|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
seru
|
Sv: Spinoff fra navntråden - oppkallingEi jeg kjenner oppkalte datteren sin Frida etter Frida Kahlo, hvilket jeg synes er et ganske fint navn. Vet ikke om Frida Kahlo går under kategorien "kjendis", men noe helt annet enn å kalle barnet sitt for eksempel Samantha, etter Samantha Fox. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingDe to eldste er ikke oppkalt (dvs gutten har et navn som lyder veldig likt som farfarens, men navnet ble ikke valgt i oppkallingsøyemed), men minstesnuppa har samme navn som sin oldemor. Det valgte vi fordi vi syntes det var pent og så passet det så godt på snuppa.
|
|
|
|
#63 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingEldstemann har samme navn som en diktator, så jeg var litt redd for at folk skulle tro han var kalt opp etter vedkommende. Men jeg tror ikke folk har tenkt så langt i det hele tatt.
|
|
|
#64 |
|
seru
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkalling
Det kommer vel litt an på hvilken diktator? Tipper vi ikke snakker Adolf her? Selv synes jeg Fidel er kjempefint, men det syntes ikke manneslask. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kim eller Robert er vel såpass vanlig at ingen vil tenke oppkalling etter diktator.
|
|
|
#66 |
|
seru
|
*fnisfnis* Deng hadde unektelig gitt noen assosiasjoner i hvertfall. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingUngene mine er kalt opp etter oldeforeldre. Dette var folk jeg og mannen min har satt umåtelig stor pris på, og vi håper på et vis at noen av de gode egenskapene disse menneskene har hatt skal "smitte over" på ungene. Det morsomme er at knerten verken ligner på meg eller mannen i særlig grad, men er ganske lik sin oldefar.
|
|
|
|
#70 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra navntråden - oppkalling
Det er jeg også, og liker det IKKE! De passer jo ikke sammen i det hele tatt!
|
|
|
|
#71 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingMine barn er oppkalt etter familiemedlemmer. Det var personene bak navnet som var viktig for oss, eller meg, ikke selve navnet. Men jeg ville kanskje ikke kalt opp om jeg ikke likte navnene
|
|
|
#72 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingJeg mistenker at mannen til Divine heter Idi
|
|
|
|
#73 |
|
Textrovert
|
Det er eldstemann som har et diktatornavn, ikke mannen min. Mannens navn er svært lite dikatoraktig.
|
|
|
#75 |
|
*_*
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingJeg er selv oppkalt etter en kjent litterær person i første fornavn og en variant av min mammas søster som døde da hun var tenåring, som andre fornavn (det har søsteren min også - en annen variant, da).
|
|
|
|
#76 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingGutten min er oppkalt etter tvillingbroren til mannen min som døde bare 2 dager gammel. Han skulle hatt et rimelig grusomt navn for at det skulle ha vært uaktuelt. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff fra navntråden - oppkalling
Pssjt. Snobb!
|
|
|
#78 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#79 |
|
En som trener
|
Sv: Spinoff fra navnetråden - oppkallingI både min og (til dels) mannens familie er det tradisjon av barnets andre fornavn er oppkalling. Navnet brukes ikke til daglig, men er med når det trengs (det har forsåvidt vært praktisk i og med min families etternavn - som er det samme på begge sider - er et vanlig -sen navn). Jeg synes det er en fin tradisjon og har videreført det til våre barn. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
En som trener
|
|
|