|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Little miss Perfect
Jeg tror helt ærlig at følelsesaspektet rundt dette ikke utgjør den helt store forskjellen. Har du blitt presset til noe av foreldrene dine, og alltid fått knyttet din verdi opp mot det så tror jeg neppe det spiller en trille om det er fotballferdigheter eller utseende.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Jeg har ikke sett akkurat dette programmet, så hva som ligger til grunn for at akkurat disse foreldrene har valgt som de gjør aner jeg ikke. Som jeg skrev refererte jeg til generelle programmer om dette, hvor jeg slett ikke har hatt inntrykk av at det er "siste utvei", men noe foreldrene gjør fordi de syns det er kult. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å hovere med egne muligheter i denne sammenhengen.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Little miss PerfectJeg så det meste av det første programmet, og frådet. Tankeløse høner! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja.
|
|
|
|
#5 |
|
Tidsklemma
|
Jeg mener at jeg har sett noe av dette, men det var da kun snakk om en person. Det er så lenge siden at jeg knapt husker det. Hun slet med spisevegring, hadde ikke fullførst high-school og prøvde stadig å vinne i misse konkurranser. Hun følte seg tilsidesatt av morgen som hadde "droppet" henne og fokuserte på lillesøsteren som var "mye penere" .. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Little miss PerfectSelv om 5 pluss 13 er "mange", er ikke "mange" nødvendigvis 18...
|
|
|
#7 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Little miss PerfectI den sammenhengen jeg snakket om: programmet jeg refererte til i går og mitt innlegg som du kommenterte.
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Little miss PerfectJeg synes det er helt klart forskjell mellom å spille på talent og utseende. Fløyta kan man kaste til helvete skulle man være talentløs, man kan til og med finne seg et nytt instrument eller en ny hobby. Utseende, derimot. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Å mene at det er nedlatende kan i den sammenhengen jeg referer til ses på å hovere med egne muligheter. Om du hoverer, vet jeg ikke. Du snakker om dette på generelt grunnlag ut fra et innlegg som tok for seg et spesielt eksempel som kom fram i gårsdagens program.
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Little miss PerfectDet er ikke bare bare med idrett eller spilling, altså. Endel av de jeg kjenner som er virkelig virkelig gode har ikke egentlig noen skikkelig utdanning. de ble tatt ut av skolen og sendt på egne musikkinstitutter der de tok minste minimum med fag vedsiden av, men egentlig ble det veldig lite, de var på master classes, utveksling og i harde øve- og konsertperioder, hospiterte i orkestre osv. Noen av dem har knapt ungdomsskolen, flere har ikke studiekompetanse fra vgs. De er HELT LOST dersom de skulle miste armen i en ulykke. Jeg hoppet av karusellen som 19-åring og trappet langsomt ned de neste 6 årene med å ha musikk som utvidet hobby, undervise litt og sånn, skaffe meg studiekompetanse og begynne på universitetet. Jeg var aldri presset og skuffet ikke foreldrene mine nevneverdig da jeg hoppet av (litt min mor, kanskje, hun har alltid ønsket at hennes døtre skulle bli fattige kunstere), jeg hadde en del å falle tilbake på og hadde heldigvis gjort andre ting i barndommen enn bare å spille.
|
![]() |
|
|