Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Det florerer av sukker i barnehagen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-09, 20:17   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det florerer av sukker i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes forøvrig det er en uting at det noen steder forventes at foreldre tar med bursdagsmat med mindre det er snakk om barnehager hvor all mat må medbringes hjemmefra.

Synes det er helt greit jeg. Koser meg med å lage noe som poden ønsker og vil ha med.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:09   #2
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal love deg at det er temmelig irriterende når man har barn med allergier. Da er man liksom "forpliktet" til å sørge for at ens eget barn har alternative kaker og godt til hver bursdag hvor foreldre tar med kaker eller annen mat. Dersom barnehagen har bursdagsmeny og lager maten selv kan de lage menyen utifra behov i avdelingen. Veldig mye enklere og barnehagepersonell trenger ikke være hysterisk redde for at barnet med allergi skal få i seg noe det ikke tåler. Det er også veldig greit som foreldre til barn med allergier at man slipper å opplyser alle foreldre på avdelinger og foreldre til nye barn om allergiene til sitt eget barn. Barnehagepersonalet har ikke lov å opplyse noe særlig om dette.

Jeg skjønner den for vår del som har hatt småspist gutt så passer det best å lage selv. Vil jo gjerne han skal spise det som blir laget spesielt til han for å markere dagen.
Å jeg må bare si at nårman har 3 bursdager på 2 uker så er jeg jamen glad vi ikke skal lage noe spesielt til hver av de bursdagene. vi er 2 ansatte på 8 barn å jeg føler vi har nok å gjøre.

Gammel 14-03-09, 22:42   #3
Chablis
Drømmer

Standard

Men altså hvis det er bursdagsmenybok hvor barnet kan velge selv så får jo barnet velge det som det liker best. Jeg tenker at dersom man har 3 bursdager på 2 uker må det være en kjempefordel for barnehagens kosthold totalt at ikke foreldre kan ta med hva de vil, men at barnehagen har valgfri bursdagsmeny med sunn mat. Det som viser seg i barnehagen vår er at barna ikke velger så veldig avansert. Det som er stas er jo nettopp det å få velge. Ostesmørbrød er et populært valg blant annet.

Forsåvidt enig men da er man jo avhengig av å ha barn som liker noe av det man serverer. Å da ikke bare pasta og pølser.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.