Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullklær eller ikke?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-09, 11:47   #61
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Her brukes det mye ull.

Gammel 29-07-09, 11:47   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullklær eller ikke ?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Vi skal helt klart ta det inn, men diskuterer litt om hvor mye vi skal ta inn.

Har allerede bestilt inn klærne og luene til årets julekalender, det måtte vi bestille i juni.

Litt nysgjerrig på hva som er julekalenderen (Jeg kunne sikkert funnet det ut en plass, men har ikke sett det noen sted)

Men altså: guttungen kles i ull fra topp til tå når det er vinter. Noe annet kunne jeg bare ikke tenkt meg. Han er bare 11 mnd gammel enda da, men vi kommer nok til å fortsette med det i noen år. Og både jeg og mannen bruker ulltøy innerst når det er kaldt også. (Jeg mer enn mannen da, men dog...)

Gammel 29-07-09, 12:01   #63
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Synes ikke fabrikkutsalget er noe billigere enn sparkjøp eller obs jeg. Har kjøpt litt der når vi bodde på os. Safa sitt fabrikkutsalg derimot, der er det gode priser.

Ikke for å kuppe tråden, men hvor er dette fabrikkutsalget?

Jenta vår bruker noe ull, noe superundertøy og noe bomull. Hun er ikke kald av seg da. Men ull er definitivt det som er vanlig å bruke nå for tiden.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 13:09   #64
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Safa ligger i samnanger. Bjørkheim. Kjøpte ull/silkje t-skjorte til meg for rundt 100 lappen og stilongs til 40kr osv.

Janus/Iris ligger ihvertfall i Irisgården på Os. Mulighens det er en i Janusfabrikken i Arna og?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 13:24   #65
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Mine bruker nesten bare ull om vinteren. Ulltruser, ullstilongs, ribbebukser, ullgensere/ bodier, ull tskjorter, ull singleter og ullsokker. Jeg er ustoppelig når det gjelder ull.

Gammel 29-07-09, 13:30   #66
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det ull ja. Eller. Hannah (4 år) bruker typer som har bomull innerst og ull ytterst, for hun har regaert på ren ull. Men det er ulltrøyer/longser til henne, og bodyer/longser til Peder (1,5 år). Jeg bruker også ofte ulldress under ytterklærne.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 15:04   #67
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker mye ull og jeg har inntrykk av at flere og flere bruker det nå. Ville så absolutt hatt det i butikken ja

Gammel 29-07-09, 16:45   #68
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter her å bestiller inn ullklær fra Janus til butikken min, diskuter litt med mannen, han mener at det ikke er så vanlig at barna bruker ullklær, jeg tror det er ganske vanlig at de bruker det.
Bruker barnet ditt ullklær om vinteren, og hvor gammelt er barnet ?

Ungene her liker å bruke ullklær om vinteren, men det har ikke alltid vært sånn, for noen år siden nektet de å bruke det fordi det klødde, men det hører jeg aldri lenger.

Da tror jeg mannen din har lite peiling... Jeg ser Janusullklær rundt meg på alle kanter. Vi har selv begynt å kjøpe inn ull til vinteren. Hun har brukt det siden hin var bebi, og nå er hun fire.

Gammel 29-07-09, 20:23   #69
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Litt nysgjerrig på hva som er julekalenderen (Jeg kunne sikkert funnet det ut en plass, men har ikke sett det noen sted)

Jul i svingen.
Det er 9 barn i serien, og da er det laget 9 forskjellige luer, + at det er andre ullklær også som er laget til den serien.
Synes luene kjentes veldig gode ut.

Gammel 29-07-09, 20:24   #70
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Min har mye ull og han er bare 6 mnd. Ull er godt på kalde sommerdager også.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 21:23   #71
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jul i svingen.
Det er 9 barn i serien, og da er det laget 9 forskjellige luer, + at det er andre ullklær også som er laget til den serien.
Synes luene kjentes veldig gode ut.

Jul i svingen!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 21:29   #72
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Har ikke orket og lese alle tidligere innlegg.

Her brukes ullundertøy fra Janus til Prinsen som snart er 4 og Minsteprinsessa på snart 1. Prinsessa på 7 brukte til hun var 5, men den siste vinteren hun brukte det var det krangling hver dag og sist vinter fant jeg ut at hun sannsyligvis ikke dør om hun ikke bruker det og jeg ga opp. Hun påatår at ulltøyet klør. Det klødd visstnok når hun var inne og jeg fant ut at å begynne å forlange at hun tar det på hver gang hun skal ut er for drøyt, så desverre bruker ikke hun det. Men hadde det vært opp til meg hadde hun gjort det fortsatt.

Så konklusjonen blir: ta inn ulltøy, men vær forsiktig med store størrelser til barn.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 21:32   #73
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Ikke for å kuppe tråden, men hvor er dette fabrikkutsalget?

Jenta vår bruker noe ull, noe superundertøy og noe bomull. Hun er ikke kald av seg da. Men ull er definitivt det som er vanlig å bruke nå for tiden.

De har et Janus fabrikkutsalg på Voss. Det var ikke billigere, men hjelpes for et utvalg av nye ting. Jeg handlet masse der forrige sommer når jeg var på den siden av fjellene.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 22:19   #74
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ull, ullfrotte og hjemmestrikket!

Gammel 29-07-09, 22:33   #75
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er fabrikkutsalg på butikken i Arna ja, i nytt, stor lokale, fantastisk utvalg!

Jul i svingen ja... da er jeg glad guttungen er så liten at han ikke ser tv, og jeg har skomakergata på dvs, for selv om jeg elsker jul, og pleier se barnetv i desember, så holdt jeg ikke ut mange dagene med jul i svingen.

Men ulltøy, det er gode greier. "Alle" bruker det på de små i alle fall.

Gammel 29-07-09, 22:55   #76
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

ull ull ull ull ull... gutta er 2 og 4

Gammel 31-07-09, 02:09   #77
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Vi bruker massevis av ull. Har alt kjøpt litt til minstetuppa på 2 mndr.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 01:59   #78
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Vinterhalvåret brukes det kun ull innerst. Har også litt ullfrotteklær og krinkelull som vi bruker som joggedresser Ull er et must!!
Dersom du driver nettbutikk vil jeg anbefale deg å ta en titt på ulltøyet fra By-Torinn, det er kjempelekkert og nydelig kvalitet!

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 10:24   #79
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med røkla.Kjøp ull!!!

Gammel 04-08-09, 10:29   #80
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Nei, vi bruker ikke ull pga eksem på de små.
Men jeg er sikker på at i butikken vil dette selge bra!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.