Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere enn meg som reagerer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-09, 15:08   #61
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Kona benytter også muligheten:
http://www.aftenposten.no//webtv/?id=14095

Og FP ligger ikke linket til nederst i artikkelen, hvis det var meningen....

Gammel 12-05-09, 15:10   #62
Slettet bruker
Passiv

Standard

jeg har ikke lyd på denne maskinen... Hva sier hun? er det fru Iddjåt?

Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:10   #63
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

81 kvinner drept av sine menn, i hvertfall.

Jeg tror det er svært uvanlig at kjærester, ekskjærester, ekskoner og koner dreper mennene sine. Jeg har bare vært borti en sak, og det var en dame med rus & psykiatri i massevis som drepte mannen med brødkniv fordi han maste så jævlig. Hvis man googler alle mulige kombinasjoner av drap, mann, kvinne, kone mann, eksmann, ekskone, så er det utelukkende treff på menn som dreper kvinner. Menn dreper andre menn og menn dreper kvinner. Sånn er det. Rent statistisk.

Gammel 12-05-09, 15:11   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teo: Ja, jeg skjønner jo at det er et mye større antall menn som dreper partneren sin - men det er flest menn som dreper i det hele tatt, og det jeg lurte på, var hvordan forholdet "antall partnerdrap/totalt antall drap" ser ut for menn og for kvinner.

Gammel 12-05-09, 15:11   #65
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

jeg har ikke lyd på denne maskinen... Hva sier hun? er det fru Iddjåt?

Det er det. Hun var selvfølgelig veldig redd for at han skulle komme inn til dem etterpå og ta dem.

Gammel 12-05-09, 15:11   #66
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og der har flere lagt ut linker, ja.

Gammel 12-05-09, 15:14   #67
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det er det. Hun var selvfølgelig veldig redd for at han skulle komme inn til dem etterpå og ta dem.

Etter hennes manns logikk er jo den redselen ubegrunnet da. Siden det ikke var han med våpen som var den virkelig farlige her.

(For ordens skyld ville jeg ikke likt å ha en våpendesperado utenfor veggen selv heller altså).

Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:14   #68
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ja, stooor sannsynlighet for det. fru Iddjåt har ikke heeelt grepet på familievold og æregjenopprettende henrettelser, skjønner jeg. Jeg grøsser inn til margen av "de kan skylde seg selv"-holdningene som en del velter ut av seg når det gjelder vold (seksualisert eller "vanlig") mot kvinner. Det er en gjennomgående antifeministisk holdning til kvinner i dette landet som skremmer vettet av meg.

Gammel 12-05-09, 15:16   #69
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Etter hennes manns logikk er jo den redselen ubegrunnet da. Siden det ikke var han med våpen som var den virkelig farlige her.

(For ordens skyld ville jeg ikke likt å ha en våpendesperado utenfor veggen selv heller altså).

Selvfølgelig, ingen ville vel det, men når de "vet" grunnen burde de vel også vite at det var liten sannsynlighet for det...?

Gammel 12-05-09, 15:22   #70
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk ikke det er merkelig at noen som akkurat har vært vitne til drap, og som helt åpenbart er i sjokk etter opplevelsen, sier rare ting foran et kamera. Jeg ville ikke reagert på noe av det hun sa i dette intervjuet hvis hun ikke var gift med Iddioten fra Dagbladet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:24   #71
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes faktisk ikke det er merkelig at noen som akkurat har vært vitne til drap, og som helt åpenbart er i sjokk etter åopplevelsen, sier rare ting foran et kamera. Jeg ville ikke reagert på noe av det hun sa i dette intervjuet hvis hun ikke var gift med Iddioten fra Dagbladet.

Ja. Viktig poeng. La privatpersonene som har uttalt seg (og husk at de nok har vært helt i sjokk) få tvilen til gode. Det er Dagbladet som står for feilen her synes jeg.

Gammel 12-05-09, 15:24   #72
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde naboen begynt å skyte med rifle, hadde jeg trolig gjemt meg på soverommet også.
En helt annen sak er det at Dagbladet.no kjører sånne uttalelser på trykk. Godt å se at de henta seg inn, sjøl om nettet fanger.

Gammel 12-05-09, 15:26   #73
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Hadde naboen begynt å skyte med rifle, hadde jeg trolig gjemt meg på soverommet også.

Amen!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:50   #74
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja. Viktig poeng. La privatpersonene som har uttalt seg (og husk at de nok har vært helt i sjokk) få tvilen til gode. Det er Dagbladet som står for feilen her synes jeg.

Vel, hadde jeg vært i sjokk etter en slik opplevelse ville jeg overhodet ikke stått frem i media (flere medier). Det går fint an å si nei. Jeg synes ikke synd på mennesker som stiller opp i media på den måten, i sjokk eller ikke sjokk. Med sine ubetenksomme kommentarer bidrar de kun til å belyse den "stakkars mannens" situasjon (slik de har fått den fremstilt av sin nabo) forut for dette. Og skape sympati for en gjerningsmann.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:55   #75
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra at de har endret artikkelen. Ellers er Chaudry sitt «Jeg sitter i justiskomitéen og er mest redd for at noen skal si at vi har gjort for lite»-aktige utsagn er utrolig pinlig, ja.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 16:54   #76
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Har det vært diskutert noe i media, dette med begrepet "familietragedie"? Jeg kunne tenke meg en politifaglig vurdering i forhold til hvorfor man fortsatt bruker dette begrepet.

Politimannen som ble intervjuet benektet at "familietragedie" var et begrep som ble brukt i politiet.

Gammel 12-05-09, 16:56   #77
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Politimannen som ble intervjuet benektet at "familietragedie" var et begrep som ble brukt i politiet.

Det ble i hvert fall brukt i det nyhetsinnslaget (på NRK P1) som jeg refererte til. Som ble sendt halvannen time etter at dette hadde skjedd. Merket at politimannen nølte litt før han sa det - men han sa det.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 17:20   #78
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VG refererte til at politiet omtalte det som fam.tragedie. Det var helt i starten.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 17:21   #79
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt reaksjonen deres, jeg.

Naboen sier da ikke at mannen VAR overkjørt i retten, han sier at mannen FØLTE seg overkjørt i retten. At han "ikke ble hørt" i en rettsak. Det er jo både interessant og relevant, syns jeg, og sier en del om gjerningsmannen og hvordan han tenkte. Det er vel ganske typisk at menn som dreper "sine" kvinner har et ganske klassisk "det er de andre sin skyld - look what you made me do"-syn på verden, og et sånt "buhu, ikke engang dommeren forstår meg"-syn føyer seg inn i et slikt bilde.

Gammel 12-05-09, 17:31   #80
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sitatene som fikk meg til å tenne her:

- Jeg har snakket med flere som har vært tett på skilsmissestriden. De sier at både ekskona og datteren hennes har løyet i rettsaken. Dermed følte mannen seg overkjørt, sier den nære naboen, Per Ivar Mjør (47).

- Så vidt jeg vet er det som ble sagt i retten et resultat av en historie som ikke har forankring i virkeligheten.

- Etter disse opplysningene ser jeg nesten på gjerningsmannen som et offer. Han har gjort alt for å få til en dialog i saken, sier Mjør.

Ah, nå skjønner jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.