Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

12 ulike kroppstyper hos kvinner

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-09, 10:43   #1
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Tror jeg er goblet, en pokal... ligner mest iallefall, 42 oppe, 36-38 nede og slanke legger. Kjoler er lett. Not.

Jeg også. Kjoler og kåper er vanskelig. Dessuten er jeg lang i livet, så midjen kommer et sted rett under puppene, og det er ikke pent når plagget ikke er ment å ha empireliv.

Men kjoler har jeg funnet litt mer ut av nå - jeg kjøper omslagskjoler i jersey. Da virker de ikke digre på underkroppen selv om de passer lenger opp.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 12:11   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg også. Kjoler og kåper er vanskelig. Dessuten er jeg lang i livet, så midjen kommer et sted rett under puppene, og det er ikke pent når plagget ikke er ment å ha empireliv.

Hm, det ville jeg kalle å være kort i livet, jeg. Kjoler med "langt liv" har jo midjen langt nedpå hoftene.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 12:19   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hm, det ville jeg kalle å være kort i livet, jeg. Kjoler med "langt liv" har jo midjen langt nedpå hoftene.

Nei, jeg er lang i livet. Dermed kommer midjen på plaggene, som ikke er så lange i livet, rett under puppene.

En kjole med "langt liv" ville kanskje hatt midjen der den skulle være på meg.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 11:56   #4
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vet ikke hva jeg er jeg. Vanskelig å skille de med litt (mye) mave, rumpe og lår fra hverandre.

Gammel 10-04-09, 12:37   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg er en vase.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 13:54   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok pære, og det har jeg alltid vært, men jeg har da vitterlig smale ankler og slanke legger. Figuren min er egentlig temmelig lik dama på pære-bildet, kanskje litt dvaskere øverst på låra.

Sist redigert av Bluen : 10-04-09 kl 14:14.
Gammel 10-04-09, 14:07   #7
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg er timeglass-typen. Men jeg synes ikke det er så vanskelig å finne klær som passer - eller er jeg bare ukritisk?

Alternativt cello?? Vase?

(ikke et blinkskudd akkurat, men viser vel formen min greit...)
(Maja er nok mer "rektangel" )

Gammel 10-04-09, 15:03   #8
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Programmet, som for øvrig var meget interessant, går i reprise på FEM førstkommende lørdag klokken 18.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 15:12   #9
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Programmet, som for øvrig var meget interessant, går i reprise på FEM førstkommende lørdag klokken 18.

Æsj. Jeg skal ut på lørdag, og tror ikke gutta jeg skal ut med har lyst til å se slike program på vorspiel

Gammel 10-04-09, 15:16   #10
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Æsj. Jeg skal ut på lørdag, og tror ikke gutta jeg skal ut med har lyst til å se slike program på vorspiel

Sikker ? Programmet involverer bl.a damer i trikot og druider

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 18:15   #11
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg tror jeg er timeglass-typen. Men jeg synes ikke det er så vanskelig å finne klær som passer - eller er jeg bare ukritisk?

Alternativt cello?? Vase?

(ikke et blinkskudd akkurat, men viser vel formen min greit...)
(Maja er nok mer "rektangel" )

Du er et mindre timeglass da. Det er lette å kle på tenker jeg, iom at bulkene ut og inn ikke blir så svære.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 15:26   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir alltid usikker når det gjelder slike vurderinger.

Jeg har like brede hofter som skuldre og smal midje i forhold til det. Men jeg er tynn. Og har små pupper. Mannen sier timeglass (bless him! ), men jeg trodde at man måtte være mer formfull for å havne i den kategorien.

Joika! Hva sier du, som har sett meg?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 15:44   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg har like brede hofter som skuldre og smal midje i forhold til det. Men jeg er tynn. Og har små pupper. Mannen sier timeglass (bless him! ), men jeg trodde at man måtte være mer formfull for å havne i den kategorien.

Det har jeg tenkt også. Selv om jeg har relativt brede skuldre, har jeg tenkt at de små puppene ekskluderer meg fra timeglassfasongen. (Og det bildet som var vist, var ikke helt hva jeg forbinder med timeglass heller - jeg ville tenkt at midjen var smalere på et typisk timeglass.)

Gammel 10-04-09, 18:14   #14
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det har jeg tenkt også. Selv om jeg har relativt brede skuldre, har jeg tenkt at de små puppene ekskluderer meg fra timeglassfasongen. (Og det bildet som var vist, var ikke helt hva jeg forbinder med timeglass heller - jeg ville tenkt at midjen var smalere på et typisk timeglass.)

Hun ville nok fått smalere midje med noen kg mindre. :erfart: Men man ser klart tendensen til å legge på seg på rumpa og puppene, og ikke så mye på magen. Det er vel det som kjennertegner timeglass.

Gammel 10-04-09, 18:12   #15
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg blir alltid usikker når det gjelder slike vurderinger.

Joika! Hva sier du, som har sett meg?

Jeg sier at du nok er et timeglass . Du er ikke en sånn som får stor rumpe fordi du ikke har svære pupper, og dermed så er du i "likevekt". Har en venninne som er som deg, men med større bak. Hun blir mer "pære".

Gammel 10-04-09, 18:37   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg sier at du nok er et timeglass . Du er ikke en sånn som får stor rumpe fordi du ikke har svære pupper, og dermed så er du i "likevekt". Har en venninne som er som deg, men med større bak. Hun blir mer "pære".

Det stemmer nok godt det du sier.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 18:20   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok en slags skittle, selv om jeg slett ikke føler jeg må skjule lårene. Dessuten har jeg pupper. Hm. Kanskje jeg ikke er noen skittle. Men jeg har langt liv og smale hofter (og grevlingben på dårlige dager:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 19:13   #18
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for link

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 19:34   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her står det mer tekst om de ulike kroppstypene. Kanskje det kan være til mer hjelp?

Sitat:

The Twelve Body Shapes

The traditional definitions of women’s body shapes – pear, apple, hourglass and triangle – are far too limiting, and many women’s bodies do not fit into these definitions. More recently, after some intensive study, twelve definitive female shapes were identified.

1. The Column has a shoulder width the same as her hip width, a slight waist, and long legs.
  2. The Lollipop has a large bust, slight waist, slim hips, and long legs.
  3. The Cornet has broad shoulders, a small bust, no waist, slim hips, and long legs.
  4. The Vase has a big bust, hips the same size, a long waist, and slim thighs and legs.
  5. The Hourglass has a big bust, small waist, big hips, and generous thighs.
  6. The Cello has a big bust, short waist, big hips, big behind, big thighs, and slim lower legs.
  7. The Goblet has broad shoulders, a big bust, no waist, narrow hips, and long legs.
  8. The Skittle has an average bust, slim waist, big thighs and chunky calves.
  9. The Brick has broad shoulders, no waist, a flat behind, chunky thighs, and chunky calves.
  10. The Pear has a small bust, long waist, flat tummy and heavy legs.
  11. The Apple has an average bust, big tummy, flat behind, and good legs.
  12. The Bell has broad shoulders, a small bust, small waist, big thighs, and a big behind.

Hentet herfra.

Gammel 10-04-09, 22:06   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

The Pear has a small bust, long waist, flat tummy and heavy legs.

Kanskje jeg ikke er pære allikevel, gitt? Verken long waist eller heavy legs stemmer (eller mer korrekt: beinas heaviness stopper et sted ovenfor kneet ).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.