Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Likte du å gå gravid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Likte du å gå gravid?
JA! 101 39,15%
Greit nok det ja. 40 15,50%
Tja, likte og likte... 34 13,18%
NEI! 59 22,87%
Njaei...vet ikke helt 18 6,98%
Dustepoll! 6 2,33%
Deltakere: 258. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-09, 14:40   #1
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Likte du å gå gravid?

Jeg syns det er kjempefint å gå gravid. Jeg har hatt mye kvalme de første 3 månedene, men når det er over har jeg elsket det! Det er så fint med magen som vokser og å kjenne hvordan kroppen endrer seg, gjør seg klar til å føde et barn. Det er nesten så jeg vil kalle det magisk.

De to siste fødselene mine har også vært veldig veldig fine. Korte og intense, men typen naturlig, så jeg kunne egentlig fint forestilt meg å føde dem hjemme. Jeg ønsker ikke flere barn, men innrømmer gjerne at jeg kunne gjerne bært frem og født flere. (svogeren min kalte meg en fødemaskin for noen år siden...)

Gammel 03-09-09, 13:31   #2
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja. Bortsett fra daglige sprøyter i magen, gikk svangerskapene veldig greit.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 13:45   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si at personlig ville jeg heller hatt et til av det første den siste gangen, selv om det kan ifrågasettast hva som var best og verst for omgivelsene...

Gammel 03-09-09, 13:50   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg må si at personlig ville jeg heller hatt et til av det første den siste gangen, selv om det kan ifrågasettast hva som var best og verst for omgivelsene...

Jeg syntes du var fryktelig søt da du var gravid i 2002, jeg for min del. Husk på at det var de månedene der jeg bestemte at hun der, hun må jeg jammen klare å bli bedre kjent med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 13:52   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Egentlig burde jeg nok ha svart NEI! men greia er at til tross for at jeg blir puttet inn i "risikosvangerskapsbåsen" og fulgt opp i alle bauger og kanter, og sneier innom det meste av komplikasjoner og må utredes så kan jeg ikke si annet enn at jeg faktisk elsker å være gravid. Innimellom, når jeg glemmer alle bekymringene og at jeg har utrolig kjipt bekken sitter jeg med hånden på magen og ser akkurat sånn klissete lykkelig ut.
Og akkurat nå sparker lille nurk, og da går det ikke an å være annet enn lykkelig

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 13:55   #6
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg likte det innimellom. Jeg var veldig forventningsfull, selv om kvalmen var fæl. Jeg likte å kjenne liv i magen, selv om jeg fikk svangerskapskløe og bekkenløsning. Jeg likte å være så heldig at jeg kunne vente på noen. Men jeg liker kroppen min best når jeg ikke er gravid.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 13:57   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes det var skikkelig kjipt første gang, mens andre gang syntes jeg det var riktig hyggelig. Og det på tross av at jeg var i bedre form første gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:10   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg syntes det var skikkelig kjipt første gang, mens andre gang syntes jeg det var riktig hyggelig. Og det på tross av at jeg var i bedre form første gang.

Jupp, sånn var jeg også. Første gangen var så ufattelig skummel også. Andre gangen visste jeg hva som kom ut, lissom. Og at det bare var å gi opp å unngå å få flekker på magen. Uansett. Tannkrem, saus, whatever.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 23:12   #9
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Nope, det var ikke noe for meg. Jeg likte tanken på hva som skulle komme etterpå, men opplevde det ikke som noe positivt underveis. Kvalm, uggen, bekkenløsning, konstante gallestensanfall, følelsen av å være stappa, ikke ligge på magen, opp å tisse, halsbrann.... Lystige greier. Jeg misunner egentlig rosaskygravide, selv om jeg blir litt humrete av de.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:15   #10
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kunne gått gravid 365 dager i året jeg tror jeg... er ikke en periode i livet ellers som jeg føler meg så bra, og sexy som når jeg gravid

vekten går nedover, kroppen er sunn og frisk, humøret ofte mer stabilt enn ellers og ja... joda jeg liker det veldig godt.
Men, jeg kunne godt bare vært gravid sånn i kroppen da, uten magen som vokste og alle vontene som kommer med tiden.. Å gå slik som nå i 9 mnd tror jeg jeg hadde klikket av

Hilsen termin om 32 dager

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:31   #11
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nok i JA!-gjengen. Selv om det er plagsomt med bekkenløsning, så liker jeg kroppen min mye bedre når den har en hard kul midt på. Jeg føler meg så mye strammere og nettere.

