Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem ringes det til ved sykdom?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-09, 21:12   #61
~froggie~
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2007
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvem ringes det til ved sykdom?

Det er meg som ringes. Min samboer står som kontaktperson nr. 2. Ellers har jeg ikke noe familie her vi bor, så det er enten meg eller han. Barnefar bor ikke her på denne kanten av landet uansett, så han er ikke blandet inn i noe.

~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 21:16   #62
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror faktisk ikke at de noen gang har ringt meg pga at en av ungene har blitt syke. Men regner med de hadde ringt meg siden mannen jobber i Bergen og vi bor i Bodø.

Gammel 05-03-09, 21:23   #63
~froggie~
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2007
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har vel blitt oppringt fire ganger til sammen i alt fra eldstejenta begynte i barnehagen. Dvs. på 6 år. Tre ganger på yngstejenta og en gang på eldstejenta. Ørebetennelse, tryning sånn at hun måtte sy, og oppkast.
Ellers har det og hent at de bare har ringt for å opplyse om en episode hvis en av unga har falt og slått seg, men ikke så farlig at de må hentes. Det synes jeg er veldig OK.
Nå går eldste på SFO og jeg har fått telefon der et par ganger, men det har gått på om eldstejenta skulle gå hjem da og da på klokkeslettet.

~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 21:32   #64
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har både i bhg og nå på skolen gikk beskjed om at de alltid må prøve å ringe meg, siden mannen jobber i Nordsjøen og dermed er mye borte.

Har faktisk ikke oppgitt jobbnummer heller på han, da det er svært lite han kan bistå med derfra.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 23:13   #65
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

I løpet av tre barns "barnehagekarriere" har jeg enda ikke fått telefon om å hente pga sykdom eller annet!
Regner med de ringer meg hvis det blir aktuelt. Jeg leverer og henter alltid fordi bhg ikke er åpen når mannen drar på jobb/kommer heim.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 23:20   #66
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Eg er lærar. Når nokon born vert sjuke spør eg dei om nokon av foreldra er heime, er dei det ringer eg den. Dersom ingen er heime ringer eg som regel den som jobber nærast. Ofte har barna ei meining om kven dei trur det er enklast å få tak i/ få til å kome. Har fått telefon om at mine barn har vore sjuke i barnahagen 2-3 gongar, mannen har ikkje fått telefon om det. Eg leverer og henter som regel.

Gammel 06-03-09, 08:25   #67
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnehagen ringer meg om det skulle være noe. Vi har selv bedt om at det skal være slik iom at jeg jobber 7 km unna, og min mann jobber 7 mil unna.

De dagene han har hjemmekontor har jeg bilen og må uansett hente Jonas om det er aktuelt. Men da kan jeg bare droppe Jonas av hjemme, og dra tilbake på jobb.

Gammel 06-03-09, 09:10   #68
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

I barnehagen var det så enkelt som at de spurte om de helst skulle ringe til den ene eller den andre. Den som helst skulle ringes ble satt øverst på lista - og dermed ble det automatisk til at 98 % av samtalene gikk til meg (som sto øverst grunnet mer fleksibel jobb enn mannen).

På skolen har vi til dags dato ikke blitt oppringt på grunn av sykdom, så der vet jeg ikke hvem de ville prioritert. Vi har blitt oppringt om en del andre ting, og der ser det ut til at praktiske ting og beskjeder går til mannen mens hendelser og problemer går til meg. Og det er i grunnen helt greit for oss.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 09:21   #69
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De ringer meg.Jeg jobber 20 minutter unna,mannen er i beste fall 1,5 time unna.

Gammel 06-03-09, 09:30   #70
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Nå, det høres ut som om jeg (heldigvis) kan parkere en løs teori om at det over det ganske land "alltid" er mor som blir oppringt, og det er jeg glad for.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 09:41   #71
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

De ringer min mann først. Det er han som må hente og bringe siden det er han som som regel har bilen.

Gammel 06-03-09, 09:51   #72
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Her har mannen blitt oppringt, og det er vel fordi han har vært nærmest og det vet de.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.