|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenNå må dere huske at de snakker om hele profilen da, ikke bare disse reklamesnuttene. Jeg er også ganske overbevist om at det er sammensatt grunn til at de snakker norsk, ikke enten humor eller å kommunisere med en større målgruppe, liksom. Men jeg kan nesten garantere at sistnevnte er en del av det.
|
|
|
#2 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenHadde forøvrig sansen for at de bruker bilder av sterke og smilende kvinner. Håper bare det gjenspeiler virkeligheten. Jeg synes tross alt det er en viktig del av et humanitært-/bistandsprosjekt. Selv om det samtidig er viktig å nå ut til mange. Vanskelig balansegang. Hvem vil ha virkelighet, liksom? Vi vil helst ha reality.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenHm- jeg har tenkt litt på disse norske skuespillerne de bruker og grunnen til det. Og jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor egentlig |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenMan vil ha virkelighet, men ikke en sjåvinistisk virkelighet, man vil ha smilende sterke kvinner, men ikke de som har det skikkelig fælt og kanskje trenger det mest. Jeg er glad jeg ikke driver med bistandsreklame gitt.
|
|
|
#5 |
|
Sær og kresen
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen
DET kan vi være enige om.
|
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenLite sidespor kanskje, men jeg hørte et foredrag med Yunus rundt kvinner og microlån. Grunnen til at dette fungerer så strålende er at kvinner alltid betaler tilbake og slik kan gi videre. Grunnen til at de alltid betaler tilbake er at de er styrt av lav risikovillighet. Menn er i større grad styrt av større villgihet for risiko, og derved oftere kan kræsjlander. Det blir derved lenger mellom store suksesser, microlån trenger mer den jevne suksessen og derved bærer dette seg over tid. Veldig forenklet, men slik fungerer det nå. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Nuvel, nå ender visstnok halvparten av Yunus' "kunder" i bunnløs gjeld og har det verre enn før han kom vandrende med mikrolånene sine, så jeg vet ikke, jeg...
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Eksempel på at det alltid finnes to sannheter. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenMulig det er snevert, det er grenser hvor dyp jeg er det 1/10 sekundet jeg tenker over reklamene som fyker forbi på tv.
|
|
|
#10 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenJeg syns det må være greitt å vise drittsekkmenn (etter norsk standard) når man jobber for undertrykte kvinner, jeg vil anta at Care ikke har tatt situasjonen helt ut av luften, men at dette illustrerer hverdagen i mange av prosjektene de har.
|
|
|
#11 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenJeg syns mange av bildene virker gammeldagse og stakkarliggjørende også. Særlig de med unger med prislapper på.
|
|
|
#12 |
|
Sær og kresen
Det er jo forsåvidt en enkel måte å gjøre mange ting bedre på.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenJeg har også stussa litt over reklamen, men jeg opplever ikke at dama er veldig redd. Men mer spent og ivrig på å overraske? Og som Kif sier, det er vel kanskje ikke langt fra sannheten heller, at mange kvinner har det sånn.
|
|
|
#15 |
|
Leser
|
Men den spiller jo ikke på fordommer? Akkurat dette med at det er mest hjelp i å hjelpe kvinnene er jo hele poenget. Det betyr selvfølgelig ikke at alle afrikanske menn er noen sjitstøvler, men fakta er nå der. Det er samme fakta som at menn er de som topper forbryterstatistikken i Norge, det betyr heller ikke at alle norske menn er kriminelle. Det du kunne ha gjort er jo å kutte ut mannen fra reklamen sånn totalt sett.
|
![]() |
|
|