|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Drømmer
|
Sv: FerieBlir ikke så mye ferie i år side vi flytter i ytt hus 1 april. Vi skal leie feriehus i Damark e uke og så blir det hyttetur på Stryefjellet og Sunnmørstur. Resten av ferie skal vi ¨tilbringe på vannet |
|
|
|
|
|
#2 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FerieAlcudia med et vennepar i juni. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: FerieVi funderer litt på å dra til Irland, og ta en rundtur der. Det vil si at vi tar med bilen, tar fergen over til Newcastle, og så kjører vi nedover UK før vi tar fergen over til enten Antrim eller Dublin, og så en tur rundt på den fantastiske øyen.
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FerieSiden vi snakker om ferie: Hvilke typer ferie er rimeligst? Da tenker jeg på følgende kristerier: Ha med småbarn og reise til utlandet. Ikke storbyferie. Hva som helst, syden, bilferie (dog ikke for langt pga bilsyke barn), opplevelsesturer. Charter eller leie selv? Hvor får man mest valuta for pengene? Vi har et feriebudsjett på ca 30-40000. Dette bør helst dekke alt av utgifter, også shopping etc. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
En som trener
|
Sv: Ferie
Vi kom mye billigere ut av Italia-turen vår i høstferien enn charterturen på sommeren. Fløy med Norwegian til Pisa (evt kan dere fly med Sterling til Firenze), leide bil og bodde på en vingård. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: FerieMannen sitter på den andre pc'en og drømmer om ferie akkurat nå. Vi vurderer Montenegro. Jeg var der som barn og syntes det var helt fantastisk.
|
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: FerieSkal ta med meg de 2 minste gutta til Kreta, 1 uke i mai. Sommerferien har vi ikke lagt noen planer for enda. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ute på tur
|
Sv: FerieHVor vi drar er ikke helt bestemt, men det blir ikke Island eller Nord Norge
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ferie
He, he ..... her kjenner jeg meg igjen. Jeg skal IKKE til Nord-Norge i sommer. Det lovet jeg meg selv da jeg satt i 8 grader og pissregn i halvannen uke på en forblåst øy i havgapet i fjor. Mannen får heller ta med seg snuppa nordover hvis han synes det er viktig. Jeg blir her!
|
|
|
|
#10 |
|
Oslojente i eksil
![]() |
Sv: FerieVi skal nordover til Lofoten. Vi har et sommersted sammen med broren til min mann der. GLeder meg vannvittig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: FerieMulig det blir en tur til Mallorca i sommerferien. vi skal i allefall til Kypros i påsken, bilettene er bestilt. mannen har nesten ikke hatt ferie de siste 2 årene, han jobber stort sett 7 dager i uken, så da vi hadde bestilt kypros bilettene sa han at han kunne tenkt seg en tur til Mallorca også, så det er mulig det blir det,
|
|
|
#12 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FerieVi drar til USA nå i februar, så det blir hoved ferien våres i år.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: FerieDa har vi bestilt til Alcudia |
|
|
|