|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Man etterlater hverken barn eller hunder i bil i denne varmen. Herregud, det er jo ille nok når en må slakke litt på bremsen. Hunden min elsker forresten å kjøre i bil uten tak, nå i varmen. Eller med alle vinduer åpne i den andre bilen. Han blir ikke etterlatt et sekund i bilen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!
Dette sitatet har så mange reagert helt likt meg på, så jeg gidder ikke skrive det samme som andre har gjort. Vil bare si at du er langt ute på landet med dine kommentarer.
Visst hjelper viften på dem i baksetet! Den hjelper mest foran men luften i HELE bilen henger jo sammen. Du har vel ikke glassvegg mellom. Greit nok at det ikke blåser rett på dem. Og står man i kø så ER man der som voksen. Går man fra dem i noe man tror bare blir 1-2 minutter så er man ikke der og man kan bli stående i kø, i verste fall kan man besvime eller noe.
|
|
|
#3 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Det finnes ingen grunn til å glemme barn eller dyr i bil. Har man det virkelig så travelt og en så stresset hverdag så må man gjøre noe drastisk. Når det kan gå utover liv fordi rutiner endres, man har ferie eller annet som stresser en ja da har man store problemer! Slike saker som dette gjør meg så forbannet, trist og lei meg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Det har hendt at vi har kjørt ut av køen og luftet både barn og voksne når det har vært som varmest. Jeg synes ikke det er det samme å kjøre i kø som å forlate barn i bilen. Så lenge sjåføren er tilstede i bilen kan man selv vurdere hvor varmt det er. Det kan man ikke i kassakøren på Rema. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!En forferdelig tragisk sak...
|
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!For et par somre siden parkerte mannen min utenfor butikk for å kjøpe en ting. Han løp inn i butikken, jeg ble sittende i bilen. Han låste av gammel vane bilen utenfra da han løp inn i butikken, og vinduene kunne ikke senkes når det ikke var strøm på bilen. Aircondition gjorde at bilen var kjølig og god da han forlot den. Jeg rakk ganske kjapt å kjenne på en følelse av panikk, for bilen ble rett og slett kokvarm på null komma niks. Da mannen min kom tilbake etter få minutter følte jeg meg rett og slett dårlig. Til min manns store overraskelse, for han forlot en god og avkjølt bil. Nå hadde jeg kommet meg ut lett som en plett, men det er sannelig ikke sikkert et barn hadde gjort det samme.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Jeg merker at jeg blir småparanoid av alt dette snakket om biler med og uten AC. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Her har noen latt en 7 dagers baby alene i bilen mens foreldrene handlet.... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Helt utrolig at det skjer gang på gang. Og den babyen på 7 dager....jeg viket ikke bort fra barnet ett sekund da de var så små. Kunne ikke falle meg inn at de sov alene i bilen, okke som. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!I dag gikk vi fra en sovende tiåring i bilen. Bakdøra og ei dør til åpen og bilen sto i carporten og i skyggen. Mange vil nok si at det er uansvarlig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
|
Det er ikke sånn at alle mener det er uansvarlig fordi det er en bil, såvidt jeg har tolket folk her. Det er fordi man forlater de innelåst i varmen, kanskje i sola og i tillegg ikke selv vet hvor lenge de kommer til å bli borte, helt sikkert. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
navnet sjemmer ingen
Joda, vi var hjemme. Men jeg tolker veldig mange her (ikke bare i denne tråden) om at man aldri skal forlate barn i bilen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Jeg tolker ikke folk her som så urimelige. Står man i skyggen, ikke risikere å bli heftet og har man dørene åpne, så er det vel ikke noe verre enn å sitte på terasssen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Da kan man trekke det enda lengre for å la det bli riktig ille, hva med de som setter barnevognen ute.....alene? |
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!Jeg lot aldri min eldste jente være i bilen alene før hun var så stor at hun synes det var greit selv. Rundt 4år ca. Hvis hun er alene i bilen er det kun hvis jeg skal rett inn i nærbutikken og raske med med en ting eller to. Det tar max 5 min.
|
|
|
#17 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg blir ikke hårsår. Men jeg må ofte le høyt over flere ting som andre brukere er hysteriske på og som jeg ikke ser noen grunn til å være hysterisk på. Barn i lukket bil i solsteiken er ikke en av disse tingene. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Jeg også må jeg nok innrømme. Barn eller dyr i lukket bil er farlig. |
|
|
|
#19 |
|
navnet sjemmer ingen
Eh. Jeg lo ikke høyt over folk som var hysteriske med barn i lukket bil i varmen, men mye annet. *presiserer* |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Samme her, herregud hvor dårlig hjernen min fungerer i dag. |
|
![]() |
|
|