Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-09, 14:21   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Nå må dere huske at de snakker om hele profilen da, ikke bare disse reklamesnuttene. Jeg er også ganske overbevist om at det er sammensatt grunn til at de snakker norsk, ikke enten humor eller å kommunisere med en større målgruppe, liksom. Men jeg kan nesten garantere at sistnevnte er en del av det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:25   #2
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde forøvrig sansen for at de bruker bilder av sterke og smilende kvinner. Håper bare det gjenspeiler virkeligheten. Jeg synes tross alt det er en viktig del av et humanitært-/bistandsprosjekt. Selv om det samtidig er viktig å nå ut til mange. Vanskelig balansegang. Hvem vil ha virkelighet, liksom? Vi vil helst ha reality.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:27   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm- jeg har tenkt litt på disse norske skuespillerne de bruker og grunnen til det. Og jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor egentlig
Også er det et eller annet med at om de hadde brukt europeisk-utseende skuespillere som snakket hadde dette blitt helt underlig, men
Nei, som sagt. Denne reklamen forstår jeg rett og slett ikke. Men bildene var fine!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:28   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man vil ha virkelighet, men ikke en sjåvinistisk virkelighet, man vil ha smilende sterke kvinner, men ikke de som har det skikkelig fælt og kanskje trenger det mest. Jeg er glad jeg ikke driver med bistandsreklame gitt.

Uansett, jeg syns TV-aksjonen i år går til et veldig godt formål!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:36   #5
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Uansett, jeg syns TV-aksjonen i år går til et veldig godt formål!

DET kan vi være enige om.

Gammel 14-10-09, 15:04   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lite sidespor kanskje, men jeg hørte et foredrag med Yunus rundt kvinner og microlån. Grunnen til at dette fungerer så strålende er at kvinner alltid betaler tilbake og slik kan gi videre. Grunnen til at de alltid betaler tilbake er at de er styrt av lav risikovillighet. Menn er i større grad styrt av større villgihet for risiko, og derved oftere kan kræsjlander. Det blir derved lenger mellom store suksesser, microlån trenger mer den jevne suksessen og derved bærer dette seg over tid. Veldig forenklet, men slik fungerer det nå.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 21:08   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Lite sidespor kanskje, men jeg hørte et foredrag med Yunus rundt kvinner og microlån. Grunnen til at dette fungerer så strålende er at kvinner alltid betaler tilbake og slik kan gi videre. Grunnen til at de alltid betaler tilbake er at de er styrt av lav risikovillighet. Menn er i større grad styrt av større villgihet for risiko, og derved oftere kan kræsjlander. Det blir derved lenger mellom store suksesser, microlån trenger mer den jevne suksessen og derved bærer dette seg over tid. Veldig forenklet, men slik fungerer det nå.

Nuvel, nå ender visstnok halvparten av Yunus' "kunder" i bunnløs gjeld og har det verre enn før han kom vandrende med mikrolånene sine, så jeg vet ikke, jeg...

De har jo høye renter, slike mikrolån (fordi de har så høye kostnader), og hvis man havner i trøbbel (blir syk eller noe), så blir det utrolig for veldig, veldig høy gjeld. Og den inndrives knallhardt.

Gammel 15-10-09, 09:57   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nuvel, nå ender visstnok halvparten av Yunus' "kunder" i bunnløs gjeld og har det verre enn før han kom vandrende med mikrolånene sine, så jeg vet ikke, jeg...

De har jo høye renter, slike mikrolån (fordi de har så høye kostnader), og hvis man havner i trøbbel (blir syk eller noe), så blir det utrolig for veldig, veldig høy gjeld. Og den inndrives knallhardt.

Eksempel på at det alltid finnes to sannheter.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 15:55   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mulig det er snevert, det er grenser hvor dyp jeg er det 1/10 sekundet jeg tenker over reklamene som fyker forbi på tv.

Gammel 14-10-09, 16:08   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det må være greitt å vise drittsekkmenn (etter norsk standard) når man jobber for undertrykte kvinner, jeg vil anta at Care ikke har tatt situasjonen helt ut av luften, men at dette illustrerer hverdagen i mange av prosjektene de har.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:25   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns mange av bildene virker gammeldagse og stakkarliggjørende også. Særlig de med unger med prislapper på.

Og en enkel måte å gjøre reklamene mye bedre på, hadde vært å kuttet ut mannen totalt.

Gammel 14-10-09, 20:35   #12
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Og en enkel måte å gjøre reklamene mye bedre på, hadde vært å kuttet ut mannen totalt.

Det er jo forsåvidt en enkel måte å gjøre mange ting bedre på.

Gammel 15-10-09, 11:39   #13
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det er jo forsåvidt en enkel måte å gjøre mange ting bedre på.

Gammel 18-10-09, 09:03   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også stussa litt over reklamen, men jeg opplever ikke at dama er veldig redd. Men mer spent og ivrig på å overraske? Og som Kif sier, det er vel kanskje ikke langt fra sannheten heller, at mange kvinner har det sånn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:54   #15
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Uansett om man tolker den i rettning redd kone eller bare ubrukelig mann er den på trynet om spiller på fordommer. sikkert i beste mening og v

Men den spiller jo ikke på fordommer? Akkurat dette med at det er mest hjelp i å hjelpe kvinnene er jo hele poenget. Det betyr selvfølgelig ikke at alle afrikanske menn er noen sjitstøvler, men fakta er nå der. Det er samme fakta som at menn er de som topper forbryterstatistikken i Norge, det betyr heller ikke at alle norske menn er kriminelle. Det du kunne ha gjort er jo å kutte ut mannen fra reklamen sånn totalt sett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.