den. Det var henne jeg lånte bøkene av. Hvor mange bøker er det?

Gammel 18-11-09, 09:27   #70
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I Folket på Innhaug-serien er det 4 bøker, og de er så bra!!

Men du, jeg måtte kjappe meg og lese litt på Hulebjørnens klan i går, og ble liggende og lese til klokka var nesten halv 6 idag tidlig, kan ikke skjønne at den skal være tung eller treg. Viduderlig er mer det jeg tenker!!

Gammel 19-11-09, 06:47   #71
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Inter, Ranec naturligvis. :sikle:

Hehe ¨ffkårs.
Jeg liker Jondalar jeg.

Inter: jeg lastet den ned fra Isohunt ja. Skal brenne den ut til deg sammen med V.
Håper bare det funker da, mannen brant ut et par grøssere til Shamu, og de funket ikke på spilleren hennes. Vet ikke om han gjorde noe feil men han sier de funket på pcen her. Men da kan du vel se det på pcen om det ikke går på spilleren.

Ja det funker å se den på pcen og sånn i tilfelle! Supert.

Jeg måtte grave frem Mammutjegerne jeg nå, og gjenoppfrisker min crush på Ranec.

Åh gamle mamut er jo og søt da!
Men ja, Ranec er fiiin!

Gammel 21-11-09, 23:26   #72
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er mulig at den serien ikke treffer deg da Iset, for jeg var helt hektet fra første side og klarte ikke å legge boken fra meg.

Inter, selvsagt er det Jondaler
Han finnes i levende live, bare synd han er gift med en venninne av meg.

Gammel 22-11-09, 08:10   #73
Albertine
Passiv

Standard

Jondalar? Høy, lys og god i senga og ikke noe mer. Ranec, derimot. Mørk, eksotisk, kunstnerisk anlagt og fantastisk utstråling. NOW we're talking!

Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 08:12   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Er det ikke neandertalere dere snakker om nå, altså? Høye og flotte?

Gammel 22-11-09, 08:14   #75
Albertine
Passiv

Standard

Fysj og smekk på lanken til oss. Ikke røpe noe for Iset nå.

Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 08:17   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei det er helt greit, hehe, men enten snakker dere om neandertalere eller så hopper boken frem noen tusen år i tid slik at jeg mer skjønner hvordan dere kan snakke om høye og flotte mannfolk. Nei, jeg får lese videre og sjekke selv.

Gammel 22-11-09, 19:08   #77
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Er mulig at den serien ikke treffer deg da Iset, for jeg var helt hektet fra første side og klarte ikke å legge boken fra meg.

Inter, selvsagt er det Jondaler
Han finnes i levende live, bare synd han er gift med en venninne av meg.

Jondalar er fiiin! Finnes han? Du må ta bilde!

Jondalar? Høy, lys og god i senga og ikke noe mer.

Pøh, han er snill, omtenksom, smart, hensynsfull osv.

Nei det er helt greit, hehe, men enten snakker dere om neandertalere eller så hopper boken frem noen tusen år i tid slik at jeg mer skjønner hvordan dere kan snakke om høye og flotte mannfolk. Nei, jeg får lese videre og sjekke selv.

Du må nok det!

Gammel 23-11-09, 08:19   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg leser videre jeg, holder ut enda. Den fenger kanskje 2 cm mer nå, får håpe det blir enda bedre. Det gjør det helt sikkert.

Gammel 23-11-09, 13:28   #79
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor langt har du kommet da?

Gammel 23-11-09, 23:39   #80
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Ja hvor langt har du kommet?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.