|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Kropp er jo veldig individuelt, vi har jo hver vår liksom, og hvert vårt syn på det. Og jeg må innrømme at engang jeg gikk ned i vekt (jeg er bitte lita) så fortsatte jeg å se den lille tykke damen i speilet i et år minst etterpå. Nå er den lille tykke damen tilbake igjen (hvis noen har behov for å legge på seg sett inn en hormonstav). Og jeg strever fælt for å gå ned i vekt og for å finne klær. Bukser går greit, men overdeler, jeg har av alle idiotiske ting i verden fått de puppene jeg alltid har ønsket meg, og så, ja så får jeg søren ta meg ikke på noen topper lenger. Armene er for tykke, puppene er for store. Jeg er hellig overbevist om at klær sys til modeller som er 1,78 høye og 52 kilo tunge, og alt over eller under er bare "utvidet". (fordomsfull og litt sur på alt som heter klesbutikker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Mamma er 178 cm og veier sikkert max 73 kg. Hun er lang og slank. Men "beinete", og må ofte opp i L og XL. Mange undervuderer henne, og tror hun bruker M liksom. Størrelser sier ikke alt om hvordan man ser ut.
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg har begynt å innse at størrelser bare er tall. På en og samme dag kom jeg ikke inn i noen av de buksene jeg prøvde i str. 50, samtidig som jeg kjøpte en topp på Gina Tricot i str. Small. Og det betyr ikke at jeg gikk fra overvektig til veldig tynn fra den ene siden av storsenteret til den andre.
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 23-03-09 kl 11:53. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?
Det er jeg helt enig i. Jeg syns ikke modellene som viser frem klær i store størrelser ser noe spesielt store ut.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Enig. |
|
|
|
#7 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg synes ikke 42 er veldig stort, men jeg har aldri filosofert over at det er stigmatiserende at større størrelser starter der. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?..... Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 18:19. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det finnes iallfall stor-mann-butikker.
|
|
|
|
#11 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Man skal være stor, men ikke for stor.
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?42 er et perfekt tall. Og jeg synes det er en finfin størrelse. |
|
|
|
#14 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Umiddelbart tenker jeg på 42 som en relativt stor størrelse, som L. Høyden til personen vil imidlertid avgjøre om jeg ser på 42 en stor eller normal størrelse i hvert enkelt tilfelle. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?42 er en helt normal størrelse.
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg mener å huske at HMs avdeling for store klær - BiB - hadde en annen størrelsesskala til å begynne med. Jeg bruker vanligvis 34-36, men har et gammelt skjørt fra BiB i str. XS, som ifølge merkelappen skal svare til 38. Det blir litt snålt, synes jeg.
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?De som selger store klær er jo ikke idioter, de vet at de fleste som er store har opplevd å prøve ting som er for smått, og det nederlaget det er. Deres klær er derfor romsligere i størrelsen. 42 på en Zizzi butikk er vel større enn 44 eller 46 på HM. Når du går ned i størrelse føler du deg bedre, og du kjøper mer. |
|
|
|
![]() |
|
|