Gammel 03-09-09, 14:39   #12
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ja utrolig nok så var jeg i følge de rundt meg verdens gladeste. Taklet det meste av utfordringer og har vel aldri følt meg så sterk psykisk noen gang.
Jeg fikk i begge svangerskapene tidlig kraftig bekkenløsning som medførte at jeg sov svært lite og hadde store smerter. Høyt blodtrykk fra dag 1 (Normalt hadde jeg lavt blodtrykk) Og det endte begge ganger også med preeklampsi. I det første var jeg svært plaget med kvalme. Og i det siste svangerskapet fikk jeg også svangerskaps diabetes.
Dessverre så er jeg ikke blitt bra etter dette.

Kun en ting var negativt og det var fødslene som ikke heller gikk etter "boka" men siste gang fikk jeg verdens skjønneste jordmor som var god å ha.

Jeg ble frarådd flere barn etter første gang, men etter som årene gikk så var savnet så sårt at vi tok sjansen. Jeg er så usigelig glad for at vi har begge jentene våre

Sist redigert av Michelle : 03-09-09 kl 14:45.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:48   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så mye som jeg hadde trodd. Det var mye mer "rundt" det å gå gravid enn jeg trodde.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:57   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde en helt forjæv... kvalme de 14 første ukene,
men etter det var det helt fantastisk!
Skulle gjerne ønsket å oppleve et svangerskap til, det er noe av det
fineste jeg har opplevd...spark, hjertelyd, ulrtalyd og min siste fødsel
som gikk så bra(første fikk jeg fødselsangst av og gikk til samtaler på Ullevål).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 16:46   #15
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg hadde en helt forjæv... kvalme de 14 første ukene,
men etter det var det helt fantastisk!
Skulle gjerne ønsket å oppleve et svangerskap til, det er noe av det
fineste jeg har opplevd...spark, hjertelyd, ulrtalyd og min siste fødsel
som gikk så bra(første fikk jeg fødselsangst av og gikk til samtaler på Ullevål).

Ups
Be careful what you wish for er det vel noe som heter?
Hvis alt går bra sås er det ut til at jeg får oppleve det en gang til i mai.

Gammel 21-09-09, 18:07   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer! Håper formen blir bedre i dette svangerskapet!

Jeg er jo ikke halvveis en gang i min første graviditet, så jeg kan egentlig ikke svare på spørsmålet siden det står i preteritum ... Men så langt har det eneste fine vært å høre hjertelyden, resten er rimelig bedritent. :konstant trøtt og kvalm siden uke 4: Jeg føler meg lurt. Om det nå snart kommer noen små spark, så tar det seg vel opp.

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:23   #17
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Gratulerer, gratulerer!

Det fyrste svangerskapet var heilt greitt, lite plager og tida gjekk ganske fort. Andre gongen var tung med bekkenløysing og det å vera avhengig av hjelp til alt. Fødslane var fine og sterke opplevingar. Eg er likevel glad det ikkje blir fleire barn.

Gammel 22-09-09, 10:31   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Ups
Be careful what you wish for er det vel noe som heter?
Hvis alt går bra sås er det ut til at jeg får oppleve det en gang til i mai.

Gratulerer!! En glipp, eller et innfall?

Gammel 22-09-09, 11:36   #19
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Gratulerer!! En glipp, eller et innfall?

Det var vel en kjempeglipp, veeeeeldig uventet.

Gammel 03-09-09, 15:32   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gledet meg veldig over å være gravid, men det var veldig tungt og tøft.

Hyperemesis, bekkenløsning, tidlige kynnere, halsbrann, ekstreme ødemer og PUPPP. Tanken på utslettet og kløen som fulgte med PUPPP får det enda til å gå kaldt nedover ryggen på meg, og alle snev av kvalme får meg til å tenke på hvordan det ville være å gå slik i 9 måneder en gang til...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.