Sv: Det florerer av sukker i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg skal love deg at det er temmelig irriterende når man har barn med allergier. Da er man liksom "forpliktet" til å sørge for at ens eget barn har alternative kaker og godt til hver bursdag hvor foreldre tar med kaker eller annen mat. Dersom barnehagen har bursdagsmeny og lager maten selv kan de lage menyen utifra behov i avdelingen. Veldig mye enklere og barnehagepersonell trenger ikke være hysterisk redde for at barnet med allergi skal få i seg noe det ikke tåler. Det er også veldig greit som foreldre til barn med allergier at man slipper å opplyser alle foreldre på avdelinger og foreldre til nye barn om allergiene til sitt eget barn. Barnehagepersonalet har ikke lov å opplyse noe særlig om dette.
Jeg skjønner den for vår del som har hatt småspist gutt så passer det best å lage selv. Vil jo gjerne han skal spise det som blir laget spesielt til han for å markere dagen.
Å jeg må bare si at nårman har 3 bursdager på 2 uker så er jeg jamen glad vi ikke skal lage noe spesielt til hver av de bursdagene. vi er 2 ansatte på 8 barn å jeg føler vi har nok å gjøre.
|