Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tøy i arv

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 10:18   #61
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tøy i arv

Her arves det på kryss og tvers av familien, søsken, kusiner og fettere.
Skiutstyr, klær og alt som kan spares og byttes på.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 10:23   #62
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har ingen å arve etter, han er første gutten på 18 år i familien.
Han arvet en del tidligere, før tremenningene ble for råååsa og blondete.
Vi sender videre det vi kan; noe til slekt og venner, annet til Fretex.

Gammel 16-03-09, 10:54   #63
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi arver alt for mye, så vi rekker ikke bruke alt. Nå har jeg rensket opp og levert atskillige poser til UFF.

Gammel 16-03-09, 10:56   #64
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Alt som kan arves, arves. Og jeg kjøper så mye jeg kan brukt. *miljøforkjemper*

Samme her.

Gammel 16-03-09, 11:06   #65
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her går alle klær direkte fra Sarah sitt skap til Emily sitt skap når klærne ikke passer til Sarah lengre. Og når klær er for liten til Emily så har jeg flere venninner som arver både dresser og regntøy og ull og det de vil ha...

Gammel 16-03-09, 11:07   #66
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Alt som kan arves, arves. Og jeg kjøper så mye jeg kan brukt. *miljøforkjemper*

Samme her.
Noe nytt kjøpes selvsagt, men det er strortsett penklær, ytterklær, sko, støvler osv
Ellers arver vi mye til begge ungene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 11:45   #67
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LilleVenn har dessverre ingen å arve av En del av hennes klær (og sko som er som nye..) har gått i arv til søskenbarnet hennes. Ellers gir vi til Fretex.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 11:45   #68
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Arver barna deres tøy?

Ja, heldigvis arver vi en del tøy og selvfølgelig går tøy i arv også ungene i mellom. Det gjelder ikke bare yttertøy. Jeg kjøper også brukt når jeg kan.

Det eneste vi bruker om igjen av sko er pensko og evt. gummistøvler/cherroxer. Alt dette er jo som regel lite brukt og kan godt brukes om igjen. Vinterstøvler og joggesko brukes bare av ett barn.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 11:53   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har arvet massevis av klær til Storesøster, og trenger sjelden å kjøpe noe nytt til henne siden det vi arver knapt er brukt.

TurboTrollet har ingen å arve klær etter, og han bruker uansett opp klærne sine, så både han og Bitteliten får stort sett nye klær nå. Bitteliten bruker samme størrelse som Rabalder som han før har arvet klær hos, så nå må vi kjøpe nytt, dessverre.

Jeg er veldig for å arve klær, og å gi dem videre når vi er ferdige med dem.

Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 12:07   #70
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Vi arver utrolig mye klær, både fra niesen min og andre. Guttene arver ikke så mye lengre, men mellombror arver såklart etter storebror.
Jeg synes det er helt supert å arve. Kjøper ganske mye nytt også, og brukt av og til. Spesielt vinterdresser til lillesøster.
Vi har arvet sko, men hvis de skal brukes om igjen må de knapt være brukt. Inngåtte sko og sko formet etter et annen barns fot, bruker vi ikke om igjen.

Gammel 16-03-09, 12:25   #71
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster arver ingenting, mellombror arver fra søskenbarnet sitt som er et år eldre og lillebror arver noe fra mellombror.

Setter stor pris på å arve, men det må være ordentlig. Ellers blir det ikke brukt. Dessuten er jeg glad i å handle klær til barna.

Gammel 16-03-09, 12:28   #72
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Barna arver etter hverandre og barn nr 3 er heldig å arve mye etter et vennepar med to gutter som er eldre enn han. Utover det kjøper jeg så mye brukt som jeg kan.

Sko/støvler blir kjøpt nytt og det slites stort sett helt ut.

Gammel 16-03-09, 12:31   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arver, kjøper brukt og sender videre. Og kjøper nytt også innimellom, selvsagt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 12:48   #74
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arving er fint. Jeg og broren min sender tøy frem og tilbake, og barna mine arver av hverandre. Det vi ikke lenger skal ha, selges eller gis bort.

Men jeg kommer ikke til å kvitte meg med alt tøyet. Noe vil jeg gjemme til barnebarna. Vi bruker selv noe tøy fra 70-tallet, og til og med et par kjoler fra 50-tallet, og det er veldig moro å ha.

Gammel 16-03-09, 21:42   #75
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

[quote=LilleRosin;1547573]Arving er fint. Jeg og broren min sender tøy frem og tilbake, og barna mine arver av hverandre. Det vi ikke lenger skal ha, selges eller gis bort.

quote]

Gammel 16-03-09, 21:46   #76
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillemor har ikke arvet så mye, men jeg kjøper gjerne brukte klær til henne. Et vennepar av oss har en sønn på fire og en datter på alder med Knerten, så vi har byttet mye klær. Dessuten arver Knerten enkelte ting etter Lillemor.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:51   #77
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ingen å arv etter, men jeg gir videre klærne etter mine unger til venninner.

Lillesøster er en meget klesbevist ung dame som ikke ikler seg hva som helst så å arve etter storebror er ikke noe alternativ her i huset.

Gammel 16-03-09, 22:01   #78
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi arver endel fra Rabalders søskenbarn, og har arvet videre til Bitteliten, men nå er Bitteliten blitt ganske stor og bruker stort sett samme størrelse som Rabalder, så nå sparer vi klærne til Magerusket i stedet. Heldigvis er det mye unisex-klær, men dersom det er ei jente som kommer så blir det sikkert å supplere med litt jenteklær i tillegg. Rabalder sliter veldig lite på klærne sine så langt, så det er fint å arve videre. I tillegg kjøper jeg endel brukt, og endel nytt. Etter Magerusket kommer vi nok til å ta vare på klærne til fremtidige søsken eller søskenbarn.

Gammel 16-03-09, 22:11   #79
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Arvet en stund etter et søskenbarn som er to år eldre, men nå vokser hun ikke like fort.
Siden jeg har tre jenter er det ikke problem med å gi videre til neste. Men nå er de to eldste nesten like høye (skiller vel 6 cm). Lillesøster arver det meste, men etter minst to som har brukt før så hender det vi må kjøpe noe nytt til henne.
Det som er fortsatt brukendes etter minsten gis til søskenbarnet eller venner.
Noe av babyklærne mine har brukt var allerede brukt av to, og ble gitt videre igjen... Iallefall 6 babyer... det er vel gjenbruk ja.

Gammel 16-03-09, 22:27   #80
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi haar ingen å arve av kjøper litt brukt her innne når jeg finner noejeg liker.jeg er nok littkresen på hva han har på.
Klær etter mini sender vi videre til gatebarna i Bolivia og litttil venninner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.